רז ספני נלחם למען רוהן: "התאכזבתי מכוכבי הרשת". צילום מסך מאינסטגרם

רז ספני נלחם למען רוהן: "התאכזבתי מכוכבי הרשת"

בזמן שהוא בכלל הצטלם לוילת המודחים של "הישרדות VIP", רז ספני לא יכל להישאר אדיש לסיפור עצוב שהגיע אליו - רוהן, ילד ישראלי בן 13 שגורש מהארץ אל הפיליפינים. כעת, ספני נלחם בעבור החזרתו לארץ בעזרת וולוג וקמפיין רשת - אך במקביל מאוכזב מהקולגות בסביבה שלא משתפים פעולה למען המטרה

ביום שלישי האחרון, רז ספני שחרר וולוג לא שגרתי בערוץ של "בלאגן" ובו שיתף בסיפור שהגיע אליו בעודו שוהה בפיליפינים בצילומי וילת המודחים של "הישרדות" - רוהן, ילד ישראלי בן 13 שגורש לפני מספר חודשים מישראל על ידי משטרת ההגירה ועל פי החלטת בית המשפט העליון בנושא. ספני, לא יכל להישאר אדיש לסיפור, נסע אל רוהן בפיליפינים שם נפגש איתו וצילם איתו את הוולוג המיוחד שהשיק את הקמפיין של ספני למען החזרתו של רוהן. שוחחנו עם ספני והופתענו מההירתמות הגדולה שלו למשימה ומאכזבתו הקשה משאר כוכבי הרשת בנושא.

 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מה גרם לך לעשות את הצעד הזה?

"יניב המנהל שלי, שלח לי הודעה וסיפר לי על המקרה של רוהן. פשוט לא האמנתי, תפסתי את הראש ואמרתי לו שאנחנו נעשה הכל בשביל להחזיר את הילד הזה. הקהל שלי, שאני באמת כל כך אוהב, נמצא בטווח הגילאים של רוהן, בשבילי זה כבוד להילחם עבורם ולתת להם חזרה את הכוח שהם נותנים לי וכמו שאמרתי בוולוג הכוח שלי זה הכוח שלכם - אני כאן בזכותכם".

איך היה להתעסק עם סיפור כזה כשאתה בכלל בצילומים של הישרדות?

"היה מטורף. בכלל, החוויה בפיליפינים הייתה מטלטלת ועוצמתית, זאת הזדמנות להודות להפקה המדהימה שעזרה לי במסע לרוהן ותמכה לאורך כל הדרך".


אתה לפעמים חושב איך אתה היית מתמודד אם היית במצב הזה?

"אני טסתי לחודש לפיליפינים לצילומים ואני יכול להגיד שכל יום התגעגעתי למשפחה שלי וחברים והיה קשה, מה גם שיש המון אזורים ללא קליטה ככה שאין לך יותר מידי קשר. אני רק חושב על רוהן המסכן שבשבילו זה לא חופשה והוא תיכף חוזר, הוא לא טס לצלם וולוגים - אין לו תאריך חזרה ואני משתגע, אני באמת לא יודע מה אני הייתי עושה".

ככוכב רשת, עד כמה אתה נחשף לסיפורים כאלו ואיך בכלל מתייחסים להכל?

"לצערי יש המון סיפורים שאני נחשף אליהם, אני משתדל תמיד להבין האם מדובר במקרה אישי שמצריך גורם מקצועי ובמה אני אישית כן יכול לעזור. בדרך כלל כל הדברים שבעזרת פרסום וקידום יכולים להשתפר כמו רוהן אני שמח לקחת בהם חלק. במקרים אישיים, אני מפנה לגורם הנכון ולא מתערב, אפילו לא מעט".


איך ההיענות מכוכבי הרשת והצופים אחרי הוולוג?

"עדיף שלא נדבר על כוכבי הרשת ועל כמות האכזבה שלי מהם, הם כבר יבינו לבד את הטעות שלהם. אבל הצופים פשוט מדהימים! כמות השיתופים, התגובות והלייקים היא פשוט פסיכית, לא משהו שחווייתי או נראה אי פעם בישראל. מה שהכי מרגש זה שהילדים, בדיוק כמוני, התחילו לעלות המון המון סרטונים בערוצי היוטיוב שלהם עם הסיפור של רוהן וקריאה לעזרה".

הספקתם לקבל התייחסות מגוף ממשלתי בנושא?

"כמובן שכבר קיבלתי כמה פלאפונים מחברי כנסת שניסו להסביר לי שכדאי לי לרדת מזה ושמעו גם את הצד השני של המקרה. אבל חוץ מזה, אנחנו מחכים לקבל את השיחה הנורמלית שאומרת שהמקרה של רוהן בתהליך של פיתרון וחזרה לארץ. בנוסף גם קיבלנו תשובה בעקיפין בראיון בצינור שעדיף שלא אכתוב אותה".


איך אתה חושב שאפשר לפתור את הבעיה?

"יש פה בעיה אחת. ילד בן 13 שנולד בישראל, גדל בישראל, חונך בישראל, מדבר רק עברית והמדינה שלו זאת ישראל, גורש מהבית שלו! הבעיה תיפטר כאשר רוהן יחתים דרכון בביקורת גבולות בבן גוריון, כאזרח ישראלי כמו שהוא".

רז ספני ורוהן
רז ספני ורוהן © צילום מסך מאינסטגרם

לא מפחיד אותך להתעסק עם נושאים מורכבים יותר שאולי קצת קשורים בפוליטיקה?

"בחיים לא אמרתי את דעתי הפוליטית, אני בא לבדר ולשמח ילדים וזה התפקיד שלי בעולם הזה, לעשות קצת טוב. אני לא מתעסק בזה לבד, עוטפים אותי המון המון גורמים מקצועים שמבינים מאוד בתחום הזה ופועלים בו רבות. אני לא מפחד להגיד את הדעה שלי בנושא הזה כי מבחינתי זה חובתי לעלות את הסיפור הזה, כדי שמערכת המשפט תבין שאי אפשר לגרש ילדים וזה יעבור בשתיקה של אזרחי ישראל".

תגובות