עשה היסטוריה: היוטיובר שהגיע ל-100 מיליון רשומים לערוץ . צילום מסך מיוטיוב

עשה היסטוריה: היוטיובר שהגיע ל-100 מיליון רשומים לערוץ

פליקס שלברג, יוטיובר שוודי הידוע בכינויו "פיודיפאי", הוא היוטיובר העצמאי הראשון שהגיע לכמות של 100 מיליון רשומים, וצפוי להיות היחיד עם תואר הזה עוד זמן רב. חברת יוטיוב עצמה גם התייחסה להישג

מיד אחרי ערוץ "T-series" של חברת מוזיקה והפקות סרטים הודית, שאליו רשומים לא פחות מ-109 מיליון איש, עומד פיודיפאי במקום השני. פליקס "פיודיפאי" שלברג הוא בעצם היוטיובר העצמאי המצליח ביותר ביוטיוב, שהשלים אתמול כמות של 100 מיליון רשומים לערוץ. מדובר בהישג מרשים במיוחד כאשר במקום השני נמצאים חבורת Dude Perfect עם 44 מיליון רשומים ואחריהם היוטיובר ג'רמן גרמנדיה מצ'ילה עם 39 מיליון.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

שלברג הוא אחד היוטיוברים המצליחים ומשפיעים בעשר השנים האחרונות. הוא השפיע מאוד על עיצוב התוכן שבו מתעסקים יוטיוברים שונים וגם על כוחו של היוטיובר בעולם. עם זאת, ההצלחה שלו הייתה מלווה בלא מעט מחלוקות כמו שימוש שלו בשפה גזענית וביטויים אנטישמיים. הצמיחה הגדולה של שלברג הייתה בעצם בשנה האחרונה, בה נכנסה לתמונה חברת ההפקות ההודית T-series. התחרות גרמה למעריצים רבים לדחוף חזק ככל הניתן את הפופולאריות של פיודיפאי, שבאוגוסט 2018 היה בעל 65 מיליון רשומים "בלבד".

© צילום מסך מיוטיוב

הרגע בו פיודיפאי הגיע ל-100 מיליון רשומים היה אמש (ב'), ויוטיוברים רבים ראו את הרגע בשידור חי. הוא היה היוטיובר עם מספר הרשומים הגבוה ביותר בכל יוטיוב כבר החל משנת 2013, ועד מרץ האחרון (בו ערוץ "T-series" גבר עליו). כלומר, כשש שנים, רוב תקופת הפעילות שלו כיוטיובר, מה שמונע מיוטיוב להתעלם מהרגע הזה. חברת יוטיוב הציגה סרטון קצר המסכם את פעילותו של שלברג עד כה.

אך עם כל המחמאות, חשוב לזכור שיוטיוב חסמה את פיודיפאי משירות "יוטיוב רד" בשנת 2017 בעקבות שימוש בתוכן אנטישמי בסרטון שלו. הוחלט גם להסיר אותו מתוכנית קידום הסרטונים של גוגל בתוצאות החיפוש של יוטיוב, דבר שהקשה עליו. בהמשך הוא התנצל והעיד על עצמו כי הוא "טיפש" וכי הוא רק רוצה לשחק מיינקראפט. אך הוא השתמש בכוחו גם למטרות החיוביות, וגייס במשך השנים מאות אלפי דולרים לצדקה.

 
תגובות