מגניב: 5 טריקים במתמטיקה ששום בית ספר לא מלמד. צילום: אדם ליבל

מגניב: 5 טריקים במתמטיקה ששום בית ספר לא מלמד

אז מסתבר שיש גם צד יפה למתמטיקה. מצאנו לכם כמה טריקים מגניבים בחישוב של כל מיני תרגילים שישעשעו אתכם. אז כמה זה 1111x1111? עכשיו תדעו

כמו כל דבר אחר בעולם, למתמטיקה יש את הסודות שלה. אבל משום מה המורים מעולם לא ספרו לנו עליהם. הכול נראה פשוט יותר כשמבינים את הטריקים שהבאנו לכם כדי לראות את המתמטיקה באור חיובי יותר.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הטריק הראשון מראה את החוקיות והעקביות שבכפולות המספרים שמכילים רק את הספרה 1 בתוכם. תוצאת מספר שבו יש רק את הספרה 1 - בריבוע, תכלול מספרים עוקבים מ1 ועד סכום הספרות במספר וחזרה.

© brightside.me

הטריק השני מציג קיצור דרך וחוקיות לתוצאה הסופית. בעצם מה שקורה זה שבמכפלת מספר המורכב ממספרים עוקבים מ1 ומעלה עם 8 ועוד מספר הספרות במספר, הולכים בסדר מספרי הפוך, כלומר אם כפלתם 8x123 (כלומר ב3 ספרות) אז יש להוסיף 3 למכפלה ומה שיצא זה שלושת המספרים העוקבים מ9 ומטה (כולל 9). קצת מסובך אבל מגניב.

© brightside.me

טריק נוסף הוא כאשר אנו מחברים שני שברים שהמונה שלהם הוא 1. במקרה כזה, מונה התוצאה יהיה סכום המכנים של השברים ומכנה התשובה יהיה מכפלתם.

© brightside.me

אחד הטריקים השימושיים ביותר שמצאנו הוא מכפלת הספרה 9 עם ספרות אחרות. אם תכפילו את 9 עם ספרה אחרת, ספרת העשרות של התוצאת תהיה הספרה שבה כפלתם מינוס 1, וספרת האחדות תשלים את ספרת העשרות ל9.

© brightside.me

הטריק האחרון הוא כפל של שני גורמים זה בזה (כל אחד מהם הוא דו ספרתי). כאשר סכום שתי הספרות של המספר הראשון הוא 9 ואותו כופלים ב11 ניתן "להניח" את ספרת היחידות של המספר בספרת היחידות התשובה, ואת ספרת העשרות של המספר בספרת המאות של התשובה וספרת העשרות היא סכומם שהוא 9.

© brightside.me

לסיכום, המתמטיקה נמצאת בכל מקום בחיינו גם כשצריך לחשב מחיר בקניון או משהו דומה. הצגנו לכם כמה טריקים שיוכלו לגרום לכם להרשים כמה אנשים מסביבכם ולהראות את הצד המגניב של המתמטיקה.

תגובות