פיצח ת'נוסחה: המורה למתמטיקה שכובש את הטיקטוק. צילום מטיקטוק

פיצח ת'נוסחה: המורה למתמטיקה שכובש את הטיקטוק

מורים משעממים? מסתבר שלא וגם הם יכולים להפוך לכוכבי טיקטוק בעצמם. הכירו את חן חלבי, מורה למתמטיקה שהסרטונים שלו צברו למעלה ממיליון צפיות באפליקציה

חן חלבי לא ציפה שהסרטונים שלו בטיקטוק יצברו הצלחה ושמספר העוקבים שלו רק יהיה בצמיחה. נכון, היום קל יותר להצליח באפליקציה הפופולרית, אבל חלבי הוא לא עוד משתמש רגיל באפליקציה, אלא מורה למתמטיקה מהקריות, דבר שעדיין ייחודי בנוף הישראלי.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הסרטונים שחלבי מפרסם ברשת תמיד עוסקים בהיותו מורה ובהשתלבות שלו ברשת החברתי. יש לו כבר סרטונים על למעלה מחצי מיליון צפיות אשר עוסקים כאמור בפן המשעשע של מורה בטיקטוק. תפסנו את חלבי לשיחה קצרה כדי לשמוע על הצמיחה ברשת לצד הקריירה המחייבת והחשובה.

בגלל שאתה מורה, חששת לפני שפתחת טיקטוק?

"זה היה החשש העיקרי שלי, איך הדמות שלי כמורה תיתפש כשיראו סירטונים שלי בטיקטוק", מספר לנו אך טוען שהחשש גם פג עם עליית הסרטונים: "מהר מאוד הבנתי שהכל תלוי בתוכן. התוכן שלי לא מבזה או רדוד, ולכן אני יכול להיות גאה במה שאני עושה ואין לי ממה לחשוש".

יש דברים שאתה עושה או לא עושה בטיקטוק בגלל שאתה מורה?

"בוודאי. התפקיד שלי לכשלעצמו מאוד מחייב. חוץ מזה מזה שגם גדלתי על ערכים מאוד ברורים בבית. זה אומר שלא מקללים או משפילים אדם ולא מדברים בשפה בוטה. אני נחשף בטיק טוק, בין היתר,לשפה בוטה ובעיני אין מקום לאלימות מילולית או פיזית, אפילו לא בצחוק. הלייקים והתגובות לא שווים אם הם נעשים בדרכים האלו. אני בעד חוש הומור כל עוד זה נעשה בגבול הטעם הטוב".

התלמידים שלך מגיבים לכל הנושא?

"התלמידים שלי הפתיעו אותי בגדול. לפני כחודש העלתי את הסרטון הראשון שלי לאפליקציה, וכבר ביום למחרת התלמידים שלי לא הפסיקו לדבר על זה. הם כל כך מתלהבים שהם עושים דואטים לסירטונים שלי ומספרים לי מה הגיבו בפוסטים שלי. כמות התגובות בפוסטים שלי מאוד גדולה ואין לי זמן לקרוא את כולן, אז הם בהפסקה מסכמים לי תגובות מעניינות או מצחיקות, ויש לא מעט מצחיקות. פעם אחת הגיבו לי באחד הסירטונים 'אתה פאק בוי' ולא הבנתי מזה בכלל אז הם ישר הסבירו לי. אגב עד היום אני לא סגור שהבנתי מה זה אומר..."

מאיפה הרעיונות ליצור דווקא סרטונים שיאפיינו את היותך מורה?

"האמת שהעלתי בתמימותי סרטון שבו צריך לנחש מה המקצוע שלי ובסופו אני מגלה שהמקצוע שלי הוא מורה למתמטיקה. תוך יומיים הסרטון הגיע לרבע מיליון צפיות. אחרי כמה ימים העלתי אחד נוסף, הפעם על האני מאמין שלי כמורה, ביומיים גם הוא הגיע לחצי מיליון צפיות. הבנתי שמבלי להתכוון נוצרה דמות של המורה למתמטיקה הלא שגרתי. לצערי, לא מאמינים לי עד עכשיו שאני מורה למתמטיקה".

טוב, אז בתור מורה למתטיקה - האם פיצחת את הנוסחה להצלחה ברשת?

"תראה, יש לי סרטון של 40 אלף צפיות ויש לי של חצי מיליון צפיות. כלומר, אני לא בדיוק יודע להגיד אם פצחתי את הנוסחה. אני כן הצלחתי להבין שאם אתה מעלה תוכן טוב ומקורי זה יוצר אהדה. העלתי עד היום עשרה סרטונים ולשמחתי כולם הגיעו ל'פור-יו'.

איך הגבת שראית שאתה מתחיל לצבור צפיות ועוקבים?

"זה קרה כבר בסרטון הראשון והייתי בטוח שזה מזל של מתחילים. כשראיתי שכמות העוקבים גדלה וכמות הצפיות גדלה (כבר מעל מיליון במצטבר), מאוד שמחתי והבנתי שזה לא 'פוקס' - אלא תוכן שיוצר עניין בקרב משתמשי הטיקטוק. זו אחלה פלטפורמה להראות את דור המורים החדשים בארץ".

מאז שהתחלת להצליח באפליקציה, התלמידים דורשים לעשות איתך סרטונים?

"זה משהו שהם מבקשים ממני כל יום מאז שפתחתי את החשבון. אני כבר לא זוכר מה זה שקט בהפסקה, כי בהפסקה הם ישר באים אליי ושואלים אם אני מסכים. לא רק התלמידים שלי, אלא כמעט כל בית הספר. כמורה מאוד חשוב לי לשמור על מקצועיות והפרדה. כשאני בכיתה, אני המורה ולא 'חן מהטיקטוק'. אני גם לא שולל כי אין בזה משהו רע, להיפך - זה נשמע מאוד מגניב בעיניי. אני אבקש מהם לחשוב על רעיון מגניב משותף. אגב, חברים של תלמידים שלי מבקשים שאני אעשה להם סרטון הקדשה ליום הולדת, אבל זה עדיין קצת מביך אותי לעשות".

אתה חושב שבגלל שאתה מעורב ומנוסה גם "בעולמם" הם הפכו לקשובים יותר בשיעורים?

"אין ספק שהטיקטוק גרם להם עוד יותר להתחבר אליי עוד יותר ממה שהם היו, אבל אין לזה קשר להתנהגות שלהם בשיעור. כמורה חשוב לי לייצר לתלמידים שלי סביבת למידה נוחה, מקצועית ומכבדת וכשהם מרגישים שאני משקיע בהם ורוצה בהצלחתם, הם נותנים את המאה אחוז שלהם בלי יוצא מן הכלל. בחדר מורים שואלים אותי איך אני מאפשר לתלמידים שלי לעקוב אחריי, מצחיק אותי שבשנת 2020 עוד עושים מזה עניין, חוץ מזה מה אכפת לי מה כבר יש לי להסתיר?! בזמני כתלמיד לא היינו רשאים להתקשר למורה, רק ההורים שלנו וגם זה לא.

קיים סיכוי להסבת מקצוע במידה וכל עניין ההצלחה ברשת תתפתח?

"אני באמת לא יודע מה לענות, טוב לי כמורה זה מקצוע עם שליחות והמון סיפוק אבל לעולם אין לדעת".

כשהיית תלמיד בעצמך, מה הדבר הכי "מגניב" שהמורים שלך עשו?

"סורי, הם לא היו מגניבים. אני באמת מנסה לחשוב ואין משהו כזה".

לסיום, מסר לתלמידי ישראל?

"אל תעריכו את עצמכם לפי לייקים ועוקבים, כל אחד ואחת מכם שווים הרבה יותר מזה!"

תגובות