צריכים לעשות מצגת? כך תעשו את המצגת המושלמת. צילום: shutterstock

צריכים לעשות מצגת? כך תעשו את המצגת המושלמת

איזה מבאס זה שהמורה הטילה עליכם משימה להכין מצגת, נכון? אל תדאגו אנחנו כאן כדי להפוך את המטלה לטיפה יותר קלה. קבלו את הטיפים ליצירת מצגת מושלמת

בשנים האחרונות החלו להוסיף בבתי הספר כלי לימודי חדש ובו תלמידים יכולים להעביר את החומר הלימודי וללמד את חבריהם לכיתה בצורה יותר חווייתית. אחד הדברים החשובים על מנת להעביר את ההרצאה הטובה ביותר הוא בניית המצגת, ולכן אספנו בשבילכם טיפים וכלים שיעזרו לכם לבנות את המצגת הכי מעניינת ומושכת שתעזור לכם עם העברת ההרצאות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כל הצבעים

הטיפ הראשון הוא לגוון בצבעים. ניתן לשנות את הצבע של הכתב ולהפוך את המצגת ליותר צבעונית ומושכת. אך עדיין חשוב לשמור על חיבור בין הצבעים, ולא להשתמש בכמות גדולה של צבעים שונים.

מילים מרחפות

תוסיפו למצגת מעברים והנפשות שיהפכו את הצפייה במצגת ליותר חווייתית. בסרגל הכלים ניתן למצוא אפשרות של הנפשות ומעברי שקופית, ולבחור את המעבר או ההנפשה המתאימה ביותר. ניתן גם להוסיף צלילים להנפשות, שיעזרו ויעניינו את הקהל. אך כמו בטיפ הראשון גם כאן יש לשים לב לכמות של הנפשות ולזמן ההצגה שלהם במצגת.

צפייה נעימה

עוד אפשרויות שניתן להוסיף למצגת שיעזרו בהסבר החומר הם חומרים נילווים לטקסט כמו סרטונים שיעזרו להמחיש את החומר בצורה קלילה וכיפית, קישורים לחידונים או משחקים שיעזרו לראות אם הקהל הקשיב והבין את הנושא ותמונות שיעזרו להבין את החומר בצורה טובה יותר.

יותר מידי מילים

צריך לשים לב שהמצגת לא עמוסה ביותר מידי מילים, "שיבריחו" את תשומת הלב של הקהל שלכם.

רקע למצגת

ניתן למצוא בסרגל הכלים אפשרות של החלפת רקע למצגת, עם בחירת הרקע יש לשים לב למספר דברים: הצבע של הרקע צריך להיות מושך ומעניין וצריך לשים לב להקשר הרקע לנושא המצגת.

דיוק

בהוספת הטקסטים, הצורות, התמונות וכל האפשריות שניתן להוסיף יש לשים לב לדיוק המצגת כדי לעזור לריכוז הקהל. כאשר מוסיפים דברים למצגת, מסומנים במצגת קווים שיעזרו לכם לדייק ולשמור על אחידות בניראות.

כתב ברור

ניתן לבחור גופן מתוך סוגי כתב שונים שיהפכו את הכתב ליותר ברור. על מנת לתת עומק לכתב ניתן להוסיף לו צל בסרגל הכלים, הכתב יהפוך ליותר מושך וברור.

הערות

בתחתית העמוד של עריכת המצגת ניתן למצוא הערות שאתם יכולים לכתוב לכם על מנת לזכור דגשים חשובים בנוגע לאותה השקופית. ההערות יוכלו לעזור לכם לזכור דברים כך שלא תשכחו אותם בהצגת המצגת.

טבלאות ותרשימים

ניתן להוסיף למצגת טבלאות ותרשימים תלת ממדיים שיסדרו את החומר. לטבלאות והתרשימים ניתן לשנות את הצבעים ולהפוך אותם ליותר חווייתיים ומעניינים.

עכשיו כל מה שנשאר זה להתחיל לבנות את המצגת הכי מעניינת וכיפית ולהיעזר בטיפים שהבאנו לכם בכתבה. בהצלחה.

תגובות