תחשבו טוב: אור אלקיים זוטי לא שגרתי.

תחשבו טוב: אור אלקיים זוטי לא שגרתי

בעקבות החרפת השפה ברשת וההרגשה שהיד קלה יותר על המקלדת, אתר "פרוגי" יחד עם Meta בישראל בפעילות שמטרתה מודעות לנושא הבטיחות ברשת • עשרה יוצרי תוכן משתפים סיפורים אישיים על השימוש ברשת

בשיתוף עם Meta בישראל

הרשת כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, שם אנחנו מתעדכנים ומעדכנים, משתפים על דברים אישיים לצד מקצועיים, שומרים על קשרים, יוצרים וצורכים תכנים. אבל לצד השיתוף האינסופי והגלילה המתמדת, היא גם כוללת בתוכה תופעות שליליות העשויות לפגוע, במיוחד באלה שלא מספיק מודעים ולא יודעים להתמודד ולהתנהל בצורה נכונה ברשת. הפתרון? כמו בחיים האמיתיים, גם ברשת אין פתרון אחד פשוט, אבל הכל מתחיל במודעות לתופעות השליליות ולכלים שיש לנו כדי להתמודד איתן ברשת. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

בעקבות החרפת השפה ברשת, הבריונות וההרגשה, שהיום יותר מתמיד, היד קלה יותר על המקלדת, עשרה משפיענים ובעלי השפעה על בני הנוער החליטו לשתף בסיפורים אישיים שלהם על השימוש ברשת, הדרך בה יש להתמודד עם טוקבקים, על ניצול הרשת לעשייה טובה, צמיחה ופיתוח, כשהמסר החשוב מכל - לפני שאתם עושים כל פעולה ברשת, תנשמו עמוק ותחשבו טוב.

אור אלקיים זוטי (26), יוצר תוכן

אור התחיל ליצור את דרכו ברשת דרך סרטונים מצחיקים ורצון להעביר דברים חיוביים, אבל מודה שלא כולם פירגנו "בתחילת הדרך קיבלתי המון תגובות רעות, טוקבקים וגם מחברים שפשוט לא הבינו מה אני עושה ברשת וחשבו שאני מוזר".

לדבריו, הנראות שלו והבחירה שלו לצבוע את השיער לירוק גרמו לרבים להגיב לו בצורה שלילית "קל לחפש משהו שבולט בבן אדם ולרדת עליו, צבעתי את השיער לירוק ואנשים היו קוראים לי ראש דשא, ברוקולי, חסה, אומרים שאני מכוער והיה לי חשוב לעשות סרטונים כתגובה"

אלקיים לא נתן לתגובות השליליות למנוע ממנו להמשיך ליצור תוכן "היום אני בן 26, אני בן אדם בוגר שלמד להתמודד עם התגובות השליליות, אני יודע שלכולם מותר להיות שונים וברשת יש מקום לכולם.אני רציתי שלא יפגעו בילדים הקטנים ושלא יחשבו שאסור להיות שונה, כי מותר להיות שונה. החלטתי להתעלם מהתגובות השליליות ולהסתכל על החיוביות וככה לאט לאט בניתי לי קהל נאמן וקהילה גדולה".

כשהוא מתבקש להעביר מסר לכל הטוקבקיסטים "לתגובות שלנו ברשת יש השפעה אדירה ולכן חשוב שנזכרו שיש מישהו בצד השני שעלול להיפגע. חשוב לשתף ולהתייעץ עם ההורים על תכנים שמעלים, לא לסגור בפניהם את הדלת ולהניח שהם לא מבינים. הם יעזרו, יקשיבו ויתנו נקודת מבט בוגרת שתעזור. אז לפני שאתם מעלים משהו, תחשבו טוב".

הנה כמה כלים אשר זמינים בקלות באינסטגרם ועוזרים לספק חוויה בטוחה וחיובית:

Limits: ניתן להסתיר תגובות והודעות לא-רצויות לפרקי זמן מוגבלים (בין יום לחודש). כלי זה מאפשר להסתיר באופן אוטומטי תגובות והודעות פרטיות מאנשים שאינם עוקבים אחריך, או שהחלו לעקוב רק לאחרונה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 Hidden Words: ניתן להסתיר בקלות תגובות ובקשות להודעה פרטית המכילות שפה פוגענית באופן אוטומטי. כל אחד יכול גם ליצור רשימה אישית של מילים, ביטויים ואימוג׳ים- ולהסתיר באופן מיידי כל תגובה או בקשה להודעה פרטית המכילה אותם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 

 סגירת פוסט לתגובות: בכל פוסט שתעלו באינסטגרם, ניתן לבטל את האפשרות לאנשים להגיב עליו בכל רגע נתון.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

 

תגובות