הכרחי? יוטיוב משביתה מאות ערוצים העוסקים באבטחה. צילום: Fotolia

הכרחי? יוטיוב משביתה מאות ערוצים העוסקים באבטחה

יוטיוב הכריזה על השבתתם של עשרות ערוצי אבטחת מידע וסייבר. הנימוק: "אין לחנך את קהל האנשים למיומנויות כגון אלו". בעקבות הכרזתה, נמתחה ביקורת מצד האנשים העומדים מאחורי ערוצים אלו בטענה שנלקח מהם מקור פרנסתם

מוקדם יותר השנה, הוסיפה יוטיוב למדיניותה כי כל תוכן העוסק בפריצות (האקינג) או בפישינג, שאינו תוכן חינוכי הנעשה למטרות חינוך, יוסר מהאתר תחת הנימוק של "תוכן מסוכן ומזיק". אולם כעת מחליטה יוטיוב להרחיב הצהרה זאת ולהגביל כל תוכן העוסק בפעילות מסוג זה. יוטיוברים רבים הביעו את התנגדותם למהלך בטענה שעיקר פרנסתם נעשית ביוטיוב. הם מתקיימים וחיים מצפיות הקהל ומפרסום התוכן בו הם מתמחים. כאשר מקצועם נפגע, כך גם מקור פרנסתם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כל קהל היוטיוברים המתמחה בתוכן מסוג זה, קיבל אזהרה שעליו להסיר את סרטוניו או שיווכח לדעת כי ערוצו יושבת. חשוב לציין ישנה השפעה גם על קהל הצופים, ציבור התלמידים שלומד באמצעות סרטונים אלו ומאחר ויוטיוב הינה הבמה העיקרית לתוכן זה, אופן רכישת מיומנויות אלו יוגבל. כמו כן, האינטרנט ככלל והרשתות החברתיות בפרט, מהוות במה לכל אחד להביע ולפרסם את כל אשר ברצונו. מדיניותה של יוטיוב עלולה להגביל זאת.

פריצה, האקר, נייד, טלפון, סמארטפון האקרים
© צילום: fotolia

אין לדעת באיזה אופן תנקט יוטיוב נגד אלפי ערוצים מסוג אלה ובאיזו תדירות תפעל נגדם. אך הדבר מעלה מספר תהיות וסימני שאלה בנוגע לצנזורה ברשתות חברתיות והגבול הדק בין סכנה וחופש ביטוי.

תגובות