מעצים ומחזק: עמוד האינסטגרם שיתן לכם את המתכון להצלחה. צילומים: fotolia, מורין אלון

מעצים ומחזק: עמוד האינסטגרם שיתן לכם את המתכון להצלחה

בין כל עמודי האינסטגרם עם המשפטים המיוחדים או המרגשים, יש גם כמה עמודים שינסו לעורר בכם מוטיבציה, רצון להצליח ולתת לכם טיפים לחיים. שוחחנו עם אורי נחום, מנהל עמוד "המתכון", על הבחירה בעמוד אינסטגרם שכזה ועל השאלות לחיים שהוא מקבל מלא מעט בני נוער

אורי נחום, בן 21, אומנם משוחרר טרי מצה"ל, אך כבר הספיק למצוא לעצמו עיסוק מעניין במיוחד - העצמה עצמית, הקניית כלים להצלחה ומוטיבציה לאחרים ולבני נוער על ידי עמוד אינסטגרם בשם "המתכון" (@hamatkon) אותו מנהל. "המתכון" מביא משפטים מעצימים יומיומיים, את סיפורם של מצליחנים אחרים ואת המוטו שלהם וכן הכוונה וטיפים בנושאים כמו ביטחון עצמי, ראיית הדרך הנכונה לכם בעתיד ועוד.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"הכל התחיל בתקופת הצבא", מספר לנו נחום, "רציתי לנצל את הזמן הפנוי שלי טוב יותר והתחלתי להתעניין המון בהתפתחות אישית וביזמויות שונות שאני יכול לעשות בזמני הפנוי, קראתי המון ספרים, הלכתי להרבה הרצאות וסדנאות ורציתי מאוד למצוא עוד מקור ידע עדכני וחדשני גם באינסטגרם. לא היה דבר כזה בישראל אז החלטתי שזאת השליחות שלי, שאני חייב לעשות דבר כזה, משם הכל התגלגל".

נשמע שאתה מאוד עסוק, מה אתה בזמנך הפנוי?
"האמת שכמעט ואין לי זמן פנוי, אני משקיע את כל כולי בתהליך, אני מסור להצלחה ונחוש מאוד להשיג את המטרות שלי, אני מאוד רוצה לפרוץ בגיל צעיר ואני לא אוהב לבזבז את הזמן. לא תמיד זה טוב והרבה אנשים לא מצליחים להבין אותי אבל זה מי שאני".

אורי נחום
אורי נחום © מורין אלון

אילו מסרים חשוב לך להעביר בעמוד?
"חשוב לי מאוד להעביר את המסר שלכל אחד יש פוטנציאל ולכל אחד יש ייעוד בעולם הזה ומתנה שהוא יכול להעניק לעולם. אף אחד לא הגיע לפה סתם, לכל אחד יש תשוקות וכישרונות ויכולות שאולי הוא עדיין לא גילה, אבל הן שם וכשמוצאים אותן חווים סיפוק גדול, שמחה ותחושת מיצוי בחיים. אני כאן כדי להזכיר לכל אחד שגם בו יש משהו מיוחד ושהוא יכול לנצל אותו כדי לעזור לעולם ולעצמו, ולפעמים גם להרוויח הרבה מאוד כסף".

© צילום מסך מ"המתכון"

למה חשוב לך לעזור ולעודד אחרים?
"זה בדם שלי, אני אוהב מאוד שמתייעצים איתי, כל מי שמנהל עמוד אינסטגרם יודע שהרווח והתמורה קטנים מאוד לעומת ההשקעה ומי שלא באמת אוהב את זה מתייאש מהר מאוד. זה מאוד מספק אותי להרגיש שעזרתי למישהו, שעודדתי אפילו בן אדם אחד וגרמתי לו להאמין בעצמו שוב ולהעלות את החיים שלו עוד שלב אחד קדימה בדרך להצלחה".

עד כמה למילים יש השפעה על מהלך החיים שלנו או על שינוי סגנון מחשבה?
"למילים ולמחשבות יש משמעות אדירה. לא סתם אומרים שמה שיוצא לך מהפה נכנס לך לחיים, אני שומע הרבה בני נוער וגם מבוגרים שאומרים שהם לא יכולים, שהם לא טובים מספיק, שהם לא מוכשרים, שהם מאוד היו רוצים לעשות את זה - אבל הם לא מספיק טובים. ואני אומר - גם אם אתה מאמין שאתה יכול וגם אם אתה מאמין שאתה לא יכול, בשני המקרים אתה צודק, המחשבות והמילים שלנו חודרות לתת מודע וברגע שנשדר לו שאנחנו כן יכולים, שאנחנו מצפים להצלחה שתגיע ושאנחנו כן טובים ומוכשרים מספיק כדי להצליח, אנחנו נמשוך את הטוב הזה אלינו לחיים, זה עובד אותו הדבר גם הפוך רק חזק יותר".

בעמוד שלך יש לך כל מיני סוגי טיפים בתחומים שונים. לאיזה תחום אתה הכי מתחבר?

"אני אישית הכי מתחבר להתפתחות אישית ולהשקעות, להתפתחות אישית אני מתחבר כי אני בן אדם שמאוד אוהב ללמוד, אני תמיד שואף ליותר ואף פעם לא מסתפק, וכדי להמשיך להשתפר חייב להמשיך ללמוד ולהתפתח.
לתחום ההשקעות אני מתחבר משתי סיבות, הראשונה היא כי אני חושב שרק דרך יזמות והשקעות אפשר להתעשר, אף אחד עדיין לא התעשר מעבודה שכירותית. השנייה היא כי תמיד התעניינתי בשוק ההון, גם היום אני עובד בסוכנות ביטוח וזה חלק מהיום יום שלי".

לאילו משפטים מהעמוד אתה הכי מתחבר והשפיעו עליך אישית?

"'אני יודע שאני בדרך הנכונה ברגע שדברים הפסיקו להיות קלים' - זה משפט שאני מאוד מתחבר אליו כי הוא פשוט נכון, ברגע שקל לי מידי אני מבין שאני פשוט לא מאתגר את זה עצמי מספיק ולא משתפר". המשפט השני הוא: 'ברגע שלא אכפת לך מה אחרים חושבים עלייך, הגעת לרמה מטורפת של חופש' - אני מאמין בזה מאוד, כי לאנשים תמיד יהיה מה להגיד ואיך להעיר, ברגע שהבנתי את זה החיים שלי השתפרו מאוד כי הפסקתי להתעסק במה חושבים על מה שאני עושה והתחלתי להתעסק בלעשות. המשפט השלישי הוא 'אלוהים נותן כנפיים לאלו שמעזים לקפוץ מצוקים' - משפט פשוט מדוייק, ככל שאני מעז יותר ולוקח יותר סיכונים מחושבים, אני מגלה שיש לי יותר 'מזל', ואני נזכר בזה כל פעם שאני עומד לפני החלטה מפחידה".

אילו פניות אתה מקבל מבני נוער?

"לרוב הקהל הצעיר שואל אותי שאלות על בית ספר, על הסביבה המורידה שלהם ועל איך להרוויח כסף באינטרנט. אחת השאלות הנפוצות היא 'האם באמת צריך תעודת בגרות כדי להצליח' במקרה כזה אני תמיד עונה שזה תלוי, אם בן אדם רוצה להיות רופא או עורך דין - כמובן שזה חשוב! הוא יהיה חייב ציונים טובים כדי להתקבל לאוניברסיטה יוקרתית, אם בן אדם עונה לי שהוא רוצה להיות צייר או שחקן כדורגל, אני מייעץ לו להשקיע קצת פחות בציונים ולהשאיר זמן פנוי כדי לעבוד על החלומות שלו".

מה המוטו שלך בחיים?

"כל אחד הגיע לעולם הזה כדי לשנות משהו".

אז מהו לדעתך המתכון המנצח להצלחה?

"מבחינתי המתכון המנצח להצלחה הוא ללמוד מכל אחד, תמיד לשאוף גבוה והכי חשוב ללכת עם האמת שלך ולהתעלם מדעות של אנשים קטנים".

תגובות