"ניסיתי להתאבד": בת-אל פרנס ונועם שר מהטיקטוק נחשפות. נדב אבס

"ניסיתי להתאבד": בת-אל פרנס ונועם שר מהטיקטוק נחשפות

בת-אל פרנס ונועם שר בסך הכל רצו להיות עוד משתמשות רגילות באפליקציית הטיקטוק, הן זוכות לפופולריות ומגיעות כמעט כל פעם ל'פור-יו', אך לרוב למטרות לעג אשר מולידות תגובות אלימות, מיניות, איומי רצח ואף לעמודי שנאה שנפתחים עליהן. פגשנו אותן לשיחה כואבת ומרגשת, אשר בסופה הפגשנו אותן עם ליאל אלי. צפו

אם חשבנו שהטיקטוק הוא מקום ליברלי ומכיל את השונה, תחשבו שוב. בת-אל פרנס ונועם שר יכולות להעיד אחרת. הטיקטוק שלהן מככב לא מעט ב"פור יו" ולא תמיד מהסיבות הנכונות. השתיים מקבלות אינספור תגובות מלאות לעג, בריונות, קללות ואפילו עמודי שנאה שנפתחים עליהן וזאת רק בשל נראות חיצונית. השתיים בשנות העשרים לחייהן ועדיין "חוות" את הצד האפל שברשת בצורה קשה ופוגענית, כזו שאף הגיעה עד כדי סכנת חיים. פרנס ושר התיישבו אצלנו לראשונה לשיחה בה הן נחשפות לראשונה בתקשורת ומספרות את כל מה שעבר עליהן מרגע הצטרפותן לאפליקציה הפופולרית.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"היה לי חשש בהתחלה לפרסם סרטונים בגלל הגוף שלי, ידעתי שאני אקבל תגובות רעות, ממש, אבל לא ידעתי שהן יהיו כאלה פוגעניות. אמרתי: אני אעשה את הצעד הזה בשביל שהביטחון שלי יעלה", סיפרה בת-אל והוסיפה שזה לא רק נשאר בגבולות המסך והיא אף מקבלת תגובות שכאלה גם במציאות: "מישהו בא אליי ברחוב ואמר לי 'תמותי', 'תישרפי'... על הראש שלי. לא היה לי מה להגיד. בכיתי בדרך כי לא ידעתי מה לעשות עם הדבר הזה". גם נועם חיזקה את דבריה ותהתה: "אני באמת לא מצליחה להבין מהי הסיבה שלהם לפנות ככה, מהי הסיבה שלהם לתגובות האלה".

 

כתב: משה אבוטבול | צילום: נדב אבס | עריכה: גל שאול | תודה מיוחדת: ליאל אלי |

לצד התגובות, בת-אל ונועם מתעקשות להמשיך להשתמש באפליקציה ולא מוכנות לתת לתגובות להוריד אותן מהתחביב. ודוגלות בכך שאם לאחרים מותר להשתמש באפליקציה לפאן ולרקוד, גם להן מגיע: "אף אחד לא ייכפה עליי ולא יגיד לי לעצור את הסרטונים", הכריזה פרנס.

עם זאת, השתיים לא יכולות להסתיר את הפגיעה הקשה. נועם מספרת שהיא רצתה לעבור ניתוחים מסוכנים על מנת לשנות את הנראות החיצונית שלה: "רציתי לשנות את עצמי, רציתי לעשות ניתוח בשביל שיקבלו אותי. שבוע לפני המועד של אותו ניתוח פשוט ביטלתי את זה". גם בת-אל מספרת על חוויה קשה בעבורה, יממה לפני שפירסמה סרטון כואב בו בכתה וסיפרה בטיקטוק על מה שהיא חווה היא ניסתה לשים קץ לחייה והתחרטה ברגע האחרון: "יום לפני הסרטון הזה הייתה תגובה שמאוד הכאיבה לי שרציתי שזה ייגמר כבר והרגשתי מחשבה כזאת שכבר זהו, שנגמר". בת-אל מספרת שהחיים שלה היו חשובים יותר ולא רצתה לתת לרעים שבמגיבים לגרום לה לפגוע בעצמה וזה המסר שהיא באה להעביר.

בנוסף לשיחה הטעונה והמרגשת, הפגשנו את הבנות עם כוכבת הנוער האהובה, ליאל אלי, שבאה לשמח אותן ולתמוך בהן. אלי סיפרה בהתרגשות על המפגש: "אני רואה אתכן ואת הביטחון שלכן ולפעמים, הלוואי והיה לי רבע ממנו... יש אנשים כל כך רעים וחשוכים, שזה חשוב להבין שאנשים שמגיבים את התגובות האלה זה אנשים שרע להם. באמת, אני לא שונאת אותם, אני מרחמת עליהם".

אם אתם חווים בריונות, אלימות, תגובות או שיח רע ברשת - אל תישארו בזה לבד ופנו לגורם נוסף. אם זה משפחה או מוקד מיוחד אשר מוסמך לסייע בכך!

יש לכם עם מי לדבר! למי ניתן לפנות במקרה של מצוקה שלכם או של קרוב? 

תגובות