לחופשה בטוחה: הטיפים שיגנו על המידע שלכם בחו"ל. צילום: fotolia

לחופשה בטוחה: הטיפים שיגנו על המידע שלכם בחו"ל

חודשי ספטמבר-אוקטובר, הידועים בעיקר בכינויים "תקופת החגים" מאופיינים בחופשות רבות מעבר לים. על מנת שהחופשה שלכם תהיה גם מהנה וגם בטוחה, חברת אבטחת המידע ESET רכזה עבורכם מספר טיפים להגנה על הפרטיות שלכם בעולם הדיגיטלי

ביום א' האחרון נכנסו לתקופה העמוסה ביותר בשנה, הלוא היא תקופת החגים. במיוחד לקראת תקופת זו, שמאופיינת בעיקר בשיעור הטסים לחופשות בחו"ל הגבוה, אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות של חברת אבטחת המידע ESET במספר טיפים שימושיים על מנת שהחופשה תהיה בטוחה ומהנה כאחד. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ודאו כי המכשיר שלכם מעודכן

כל הסמארטפונים והטלפונים כיום מבוססים על מערכת הפעלה כלשהי (לדוגמה, iOS למכשירי אייפון). בכוחה של מערכת ההפעלה לאפשר לנו לגלוש באינטרנט, להתקין אפליקציות, לשלוח הודעות וכמובן לבצע שיחות וגם היא, זקוקה מדי פעם לשדרוג. אי-עדכונה של מערכת ההפעלה של המכשיר בטווח הארוך עלולה לגרור כמה פרצות אבטחה ונוזקות, לכן חשוב לוודא כי על מכשירכם מותקנת מערכת ההפעלה העדכנית ביותר.

© צילום מסך מיוטיוב

עמדות טעינה ציבוריות - לא תמימות כפי שחושבים 

אתם מטיילים במוזיאון חשוב בעולם או מחכים בתור למתקן בפארק שעשועים ולפתע מגלים כי אזלה לכם הסוללה. במקרה שמתם לב שלידכם עמדת הטענה ציבורית והפיתוי להשתמש בה גדול מתמיד, אולם עדיף להימנע מהן. הטענה באמצעות כבל USB מאפשרת גם העברת מתח אך גם העברת מידע. (בגלל סיבה זו חשוב בכללי להשתמש במטענים מקוריים בלבד!). פושעי סייבר משתמשים בעובדה זו על מנת להתקין נוזקות בעמדות ההטענה שמאפשרות להם לגנוב מידע רגיש מהמכשיר - חשוב להיזהר!

הסכנות שברשתות האלחוטיות

כאשר אנו מתחברים לרשת אלחוטית, לא משנה מה רמת המיהמנות שלה, המידע שלנו חשוף לעיניה. לכן חשוב לצמצם את ההתחברות לשירותים רגישים (חשבון בנק לדוגמה) בעת השימוש ברשת אלחוטית ובכלל להימנע מההתחברות אליה. בשל עובדה זו, הימנעו מביצוע תשלומים מקוונים בעת השימוש ברשתות אלחוטיות - הדבר אינו מאובטח ועלול לגרום לפגיעות חמורות בפרטיות.

© fotolia

סיסמאות - לא דבר קבוע!

חשוב מאוד, גם בכלל ובעת יציאה לחופשה בפרט, לעדכן את הסיסמאות לשירותים שאנו משתמשים בהם (קוד ה-PIN למכשיר, הסיסמא לפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות לדוגמה) ולוודא כי אותה סיסמא לא חוזרת כמה פעמים לכמה שירותים. קיים מספר לא מבוטל של התקפות שנמנעו בזכות שימוש בסיסמאות חזקות שאינן זהות האחת לשנייה.

חכו עם התמונות לאחרי החופשה

אחד מהמנהגים הנפוצים ביציאה לחופשה הוא שיתוף החוויות בטיול עם העוקבים ברשתות החברתיות. טיפ חשוב מאוד הוא לחכות עם ההעלאות לרגע שאתם כבר נותחים חזרה בארץ. הסיכון שטמון בשיתוף התמונות והצילומים ברשת בזמן שאתם בחופשה הוא שעבריינים ינצלו את העובדה שאתם מחוץ לבית וינסו לפרוץ לביתיכם או להשתמש בעובדה זו ככיסוי להונאות שונות (הונאה נפוצה היא שליחת מייל מהחשבון של הקורבן בטענה שכביכול נשדד או ש"נתקע" ללא מזומנים בחו"ל עם בקשה להעברת כספים).

 
תגובות