זוכרים ביחד: התערוכה הוירטואלית של יתומי צה״ל. AdobeStock

זוכרים ביחד: התערוכה הוירטואלית של יתומי צה״ל

הדרך הייחודית של המשפחות השכולות לשתף את הזכרונות שלהם מאהוביהם ברשת החברתית

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2020 מתקיים היום (שלישי) בצל מגפת הקורונה הגדולה, המשפחות שכולות מאצלנו ביום חשוב שה להישאר בבתים שלהם ולא להיות ליד יקיריהם. ארגון אלמנות ויתומי צה״ל פתח עמוד אינסטגרם מיוחד בשם ״Remembering_ Together” שם יתומי צה״ל יכולים לשתף את הזכרונות שלהם מהוריהם שנפטרו כחלק משירותם הצבאי.

עוד בפרוגי:

נדב גורודצר, מלגאי תכנית IMPACT! של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), ובמסגרת המלגה הוא מדריך במחנות ״עוצמה״ של ארגון אלמנות ויתומי צה״ל, מספר לנו איך למעשה חשב על הרעיון המיוחד: ״לפני כשבועיים התקשרה התקשרה אליי חניכה וסיפרה לי שהיא נכנסת לתקופת יום הזיכרון בתחושה לא נעימה. היא סיפרה לי שהשנה לאור המציאות של הקורונה היא מרגישה שהמסגרות השונות (תנועות נוער, בית ספר וכו׳) ביקשו ממנה לעשות כל מיני דברים מבוימים הקשורים ליום הזה״.

גורודצר ממשיך לספר לנו כי הם הבינו ביחד שהרשת החברתית היא המקום הטוב ביותר להיעזר בו ליום הזיכרון ״ניסינו יחד לחשוב על דרך בה היא תוכל להביא את עצמה לידי ביטוי באופן הכי אמיתי, אישי, מיוחד. שתוכל להציג את יום הזיכרון שלה כפי שרק היא רואה אותו ולא איך שירצה להציג אותה לתקשורת, לבית ספר או לשכונה. וכך נוצר הפרויקט שלנו ״זוכרים ביחד״ כל חניך/ה שירצה לקחת חלק יוכל להעלות ״תערוכת״ זיכרון אישית לו. דרכה הם יוכלו להציג את יום הזיכרון האישי שלהם באופן הכי רגיש, אינטימי, ואישי, זיכרון שיגיע ישירות מהלב שלהם״. הוא ממשיך ומספר לנו: ״וככה גם בימי קורונה החברה הישראלית תוכל להיכנס לעמוד, להתרגש, לחוות, ולהתייחד יחד איתם״.

תגובות