יצרתם דמות מצוירת של עצמכם באפליקציה? עליכם להיזהר!. צילום מאינסטגרם

יצרתם דמות מצוירת של עצמכם באפליקציה? עליכם להיזהר!

רציתם ליצור לעצמכם דמות בהשראת דיסני ופיקסאר באפליקציה חדשה? כדאי שתחשבו פעמיים או לפחות שתדעו מה הן הסכנות הכרוכות בכך • כל הפרטים

בימים האחרונים סוחף את הרשת טרנד חדש בו רואים את כל החברים מאוירים כדמויות בסגנון ובהשראת דיסני, מדובר באפליקציה פופולרית שנקראת Voila AI Artist. בדומה לאפליקציות קודמות של עיבוד תמונות ויצירת איור שלנו (זוכרים את FaceApp?) גם כאן עולים נושאים הנוגעים לפרטיות המשתמשים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

על מנת להשתמש באפליקציה, המשתמש נותן הרשאה לגשת למצלמה או לאלבום התמונות שלו. החברה אמנם מציינת כי תמחק את התמונות של המשתמש עד 48 שעות מהשימוש האחרון בתמונה, אך במקביל היא אוספת מידע רב על המשתמש, המכשיר והפעילות המקוונת שלו. דרך נפוצה במיוחד לשימוש במידע שהיא אוספת היא שיתוף שלו עם גורמי צד שלישי ומפרסמים במטרה לעקוב אחר הפעילות ברשת ולהציע פרסום ממוקד.

 

איזה מידע נוסף היא אוספת?

  •  נתוני שימוש – מידע שהדפדפן או האפליקציה שולחים בעת ביקור/שימוש בשירות. למשל: כתובת IP, סוג וגרסת הדפדפן, שעה מדויקת של השימוש בשירות, כמה זמן בפועל ומיקום המשתמש.
  •  היסטוריית רכישות – במידה והמשתמש רכש מנוי מלא לאפליקציה.
  •  מידע על המכשיר – דגם, מערכת הפעלה, גרסת המכשיר ומידע על הרשת הסלולרית.
  •  מעקב אחר עוגיות – שימוש בקבצי cookies וטכנולוגיות מעקב דומות כדי לעקוב אחר הפעילות בשירות וגם החזקה במידע מסוים (החברה מציינת כי אם המשתמש חוסם את אפשרות השימוש עוגיות, יתכן כי לא יכול להשתמש בחלקים מסוימים של השירות.

ואיך החברה מתייחסת לפרטיות המשתמשים?

בתקנון הפרטיות של האפליקציה (אשר אנו שואפים כי הקהל הרחב יהיה מודע לו בכל אפליקציה לה נותן הרשאות שימוש במידע שלנו), ניתן לראות כיצד החברה מתייחסת לאבטחת הפרטיות של המשתמשים: "אבטחת הנתונים שלך חשובה לנו, אך יש לזכור כי אף שיטה של העברת נתונים דרך האינטרנט או אחסון אינה בטוחה ב-100%. אנו שואפים להשתמש באמצעים מקובלים מסחרית כדי להגן על הנתונים האישיים שלך, אך איננו יכולים להבטיח את ביטחונם המוחלט".

האם זה שווה את זה?

תמורת עיבוד חינמי של תמונה לדמות מצוירת, המשתמשים נותנים למפתחי האפליקציה גישה למידע רב, מבלי שאלו יישאו באחריות במלואה וחשוב כי המשתמשים יהיו מודעים לכך.

מה כדאי לעשות:

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי "קודם כל חשוב לטפח מודעות לנושא של אבטחת המידע האישי ולא לאשר כל גישה למידע שאפליקציה מבקשת באופן אוטומטי. באפליקציות מהסוג הזה תמיד ישנם נושאים הנוגעים לפרטיות שחשוב לקחת בחשבון ולאחר שמבינים את תקנון הפרטיות של החברה, כדאי לשאול את עצמנו האם אנחנו בכלל רוצים להעלות את התמונות שלנו, שאין לנו מספיק מידע או השפעה לאן הן עלולות להגיע.

© צילום מאינסטגרם

בכל זאת החלטתם להשתמש באפליקציה?

  •  לאחר הורדת האפליקציה, גשו להגדרות ובטלו הרשאות שאינכם מעוניינים לתת לה כמו למשל
  •  אל תתנו לה הרשאה לאלבום התמונות השלם שלכם, אלא העלו תמונה בודדת שצילמתם ממש לטובת האיור.
  •  השתמשו במייל ייעודי לאפליקציות מהסוג הזה, כבר ראינו דליפות מידע משירותים כאלה וניצול של המידע על ידי האקרים לגרימת נזק.
  •  שימו לב שאם החלטתם לרכוש מינוי פרימיום, התשלום מבוצע באופן של תשלום חודשי או שבועי, אשר מחדש את עצמו באופן אוטומטי כך שתחויבו באופן קבוע."
תגובות