מהרשת לעסק: צייר את הכוכבים באינסטגרם והפך להצלחה. ציור: אליאב מסלאווי

מהרשת לעסק: צייר את הכוכבים באינסטגרם והפך להצלחה

אליאב מסלאווי הוא מהאנשים שהפכו את התחביב שלהם למקצוע בעזרת הרשת. ציורי הסלבס שלו גרמו לקהל לרצות שיצייר גם אותם ומאז זה הפך לסיפור הצלחה

הרשת מהווה מקפצת דרך ללא מעט אמנים מיוחדים שחושפים את כשרונם ברחבי האינטרנט. כזה הוא גם אליאב מסלאווי שהכשרון שלו הפך לביקוש בקרב הקהל.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"אני אליאב מסלאווי, בן 24 מתל אביב. אני אמן משוגע, צייר בנפש, ואיש עסקים שעוד עדיין בחיתוליו" מספר לנו על עצמו אחד הציירים המוכרים באינסטגרם הישראלי. "בכיתה ה׳ עשיתי ציור של זהבה ושלושת הדובים בגודל אמיתי בבית הספר - שם למעשה הבנתי שאני טוב בציור. אבל העניין האמיתי החל כשאמא שלי קנתה לי קנבס לציור וצבעים, וציירתי נמר. בתגובה אמא שלי אמרה: ״מושלם, אולי תצייר את זה על הקיר?״, היא כמובן התכוונה בצחוק, אבל אתם יכולים לנחש מה קרה כשהיא חזרה הביתה, כן?".

מסלאווי צייר לא מעט כוכבים גדולים ואהובים בציורים ודיוקנים מדוייקים ומיוחדים. הרשת היוותה עבורו נקודת מקפצה לעסוק בתחביב שלו והוא לא שוכח את מי שנתן לו את הפוש הראשוני.

"אני מצייר לא מעט ידוענים וכולם נותנים אהבה ומפרגנים מכל הלב, אבל הראשונה שעשתה את זה בענק וגרמה לי להצליח היא עדן פינס שרק רצתה לעזור מכל הלב".

מה הכי היית רוצה לצייר? 
"האמת שהרצון הכי עז שלי, הוא לצייר רגעים. רגעים עצובים, רגעים שמחים. אני תמיד מחפש משהו שיצמרר אותי ויגרום לי להוציא את כל הרגש שלי אל הדף. כל ציור שלי וכל קו מסתיר מאחוריו סיפור שלם". 

עד כמה אפשר להיות ייחודי בתחום?
"מאוד, עין של אחד הוא לא עין של אחר גם אם שנינו נעשה את אותו ציור. אני לדוגמא אוהב שהקווים שלי יראו מצויירים והגוונים יהיו מאוד ברורים ולא משולבים יחד".

אתה חושב שכיום יש מספיק הכרה בתחום הציור?
"אני חושב שכבר עברנו דרך והמדינה הקטנה שלנו גילתה ואוהבת גרפיקות, צבעים, גראפיטי. זה רק עניין של זמן עד שנמלא את כל הארץ בצבעים, גם ברחובות וגם בבית. אשמח לקחת חלק מזה!"

מי המודל לחיקוי שלך?
"יש לנו המון ציירים מדהימים בישראל ובניהם יעל קופר, אבי אילוסטרייטור, יוני קרוואני ולירן ורדיאל. אנשים מדהימים עם המון אהבת חינם שבזכותם ובזכות האומנות שלהם, הצלחתי למצוא את הנישה והאהבה שלי בציור". 

כמה מציקים לך ביום יום שתצייר אותם ומה הבקשה הכי הזויה שקיבלת?
"ה-מ-ו-ן, אני מקבל לפחות 15 הודעות של ״תצייר אותי״ ביום, אבל זה מחמם את הלב. אני תמיד עונה לכולם ולרוב גם מסביר שזאת העבודה שלי והפרנסה שלי. כמו שלא תלכו לחנות ותקחו המון מוצרים או אפילו אחד ותצפו שהוא יהיה בחינם. יוצא לי לצייר המון משפחות כציור אחד ולפעמים גם קונים למשפחות אחרות, באחד מן הימים ששלחתי ללקוח שלי ציור של המשפחתה של אשתו, הוא רצה שאגדיל פי חמש את הראש של אבא שלה..."

איזה ציור שלך אתה הכי אוהב?
"האמת את הציור שציירתי את עצמי, הוא פשוט מסמל כל כך הרבה דברים, סיום התקופה שלי בתור בעלים של רשת חדרי בריחה (ד"ר מיינד), למדתי מה אני רוצה להיות בחיים ומי אני. הידיים עם המסיכה רק מסמלות התחלה חדשה של משהו שאף אחד לא הכיר בי".

מה השאיפות לעתיד?

"להצליח במה שאני הכי אוהב ומחובר אליו וזה האומנות שלי, לגרום לאנשים להתרגש ממנה ואולי גם אצליח להוסיף קצת ערכים ודרך ארץ לאחרים, אבל החלום הכי גדול שלי הוא לפתוח קרן לנזקקים ולעשות שינוי במקומות שבהם גדלתי ומחוצה להם".

© צילום מסך מאינסטגרם
תגובות