למען האחר: לירי לומברוזו ועמותת "תסמותק" בפרויקט חברתי מיוחד. אלבום פרטי

למען האחר: לירי לומברוזו ועמותת "תסמותק" בפרויקט חברתי מיוחד

לירי לומברוזו, זמרת מתחילה וכוכבת רשת, התגייסה רק לפני שבועיים • על אף העומס והלחץ שלפני הגיוס ובמקביל לקידום קריירת השירה שלה החליטה ליזום פרוייקט חברתי ומשמח יחד עם עמותת "תסמותק", שבעקבות הקורונה והבהלה, אותם ילדים סבלו מקשיים רבים, תחושת עצב ובדידות.

רק לפני שבועיים לירי לומברוזו בת ה-18, זמרת מתחילה וכוכבת רשת, התגייסה לצה"ל וממש לאחרונה, רגע לפני שעלתה על המדים, הספיקה לשחרר את השיר "האני קיוט" שהגיע לרדיו ולטלוויזיה וצבר למעלה מ250,000 צפיות.

בתוך כל הלחץ של הגיוס והקריירה המוזיקלית, החליטה לומברוזו גם ליזום פרויקט חברתי ודרכו גם לסגור מעגל משפחתי. יחד עם עמותת "תסמותק", עמותה שהוקמה על ידי אימהות לילדים עם תסמונת דאון, במטרה לחשוף ולהעלות את המודעות בחברה לילדים עם צרכים מיוחדים, נפגשה עם הנערות ליום כיף ראשון ובהמשך עוד מתוכננת לקיים איתן ימי גיבוש נוספים. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

© אלבום פרטי

- ספרי לנו מה הייתה המטרה?

"מטרת הפרויקט הוא לשים את הזרקור על הילדים ולשים אותם במרכז. במפגש הראשון שמחתי איתן, הרגעתי אותן, שרנו יחד ואפילו בנינו כוריאוגרפיה לשיר שלי 'האני קיוט' ופירסמו סרטוני טיקטוק ובעצם, עשו כל מה שנדרש על מנת להעלות חיוך לילדים".

- איך מקדמים את כל העשייה החברתית דרך הרשתות?

"דואגת להעלות לאינסטגרם סטורים הקשורים לכל העשייה, להעלות את המודעות. אני גם מתייעצת עם העוקבים שלי וחושפת את כולם לעולם שלי. בנוסף, בתור מוזיקאית, יש פה כלי עצום שעוזר להשפיע על אנשים דרך המילים, שזה לקחת אג`נדה חברתית ולהוציא אותה במילים ובעצם, נוגעת בלבבות של כולנו".

- מאיפה הגיעה ההחלטה להקים פרויקט כזה בזמן שאת מתכוננת לגיוס?

"זה פרויקט שמאוד נוגע ללב, שנכון שיש לחץ מאוד גדול, עדיין הרגשתי שאני רוצה לקום ולעשות צעד גדול שיעורר מודעות לנושא שאולי לא מדובר הרבה בחברה שלנו, ומפה לקבל תחושת סיפק עצומה".

© אלבום פרטי

אימה ליאת מייה לומברוזו, עיתונאית וצלמת החברתית, יזמה לפני כשמונה שנים פרויקט דומה יחד עם העמותה. מבחינתך זו סגירת מעגל?

"בזמן הפרויקט כולם הגיעו עם האימהות שלהם והכירו אחד את השני. כשהייתי עם אמא שלי, הרגשתי את החיבור העז, את סגירת המעגל ואת התחושה של 'ממשיכת הדרך', שזו דרך הכי מדהימה שיש".

- מה המסר שלוקחים מפרויקט כזה?

"המסר שלוקחים וחשוב שכל אחד ואחת מהחברה שלנו יישם אותו, זה לתת מקום לכולם. לא צריך לשפוט אנשים על פי קושי שלהם, כי כולנו שווים בסופו של יום וצריך להשאיר לכולם פתח כי אנחנו כחברה צריכים להיות שם אחד בשביל השני".

- יש רעיונות לפרויקטים עתידיים לצד השירות הצבאי?

"התכנון הוא לקיים עוד מפגשים במהלך השנה. ביניהם מפגש בחול המועד בפסח, בחופשת הקיץ ולעשות להן סדנת ריקוד בטיקטוק, גם סדנת כתיבה, שירה וריקוד..."

צילומים מתוך הקליפ © ינאי מורדי
תגובות