תחשבו טוב: נבו עמרני כבר לא חושש לשתף. פרוגי

תחשבו טוב: נבו עמרני כבר לא חושש לשתף

בעקבות החרפת השפה ברשת וההרגשה שהיד קלה יותר על המקלדת, אתר "פרוגי" יחד עם Meta בישראל בפעילות שמטרתה מודעות לנושא הבטיחות ברשת • עשרה יוצרי תוכן משתפים סיפורים אישיים על השימוש ברשת

בשיתוף עם Meta בישראל

הרשת כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, שם אנחנו מתעדכנים ומעדכנים, משתפים על דברים אישיים לצד מקצועיים, שומרים על קשרים, יוצרים וצורכים תכנים. אבל לצד השיתוף האינסופי והגלילה המתמדת, היא גם כוללת בתוכה תופעות שליליות העשויות לפגוע, במיוחד באלה שלא מספיק מודעים ולא יודעים להתמודד ולהתנהל בצורה נכונה ברשת. הפתרון? כמו בחיים האמיתיים, גם ברשת אין פתרון אחד פשוט, אבל הכל מתחיל במודעות לתופעות השליליות ולכלים שיש לנו כדי להתמודד איתן ברשת. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

בעקבות החרפת השפה ברשת, הבריונות וההרגשה, שהיום יותר מתמיד, היד קלה יותר על המקלדת, עשרה משפיענים ובעלי השפעה על בני הנוער החליטו לשתף בסיפורים אישיים שלהם על השימוש ברשת, הדרך בה יש להתמודד עם טוקבקים, על ניצול הרשת לעשייה טובה, צמיחה ופיתוח, כשהמסר החשוב מכל - לפני שאתם עושים כל פעולה ברשת, תנשמו עמוק ותחשבו טוב.

 נבו עמרני (23) יוצר תוכן

נבו עמרני התחיל ליצור סרטונים מתוך רצון להצחיק את החברים הקרובים. אם תשאלו אותו, בכלל לא הייתה לו כוונה להתפרסם ברשת "רק באזור 2019, שלוש-ארבע שנים אחרי שהתחלתי ליצור סרטונים ולהעלות רשת, פתאום הם התחילו להתפוצץ. אנשים התחילו לזהות אותי ברחוב, זה.. זה הבהיל אותי קצת, אני לא התכוננתי לזה".

עמרני מודה שלקח לו זמן להתרגל לחשיפה ולפרסום "בהתחלה לא ידעתי להתמודד עם זה אפילו, אני זוכר שהלכתי ברחוב אפילו פעם אחת ואנשים צרחו 'נבו די' ונורא נבהלתי, לא ידעתי מה עושים. אפילו רציתי למחוק את הרשתות החברתיות שלי.אחרי כמה חודשים, טיפה השלמתי עם זה, הבנתי שהכל טוב, זה בלתי הפיך ודווקא להסתכל על הדברים הטובים."

"בהתחלה לא ידעתי להתמודד עם זה" © פרוגי

גם את היציאה שלו מהארון הוא החליט לשתף ברשת "כשיצאתי מהארון לפני בערך שנה, חשבתי שאף אחד לא יתעניין ביציאה שלי מהארון.הייתי בטוח שזה 4,000 צפיות, מי שיגיב כזה יגיב תגובה מנומסת, אם בכלל לא יגיבו תגובות רעות ואני הופתעתי לגלות שבדיוק ההפך קרה .קיבלתי מאות אלפי צפיות, מאות תגובות חיוביות, אני אפילו לא שמתי לב שהיו תגובות שליליות אם בכלל היו, זה פשוט נעלם בתוך ים של אהבה ופרגון".

מבחינתו, הרשת איפשרה לו להתפתח, ללמוד, ואפילו לסייע לאחרים "היום בזכות הרשתות החברתיות יש לי יכולת להשפיע, אני יכול לעזור לילדים, במיוחד לכאלה שמתמודדים עם יציאה מהארון, כמוני מול המשפחה והחברים ולתת להם כלים. בעקבות ההחלטה שלי לשתף ברשת, אנשים הרגישו בנוח לשתף בעצמם. אז לפני שאתם חוששים לשתף, תדעו שברשת יש מקום לכולם, להיות מי שאנחנו."

"אנשים הרגישו בנוח לשתף בעצמם" © פרוגי

 הנה כמה כלים אשר זמינים בקלות באינסטגרם ועוזרים לספק חוויה בטוחה וחיובית:

 Limits: ניתן להסתיר תגובות והודעות לא-רצויות לפרקי זמן מוגבלים (בין יום לחודש). כלי זה מאפשר להסתיר באופן אוטומטי תגובות והודעות פרטיות מאנשים שאינם עוקבים אחריך, או שהחלו לעקוב רק לאחרונה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 Hidden Words: ניתן להסתיר בקלות תגובות ובקשות להודעה פרטית המכילות שפה פוגענית באופן אוטומטי. כל אחד יכול גם ליצור רשימה אישית של מילים, ביטויים ואימוג׳ים- ולהסתיר באופן מיידי כל תגובה או בקשה להודעה פרטית המכילה אותם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 סגירת פוסט לתגובות: בכל פוסט שתעלו באינסטגרם, ניתן לבטל את האפשרות לאנשים להגיב עליו בכל רגע נתון.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

תגובות