מוגנים: הטיפים שימנעו מכם להיות קורבן למתקפת סייבר. ADOBESTOCK

מוגנים: הטיפים שימנעו מכם להיות קורבן למתקפת סייבר

חמישה טיפים מנצחים מה ניתן לעשות כדי לא להיות קורבן למתקפות סייבר, בבית ובמקום העבודה? • הכינו את המקלדות!

בתקופה האחרונה אנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של תקיפות סייבר ופריצות של האקרים ששמו לעצמם למטרה לפגוע בישראל וזה כולל גם את אזרחים תמימים, שמהווים כעת מטרות קלות יחסית עבור פעילות סייבר התקפית. אז מה ניתן לעשות בנושא? הנה כמה טיפים שיכולים להציל את הדאטה היקר ביותר שלכם.

 עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

  1. © ADOBESTOCK
  2. סיסמאות סיסמאות ועוד פעם סיסמאות

עם כמה שזה נשמע טריוויאלי לחלקנו, סיסמאות הן צרור המפתחות שלנו בעולם הדיגיטלי. אנו משתמשים בסיסמאות בכל מכשיר המחובר לאינטרנט ובכל אתר בו אנו גולשים, למשל - מחשבים, טלפונים ניידים, רשתות חברתיות, חשבונות בנק, לדואר וכד'. ככל שהסיסמא ארוכה יותר והתווים בה מגוונים יותר (למשל, שילוב אותיות גדולות וקטנות באנגלית, אותיות בעברית, מספרים, סימנים ותווים מיוחדים) כך הסיכוי לנחש אותה או לפרוץ אותה על ידי ניסוי ותהייה של כל האופציות האפשריות (בשפה המקצועית brut force) הופך לאופציה לא מעשית. מומלץ להגדיר כסיסמא משפט אהוב מספר, ביטוי או ציטוט כלשהוא כדי ליצור סיסמא ארוכה וקלה יחסית לשימוש. 

  1. © ADOBESTOCK
  2. אנטי וירוס. טכנולוגיה מיושנת שאי אפשר בלעדיה

תוכנת אנטי וירוס (ללא קשר אם היא בגרסה חינמית או בתשלום) מגינה עלינו מפני איומים (כגון וירוסים) המסתובבים באינטרנט ומדביקים מחשבים. תוכנות מעין אלה עובדות ברקע וכמעט שאינן מטרידות את המשתמש אך התועלת שלהם רבה מאוד שכן המשתמש מוגן באופן אקטיבי כאשר איום כזה מנסה לחדור למחשב, לטאבלט או לטלפון הסלולרי.

© ADOBESTOCK
  1. קישורים זדוניים

מיליוני קישורים לאתרים זדוניים מועברים מידי יום במייל, ברשתות חברתיות, ב-SMS או בתוכנת צ׳אט שונות ומנסות לפתות את המשתמש להיכנס ללחוץ על אותו הקישור שיוביל אותו לאתר המחקה אתר לגיטימי (כגון אתר הבנק, לינק לסרטון ב- Gmail, Youtube ואחרים) על מנת שנזין לתוכם את שם המשתמש והסיסמא שלנו כך שלתוקפים תהיה גישה אליהם. קיבלתם מייל שנראה כאילו הוא מגיע מאתר לגיטימי כגון אתר הבנק או מחברת האשראי? אל תלחצו על הקישור! במקום זאת, אל תתעצלו ותפתחו בעצמכם את האתר דרך חיפוש פשוט בגוגל. לא מצאתם בגוגל? סיכוי סביר שמדובר בקישור זדוני.

© ADOBESTOCK
  1. קבצים מסוכנים בדואר האלקטרוני

הדבקה של מחשבים בווירוסים שונים מתבצעת כבר שנים רבות דרך הדואר האלקטרוני על ידי צירוף של קובץ המכיל איום כלשהוא. יש קבצים המכילים וירוסים ויש קבצים אשר מריצים תוכנות מתוחכמות בדרכים יצירתיות כדי לתת לתוקפים גישה למחשב שלכם ולמידע הנמצא בו. הדרך היעילה ביותר להימנע בהדבקה היא פשוט לא לפתוח קבצים מצורפים בפרט כאשר אלה נשלחים מגורמים לא מוכרים.

© ADOBESTOCK
  1. הזהרו מתוכנות ואפליקציות מזויפות

כיום קל מאוד להוריד אפליקציות ומשחקים לטלפון או למחשב. האופציות הינן אינסופיות אך לא כולן לגיטימיות. תוקפים מתוחכמים מציעים תוכנות שנראות לגיטימיות להורדה חינמית (ולפעמים גם בתשלום!) אך למעשה מדובר בתוכנה מזויפת שעלולה לאפשר לתוקף גישה מרוחקת למחשב שלכם. מה עושים? לא מורידים תוכנות למחשב מאתר שאינו אתר היצרן המקורי. משתמשים בטאבלט או טלפון נייד? מורידים אפליקציות מחנות אפליקציות רשמית וכאלה שיש להם כמות הורדות משמעותית. כבר הורדתם תוכנה מסוימת? תנו לה את ההרשאה המינימלית ביותר כל שהנזק שהיא תוכל לחולל יהיה מוגבל.

© ADOBESTOCK
תגובות