הלוויתן הכחול חזר: האחריות נמצאת בעיקר אצלכם!. צילום מסך מהלוויתן הכחול

הלוויתן הכחול חזר: האחריות נמצאת בעיקר אצלכם!

משחק "הלוויתן הכחול" מסכן החיים, חזר לרשתות החברתיות (והפעם גם לטיקטוק) ואחרי הסיבוב הקודם שלו כעת אין מנוס מלהבין שהאחריות נמצאת אצל כל אחד מכם

כמעט שלוש שנים מאז "הלוויתן הכחול" נכנס אל חיינו, כעת הוא חוזר. למי שלא מכיר - מדובר בחשבונות אשר פונים אליכם ברשתות ומציעים לכם משחק הכולל בתוכו אתגרים שונים (לגנוב מהורים, לחרוט על עצמכם על הגוף לוויתן - מכאן שם המשחק) ובשלב הסיום (אחרי 50 יום) לקפוץ ממקומות מסוכנים, מה שהוביל למקרי מוות ואובדנות. המפעילים מפחידים את המשתמשים וברגע שיצרו קשר הם מאיימים שאילולא ימשיך לשחק, הם יפיצו את פרטיו וישתמשו בהם לרעתו ולמשתמשים לא נותרת ברירה. אבל זהו, שיש ברירה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

עם חזרתו של המשחק המזוויע והמסוכן, הגל הקודם שלו, הספקנו ללמוד לא מעט מסקנות ועל בטיחות ברשת, אתם יכולים להציל את עצמכם וגם אחרים שאיכשהו עדיין תמימים בנושא הזה. האינטרנט כה מתקדם, אתם יודעים מה יעבוד ברשת, איזה וולוג לצלם, איזה טיקטוק לעשות - אבל להיזהר מסכנות לא? דווקא זה אתם בטוח יודעים והצעדים נורא פשוטים ומובנים מאליהם.

 

האחריות נמצאת אצל כל אחד ואחת מכם. הרי בואו נודה, להורים אין גישה לנייד שלכם ואתם בחיים לא תסכימו שזה אכן יקרה. לכן, דבר ראשון והכי חשוב - ברגע שאיכשהו מישהו מה"לוויתן" (או כל זר אחר) יוצר איתכם קשר ברשתות - תתעלמו! אל תענו, אל תכנסו לשיחה ופה זה שלב שאכן כדאי כבר לערב מבוגר אחראי ליתר ביטחון.

איזה עוד סימן אתם צריכים לקבל לכך שזה לא בסדר? המשחק הזה לא מגניב, לא מפתה, לא הזדמנות סתם להסתקרן או לקחת חלק מהמשחק בשביל להראות לחברים איזה אמיצים אתם. זו גם לא הזדמנות שלכם לדבר עם מישהו מהמשחק ולנסות לעצור אותו או לחנך אותו - אל תכנסו לזה, אל תנסו שום דבר! כי ברגע שנכנסתם אתם נכנסים ללופ שעשוי לסכן אתכם. בכל שלב, כאמור, שתפו את הבן אדם המתאים כדי למנוע את הצעדים המסוכנים שעלולים להתרחש. 

"מומו" - מובילת הגרסה הקודמת
"מומו" - מובילת הגרסה הקודמת © צילום מסך

הלוויתן הכחול הוא סמל לכל מה שרע ברשת. ואחרי כל כך הרבה קמפיינים שיצאו כדי להגן עליכם זה בדיוק הזמן להשתמש בכלים שנתנו לכם ולהתמגן מכל סכנה מיותרת שאתם יכבר מכירים אותה ויודעים מה הכוונה שלה. לא ברור מי האנשים הרעים האלה העומדים מאחוריה שאין להם בעיה לראות ילדים ונוער פוגעים בעצמם, אבל הם ככל הנראה לגמרי חולים.

יש לכם עם מי לדבר! למי ניתן לפנות במקרה של מצוקה שלכם או של קרוב? 

תגובות