מועיל או מיותר? פייסבוק בוחנת את הסתרת כמות הלייקים. צילום: GettyImages

מועיל או מיותר? פייסבוק בוחנת את הסתרת כמות הלייקים

לאחר שבדקה את הפיצ'ר באינסטגרם, פייסבוק בוחנת את השפעתו של הסתרת מדד הלייקים על פוסטים על חווית השימוש. מפייסבוק נמסר: "זוהי בדיקה זמנית בלבד"

מאז ומתמיד, בעידן הרשתות החברתיות, המבחן האמיתי למידת הפופולאריות וההשפעה שלך היה מבחן הלייקים - ככל שיש לך יותר מהם, סימן שאתה קיים, שאוהבים אותך, שצריכים אותך. לאחר שניסתה פיצ'ר זה באינסטגרם, כעת פייסבוק חוזרת למגרש הביתי ובוחנת את האפשרות להסתיר את אופצית הצפיה בכמות הלייקים על הפוסטים.  

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

חשוב לציין כי פייסבוק אינה ממהרת להצהיר עדיין על דבר. פייסבוק שקולה בהכרזות שלה, לכן, בראיון של נציג מטעם פייסבוק למגזין הטכנולוגיה TechCrunch, נמסר כי "זהו מבחן זמני בלבד במטרה לבדוק האם הדבר משפר את חווית השימוש של המשתמשים". כעת ההגבלה זמינה רק במדינות נבחרות ברחבי העולם ולאחר בדיקה, יישקל האם להפיץ את העדכון לכלל המשתמשים. אין הדבר אומר שלא ניתן יהיה לעשות לייקים על פוסטים, או לא להוסיף רגשות לאותם תכנים, ההגבלה באה לידי ביטוי בהצגת כמות הלייקים והרגשות למשתמשים בלבד. האופציה לצפות בכמות הלייקים והרגשות תמשיך להיות זמינה אך ורק למחבר הפוסט. 

© צילום: fotolia

לפני חמישה חודשים בלבד, פורסם כי החברה בת של פייסבוק, הלוא היא אינסטגרם, בוחנת גם היא אפשרות להסרת מדד הלייקים אך עדכון זה עדיין לא הגיע לקהל המשתמשים. לעומת התגובות בהכרזת אינסטגרם, התגובות כעת מעט מתונות יותר ומדגישות את העובדה כי על ידי הסרת מדד הלייקים, ליוצרי התוכן תהיה סיבה טובה להתרכז באיכות ולא בכמות, לשאוף לפוסט הכי איכותי ולאו דווקא לזה "שיסחט" הכי הרבה לייקים.

 

 
 
תגובות