כל מילה אגרוף: כוכבי הרשת מתגייסים נגד בריונות. צילום: רן פינקלשטיין

כל מילה אגרוף: כוכבי הרשת מתגייסים נגד בריונות

מיכאל ספיר וקווין רובין מנצלים את הכוח שלהם ברשת למען מטרה טובה וחשובה: העברת מסר נגד בריונות ברשת בסרטון מיוחד שממחיש את הפגיעות. "היה לנו חשוב להלחם בתופעה"

בזמן שהרשת הופכת למקום שמצמיח כוכבים ונהיה אזור הבילוי העיקרי של בני הנוער, יש מי שמנצלים את העיניים של הילדים והנוער לטובת מסר עוצמתי וחשוב.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כוכבי הרשת העולים השחקן קווין רובין (הידוע בזכות השתתפותו ב"שוברי גלים" ולאחרונה גם בזכות סרטוני האינסטגרם הויראלים שלו) ומיכאל ספיר (המוכר בזכות סרטוניו המצליחים ברחבי הרשת) הרימו את הכפפה לטובת פרויקט דגל חדש ומשותף שלהם הנועד לקרוא לעצירת ומניעת בריונות ברשת.

השניים הפיקו ביחד עם רן פינקלשטיין ועם פרוגי סרטון מיוחד ובו הם נכנסים לזירת אגרוף תוך כדי שמושמעות ברקע השמצות פופלריות שנתקלים בהם ברשת, כאשר המסר בסוף הוא שכל מילה כואבת כמו אגרוף ושאף אחד לא יוצא מנצח מהקרב הזה. 

 

"בתור אחד ששוהה המון זמן ברשתות החברתיות, התחלתי להבחין בהמון פעילות עוינת ברשת החברתית ובעיקר בפעילויות של ילדים ובני נוער" מספר לנו מיכאל ספיר על היוזמה ומוסיף "התחלתי לראות שילדים באמת סובלים ברשת והתחלתי לחקור קצת על הנושא והגעתי למסקנה שיש תופעה שחייב לעצור בתור פעיל חברתית החלטתי לקחת יוזמה ולהתקשר לאחד מהשותפים שלי לפרוייקט קווין רובין שהוא שחקן מוכשר מאוד ששיחק בסדרות ילדים ונוער וגם יודע איך לגשת לקהל הזה אני וקווין פיתחנו את הרעיון וביחד קידמנו אותו הלאה".

קווין: "פנינו אל רן פינקלשטיין שצילם וביים את הכל וכבר יש לו נסיון עבר עם קהל של בני הנוער, ואל מועדון "XFIGHT האיגרוף" בחיפה שנרתם במהירות ושם צלמנו את הסרטון. כולנו הקדשנו ימים שלמים על מנת ללכת ולצלם את הסרטון אותו פרסמנו על מנת להלחם בתופעת הבריונות ברשת ולהעלות את המודעות לנושא הקשה הזה".

למה היה חשוב לכם לעשות את זה?

קווין: "בתור ילד כשרק התחלתי לגלות את עולם הפייסבוק והאינסטגרם, גם אני חוויתי מדי פעם בריונות ברשת.
ילדים לא מבינים שהיום 'האצבע קלה על ההדק', קל לרשום אבל קשה למחוק. כמעט כל אחד היום עבר או מכיר מישהו שחווה בריונות ברשת".

© צילום פרטי
 

למה דווקא הקונספט של ״לחימה בזירה״?

"החלטנו להעביר את המסר באמצעות ההמחשה שכל מילה שוות ערך למכה על הגוף ואף יותר כואבת. כל הצוות חשב על הדרך הכי טובה על מנת באמת להעביר את המסר בצורה ויזואלית שתגרום לצופה להרגיש איך זה לקבל קללות וכינויי גנאי ברשת החברתית. דווקא האיגרוף, שהוא ספורט אשר מעודד הגנה עצמית ותחרותיות שיחק פה תפקיד חשוב בהעברת המסר".

אנלייק לבריונות ©צילום מסך מהסרטון

ואתם חושבים שהמסר יצליח לעבור?

"המסר חייב לעבור. כולנו הקדשנו זמן רב ואת מלוא המחשבה על הדרך הטובה ביותר בה ניתן להציג את התופעה.
חשבנו ביחד על דרך בה המסר יהיה גם ויראלי ויעבור הלאה בין החברים באמצעות הבקשה שלנו מהצופים.
להצטלם באמצעות הסימן שמוביל לנו את הקמפיין (המורכב מאגרוף ו"אנלייק"), להוסיף את ההאשטג #די_לבריונות_ברשת ולעלות למדיה החברתית.

מה עוד בתכנון?
"השלב הבא הוא לקיים מפגשי מודעות בנושא ובאמת לדבר עם הצופים והקהל שלנו פנים אל פנים על מנת לצמצם את התופעה ולהעלות קצת את המודעות בנושא בקרב בני נוער".

איך אתם חושבים שאפשר לשנות או להפחית את הבריונות ברשת?

מיכאל: "בעיקרון הכל מתחיל מהבית ונגמר בבית, אני חושב שההורים צריכים להשגיח יותר ויותר על הילדים שלהם בזמן שהם משוטטים ברשת שהיא מקום ללא גבולות, אין סוף למה שאפשר למצוא שם ומה אפשר לעשות לבן אדם.
חשוב שמערכת החינוך תתקדם הלאה ותתחיל להכניס בתוכה גם חינוך להתנהגות ברשת, שעה שבועית בה הילדים באמת מקבלים הסבר על הרשת, איך כדאי להתנהג בזמן הגלישה, איך לדבר עם אחרים ברשת וממה כדאי להיזהר ומה הסכנות בפרסום המידע או התמונות שלנו.

© רן פינקלשטיין


קווין: "לדעתי צריך להעלות את המודעות מגיל קטן בנושא, לשנות קווי אופי והתנהגות של ילדים יכולים לשנות את העולם על ידי עיצוב האופי של הילד כבר מהגן ולחנך אותם להתנהג בצורה טובה יותר גם ברשת וגם בחיי היום יום.
כיום ילדים כבר מגיל שלוש ומעלה יודעים לתפעל מכשירים אלקטרוניים והחינוך צריך להתחיל כבר בגיל הזה בנושא הרשת.

 

#די_לביריונות_ברשת @kevinrubin120 @michaelsapir

A post shared by אתה בא לפה הרבה?😏 (@its.smadar) on

אז איך בעצם אנשים יכולים לקבל עוד מידע על הקמפיין הזה?
ניתן למצוא את הסרטון המלא בכל אחד מהפרופילים שלנו: מיכאל ספיר (@michaelsapir), קווין רובין (@kevinrubin120) ורן פינקלשטיין (finkif@)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
בימוי וצילום – רן פינקלשטיין | הפקה- משה אבוטבול | עריכה – מיכאל ספיר | משחק – קווין רובין ומיכאל ספיר | קריינות – אלדר חממי | תודה רבה למועדון הספורט XFIGHT בחיפה בהנהלת אבי מזרחי ושותפיו על העזרה בהרמת הפרוייקט הזה שנתנו לנו שימוש מלא בכל המכשירים של המכון אשר היו ברמה עולמית.

תגובות