צ'ארלי ואדיסון בסכנה? ארה"ב שוקלת להחרים את טיקטוק. לוגו החברה ודגל ארה"ב

צ'ארלי ואדיסון בסכנה? ארה"ב שוקלת להחרים את טיקטוק

הממשל האמריקאי הצהיר כי בכוונתו לשקול את האפשרות להחרים את אפליקציית הסרטונים האהובה שבבעלות חברה סינית. מה זה אומר על כוכבי הטיקטוק האהובים ובאילו מדינות נוספות האפליקציה תחסם? כל הפרטים

האם כוכבי הטיקטוק האהובים עלולים לאבד את עבודתם ולמצוא עבודה אחרת? ממשל טראמפ שוקל זאת די ברצינות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בריאיון שנתן לרשת פוקס ניוז התייחס מזכיר המדינה של ממשל טראמפ, מייק פומפיאו, לאפליקציות תוצרת סין והצהיר כי ממשל ארצות הברית בהחלט בוחן את האפשרות להחרים אותן כולל את הרשת החברתית טיקטוק. "עם כל הכבוד לאפליקציות הסיניות שנמצאות במכשירי הטלפון של אנשים, אני יכול להבטיח שארצות הברית עם היד על הדופק בנושא הזה", אמר פומפאו והוסיף: "אני לא רוצה להכריז על זה רשמית, אבל זה בהחלט דבר שאנחנו בוחנים". מזכיר המדינה אף הוסיף ואמר כי אנשים צריכים להתקין את טיקטוק רק אם הם מעוניינים ש'המידע הפרטי שלהם יהיה בידי המפלגה הקומוניסטית הסינית'. 

"תורידו את טיקטוק אם אתם רוצים שהמידע שלכם יהיה בידי הסינים" מייק פומפאו
מייק פומפאו © צילום מסך מיוטיוב

הציטוטים הללו באים על רקע חרם סייבר הולך וגדל על מדינת סין ולא רק מצד ארה"ב. בשבוע שעבר אפליקציית טיקטוק, לצד עוד 58 אפליקציות סיניות אחרות, נחסמו לשימוש בהודו, בהונג קונג חברת טיקטוק עצמה הכריזה כי האפליקציה עתידה להיות מוחרמת גם שם ובאוסטרליה דווח לאחרונה כי הממשל שוקל להחרים את טיקטוק.

אפליקציית הטיקטוק פותחה על ידי חברת ByteDance הסינית והיא בבעלותה כיום. הטענה העיקרית לצעדים הללו, שהועלתה לא פעם, היא כי הממשל הסיני מנצל את האפליקציות הללו בכדי לעקוב אחר המשתמשים שלהם ברחבי העולם.

אם בממשל האמריקני תיפול ההחלטה, מדובר בבשורות רעות מאוד לרוב כוכבי האפליקציה, שרובם מתגוררים בארצות הברית, ביניהם צ'ארלי דמיליו (המשתמשת הכי נעקבת בעולם), אדיסון ריי, זאק קינג, לורן גריי, בייבי אריאל, ברנט ריוורה, דיקסי דמיליו, סלינה גומז, כל כוכבי הייפ-האוס וביניהם ג'יימס רייט שהתראיין לפרוגי לאחרונה ועוד רבים אחרים מקהילת הטיקטוק הבינלאומית.

צ'ארלי דמיליו ואדיסון ריי © צילום מסך מאינסטגרם

מחברת טיקטוק טרם התקבלה תגובה להצהרות של מזכיר המדינה.

תגובות