"העלתי סטורי, זיהו את המקום וחיכו לי מתחת לבית". אסף לב

"העלתי סטורי, זיהו את המקום וחיכו לי מתחת לבית"

קמפיין חדש אליו התגייסו הכוכבים האהובים, שם דגש על שמירת הבטיחות והפרטיות ברשת. כחלק מהעברת המסר החשוב, כוכבי הנוער שיתפו אותנו בסיפורים ובדרך שלהם להתמודד עם הסכנות בנושא

 #עוברים_לפרייבט: נועה קירל, סטפן, קווין רובין, עדן אלנה, שגיא מוקי וכוכבת הטיקטוק גל גהלי, מובילים קמפיין של קרן תובענות ייצוגיות באפוטרופוס הכללי, קבוצת ענני תקשורת ומשרד הפרסום לצעירים FRESH שמטרתו לעודד בני נוער להגן על פרטיותם ברשת ולהגביר את השימוש במצב פרטי בחשבונות. לכבוד עלייתו של הקמפיין, תפסנו כמה מהכוכבים המשתתפים בו כדי שיספרו לנו על הדרך שלהם להתמודד עם הסכנות ועל הפעמים שהם חוו את הפגיעה בפרטיות מקרוב.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

לדעתכם גם בני נוער מפורסמים יותר צריכים לעבור למצב פרייבט ברשתות החברתיות?

עדן אלנה: "אני חושבת שלא - כי זה שונה. כשאתה מפורסם האינסטגרם, הפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות הן אמצעי תקשורת בין האומן לקהל, לצופים. אני אישית לא על 'פרייבט' כי אני לא רוצה למנוע מאנשים להכיר אותי, ככה אני מגיעה לקהל אנשים הרבה יותר רחב".

קווין רובין: "לדעתי זה המצב האידאלי כך אתה יכול לשלוט בהכל בעמוד שלך".

סטפן לגר: "בני נוער מפורסמים לא צריכים לעבור לפרייבט לדעתי, כי זה פוגע להם בעבודה ובחשיפה, אבל מי שבכל זאת חושב שזה הכרחי גם לו - כמובן שיעשה את זה. לכאלו שלא נמצאים בתחום זה ממש חובה לדעתי כי כך יש שליטה על מה שקורה אצלך בעמוד. אם בכל זאת לא שמתם על מצב פרטי אז לא לפרסם מיקום, מספרי טלפון או פרט חושף".

גל גהלי: "לפי דעתי בני נוער שהם מפורסמים צריכים גם להישמר ולשים כמה שיותר שכבות הגנה על החשבון שלהם. ברוב המקרים החשבון מחוייב להשאר פתוח לכל מיני תכנים שרוצים לפרסם ויגיעו ליותר אנשים כמו פוסט עם מסר חשוב, סרטון ואפילו סתם פוסט לאינסטגרם/מסיבות של קמפיינים. אני למשל לפעמים עושה 'פרייבט' כשאני מרגישה שמשהו לא תקין קורה בחשבון או גשאני לא רוצה שאנשים שאני לא מכירה יראו את התכנים שלי".

אילו צעדים אתם אישית נוקטים כדי לשמור על הגנת הפרטיות בנייד שלכם?

גל: "אני בודקת כמה פעמים ביום את מספר הכניסות שמחוברות לחשבון, כדי לוודא שרק אני נמצאת עליו. פעם בשבועיים אני מקפידה להחליף את הסיסמא וכמובן שאימות דו שלבי מופעל אצלי".

סטפן: "סיסמאות בעיקר. יש הרבה אפליקציות שנותנות התראה כשיש ניסיון פריצה והתחברות לא צפויה, אצלי למשל זה קרה במייל, אבל זה יכול לקרות בכל מקום ברשת".

© אסף לב

עדן: "אני אישית שמתי עוד איש קשר כמספר שאליו נשלחת סיסמא במידה ואני שוכחת או קורה משהו. הפעלתי גם את האופציה לקבל התראה בכל פעם שאני מתחברת ממכשיר שהוא לא הפלאפון או המחשב שלי, ככה שאני יודעת מי מחובר, איפה ומתי - הכי חשוב הסיסמא שלי חזקה".

קווין: "אני עושה אימות דו שלבי, סיסמה חזקה במיוחד שאני מחליף כל חודש, לא משתף מיקום ועושה כל מה שאפשר בשביל לשמור על הפרטיות שלי".

איזו פגיעה אישית אתם למשל עברתם ברשת?

עדן: "התחזו לפרופיל שלי, הגיבו ורשמו דברים בשמי".

קווין: "לפני כמה חודשים פרצו לי לאינסטגרם ולווטסאפ. זה היה מתסכל מאוד ולא האמנתי שזה קורה לי, לבסוף הצליחו לשחזר לי הכל ולמדתי מזה לעשות אימות דו שלבי".

© אסף לב

סטפן: "במייל האישי שלי יש סקיצות לשירים, והתחילו לפרסם משם שירים שתכננתי להוציא וכאלו שלא. למזלי זה היה באוויר רק לזמן קצר, אבל זה בהחלט פוגע בעבודה שלך, אתה יוצר משהו ומחכה להוציא אותו בזמן מסויים ומישהו מחליט בשבילך מתי נכון להוציא. עברתי סוג של גניבה".

גל: "פרצו לי לחשבון. במשך ארבעה חודשים החשבון שלי היה מושבת ולפני שהשביתו אותו דאגו למחוק לי את הכל. אותו בן אדם היה מחובר לי לחשבון וראה את כל השיחות ושאר הדברים".

© אינסטגרם

קרה פעם שהעלתם משהו לרשת שחשף את מקום מגוריכם או את המקום שאתם נמצאים בו וכתוצאה מכך הגיעו לשם ילדים?

עדן: "זה קרה וזה היה ממש מצחיק כי לא ראיתי את זה מגיע בשום צורה. אחרי שזכיתי בכוכב הבא הלכתי לים להרגע עם יונתן והעלתי סטורי. כמה דקות אחר כך הגיע פאפרצי וזו הייתה הפעם הראשונה שדבר כזה קרה לי. לא ממש ידעתי מה לעשות אבל צחקתי והלכתי. למזלי זה היה מפגש ממש חיובי".

גל: "פעם העלתי סטורי שראו בו את המיקום של הבית שלי מהחלון, כמה בנות זיהו את המקום והן פשוט חיכו לי מתחת לבית".

© אסף לב

סטפן: "קרה לי. הלכתי לשחק כדורגל במגרש ופרסמתי שאני שם, תוך שנייה הגיעו כ-200 ילדים בהתחלה והיה בלאגן יותר גדול בהמשך. זה היה משעשע ספציפית עבורי כי לקחתי את זה בקטע טוב, אבל באותה מידה מישהו שרוצה לפגוע בי יכל להגיע לשם ולעשות זאת. בגלל זה ממש חשוב להקפיד איפה ואיך משתפים מיקום ורצוי שבכלל לא כשאתם שם".

קווין: "פעם אחת כשהייתי בצילומים, הוספתי תיוג לאולפן שהייתי בו ולאחר שעה היו במקום עשרות ילדים שהגיעו. מאז למדתי לא לשתף מיקום ובאופן כללי המיקום שלי סגור תמיד בכל האפליקציות".

"תשמרו על עצמכם, על החיים שלכם ועל הפרטיות שלכם", ביקש קווין להוסיף ולחדד ובכך גם גל שאמרה לנו: "אני חושבת שחשוב מאוד לשמור כמה שיותר על הפרטיות שלנו, בעיקר במקום כזה שכל המידע שלנו והדברים האישיים שלנו נמצאים במכשיר הטלפון שלנו. הרבה פעמים גם בחשבונות עצמם, חשוב לעקוב אחרי התגובות ואנשים שלא מכירים ששולחים לנו הודעות, זה משמש דרך לפרוץ לחשבון. בקיצור יש המון טוב בעולם הזה של הרשתות החברתיות, אבל צריך להזהר גם מכל הסכנות שיש שם", סטפן הסכים וציין שלמרות הכל יש גם חיוביות ברשת ורק צריך לדעת להבדיל: "לרשת יש צדדים חיוביים ושליליים, לכן חשוב לדעת מה גבול הטוב ואיפה צריך לשמור על עצמך. תדאגו לעצמכם, תהיו עירניים למי שנמצא בפרופיל שלכם ולבדוק כל כמה זמן"."אני ממש שמחה שאני משתתפת בקמפיין המדהים הזה. זה כיף לראות שאכפת לאנשים מהדברים האלה ושמאחדים כוחות לדבר כזה טוב", חתמה אלנה.

© אסף לב
תגובות