הכירו את חבורת הטיקטוק הישראלית שכובשת את הרשת. מתוך האינסטגרם @shmo_ks

הכירו את חבורת הטיקטוק הישראלית שכובשת את הרשת

האם מצאנו את החבורה הישראלית הבאה של הטיקטוק? הכירו את ה"שמוקס" - חבורת תלמידי תיכון שפשוט מעלים מה שבא להם, כמה שבא להם - ואכישהו נראה שהם בדרך הנכונה • ראיון בכורה

הרשת עמוסה בחבורות "טיקטוקרים" מגניבות בעיקר מהעולם, אך לאחרונה צצה חבורה ישראלית חדשה ממודיעין, "השמוקס" שבתקופה האחרונה מתמידים בהעלאת סרטוני טיקטוק שסוחפים המונים ומסמנים אותם כדבר הבא. ישבנו לשיחה עם חברי החבורה בעלת השם המפתיע - ליאם, עמית, עידו ואופק (בני ה-17, לומדים בכיתה י"א) ושוחחנו איתם, על איך בעצם הם יוצרים את הסרטונים והאם הם מתכוונים לקחת את העמוד שלהם כמה צעדים קדימה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

עמית: "הכרנו בכיתה ז׳, כשעברנו לחטיבה", מספר לנו על המפגש הראשוני עם חבריו לחבורה. 

איך תכננתם להקים את הקבוצה? 

עידו מספר: "ליאם הגיע עם הרעיון לפתוח לכולנו אינסטגרם בהתחלה"  

ליאם: "כמו שעידו אמר, בהתחלה תכננו רק עמוד פרטי שבו יהיו לנו רגעים וזכרונות ובאיזשהו שלב, שאלנו אחד את השני - ׳למה לא לשתף את זה עם אחרים?׳, ואז ניסינו לפתוח עמוד טיקטוק. בתחילה לא הצלחנו, גם כי היינו יותר קטנים וגם משום שהצחוקים שלנו לא עניינו אנשים אחרים, ולכן גם לא היה לנו מה להעלות בעצם התבגרנו עם הטיקטוק". 

ליאם ממשיך ומספר: "עידו הוא זה שהעלה את הסרטון הראשון. בהתחלה היו לנו 500 לייקים ואחר כך המשכנו להעלות סרטונים. הצבנו לעצמנו מטרה, רצינו שנגיע לאלף עוקבים. אמרנו שעד יום ההולדת של אופק נגיע לאלף עוקבים, ולכן התחלנו להתמיד יותר בסרטונים. היה סרטון אחד שעשינו בצורה הכי ספונטנית, סתם שמנו מוזיקה והתחלנו לרקוד. אנחנו לא לומדים את הריקודים, אלא פשוט עושים התחלה ואת השאר מאלתרים". 

אופק: "היינו משחקים במחשב ביחד ואם היה משהו מצחיק באמצע, פשוט היינו מצלמים ומעלים". 

עידו מסכם: "בסופו של דבר, העניין העיקרי כאן זה הצחוקים ושאנחנו בעיקר נהנה ממה שאנחנו עושים". 

למה דווקא בחרתם בשם "שמוקס"? 

עמית: "יש ראפר שאני אישית מאוד אוהב, הראפר מיכאל סוויסה ובהרבה מהשירים שלו יש את המילה ׳שמוק׳, אז הפכתי את זה לסלנג שלנו".   

עידו: "בכלל, הרבה אנשים אומרים היום, ׳וואי איזה שמוק׳ - וגם מפה השם נוצר״. 

© מתוך האינסטגרם @shmo_ks

איך אתם מתכננים כל סרטון?  

אופק משיב: "אנחנו לא מתכננים. מתי שבא לנו אנחנו פשוט מצלמים סרטון ומעלים". 

עידו מוסיף: "אנחנו מעלים את מה שמצחיק באותו הרגע".

ליאם: "לפעמים אנחנו כן עושים סרטונים שאנחנו חושבים עליהם לפניכן"  למשל עם אמיר חצרוני שזרקו עליו כיסא, אז עשינו לזה חיקוי קמנו בבוקר למחרת עם 170 אלף צפיות ושיתופים בכל מקום".

איך מתבצעת חלוקת התפקידים ביניכם?  

עמית: "בעיקרון אנחנו יותר מאלתרים ואנחנו מתחלקים לפי מה שזורם. אם סרטון מסוים של כולנו יחד בבת אחת לא נתפס טוב בפריים, אז שניים מהחבורה לצורך העניין יוצאים ממרכז הפריים ושניים אחרים נכנסים".  

עידו מוסיף: "החלוקה היא לפי מה שזורם, אנחנו פשוט יותר מאלתרים, אבל ליאם למשל אחראי יותר על הסאונד". 

ליאם מסכם: "בדרך כלל יש בינינו הסכמה על הסרטונים, יש לנו הסכמה בעניין מי עושה מה אבל באופן כללי,  אנחנו זורמים עם זה לגמרי".    

© מתוך האינסטגרם @shmo_ks

איך חבריכם לספסל הלימודים מגיבים לסרטונים? 

ליאם: "הם תומכים בנו מאוד".

עידו מוסיף: "פעם אחת, הייתי בדרך הביתה באחת בלילה, ופתאום עברו מולי שני ילדים עם קורקינט וציטטו את החיקוי שלנו לחצרוני".  

ומה המורים אומרים?

עמית: "אם אני לדוגמה מדבר עם ליאם בשיעור ומורה כועס עליי, אז אני משתמש ב׳טיק טוק׳ שלנו כתירוץ ואומר - ׳אנחנו חושבים על משהו ל׳טיקטוק׳.  המורים שלנו כבר די רגילים לזה".

ליאם: "המורה שלנו לניהול עסקי, היועצת וכמעט כל המורים מאוד התלהבו כשסיפרנו להם  שעשינו פרסומת למותג פופקורנים!".   

אופק מוסיף לסיפורו של ליאם: "הסתובבנו עם הקופסה של הפופקורן בבית ספר וכולם צחקו". 

ליאם מסכם: "בסך הכל, המורים גם מפרגנים לנו". 

איך אתם מצליחים להקדיש זמן לסרטונים בין כל הלחץ של הלימודים?

אופק: "מתי שזורם לנו אנחנו פשוט מצלמים סרטונים ופשוט מעלים את מה שיצא לנו". 

עידו מספר: "בדרך כלל מצלמים במהלך ההפסקות". 

ליאם: "לרוב פשוט אנחנו מעלים סרטונים שמצטלמים בטייק אחד, לכן אנחנו לא מקדישים לזה יותר מדי זמן - וזה מה שהצופים שלנו אוהבים". 

 עמית: "אם אנחנו מצלמים והמורה נכנסת תוך כדי לכיתה, אנחנו עוצרים באותו הרגע".    

עידו מוסיף: "מה שקורה, זה שאנחנו ממשיכים לצלם את הסרטונים מהנקודה שהפסקנו בהפסקה הבאה, או כשאנחנו יוצאים ביחד בימי שישי או כשמתבטל שיעור".  

ליאם: "זה לא דבר שהוא דחוף, וזה לא משהו שאנחנו חייבים לעשות אותו כאן ועכשיו".  

עמית מספר: "אם אני למשל מגיע לבית ספר במצב רוח עצוב, ליאם שתמיד שמח מכריח אותי לעשות סרטון ואז גם אני שמח. אם יש רק אחד מאיתנו שהוא בוויב טוב, אז בסוף כולנו בוויב טוב". 

מהו הסרטון שהקדשתם אליו את הכי הרבה זמן לפני שהעלתם אותו? 

ליאם מספר: "צילמנו סרטון אחד שהיה משותף עם הרבה אנשים והוא נקרא ׳המאפיה׳. היה טרנד לפני שנה ובו מציגים את חברי מאפיה ואת הראש ושבים ביחד ליד שולחן. לקחנו ילדים מהשכבה שלנו שיצאו איתנו באותה התקופה, כמעט כולם רצו להשתתף בו ופשוט הקמנו מאפיה בשירותים של בית הספר. כמו במקור, שמנו מוזיקה קלאסית ברקע ואז כל אחד שמשחק חבר ארגון, נכנס  אומר ׳שלום׳, מגיע לשולחן ומתיישב. לקח לנו זמן לסדר את כל המשתתפים ולעשות חלוקת תפקידים, כי כולם רצו להופיע בסרטון ואנחנו פשוט התפשרנו על תפקידים. אם מישהו מהמשתתפים הציע רעיון זרמנו איתו, נתנו להם את הבמה, לא רצינו להראות לשאר המשתתפים שאנחנו כביכול השולטים ואנחנו אלו שקובעים. עשינו לסרטון גם טייק שני כדי שהוא יצא יפה ומסודר״. 

אופק מספר: "אחד מהמשתתפים הגיע עם חליפה במיוחד בשביל הסרטון הזה והוא גילם את ראש המאפיה". 

ליאם מספר: "גם לצלם את סרטון התופסת, לקח הרבה מאוד זמן קבוצה של 18 משתתפים ופשוט עשינו משחק תופסת אחד עם השני במהלך יום הלימודים". 

מה המסר שאתם רוצים להעביר בכל סרטון שלכם? 

עמית משיב: "חיוביות". 

עידו: "ליהנות מהרגע ולא להיות עצוב".  

ליאם מוסיף: "מה שאני הכי אוהב, זה שאחרי שאנחנו מעלים סרטון משמח, אנחנו מקבלים תגובות מצופים בסגנון ׳עשיתם לי את היום׳, ממש כמו אצלנו בחבורה, אם בן אדם אחד שמח הוא מעביר את זה לשאר החבורה. אנחנו מנסים גם לשתף את האחרים גם בדברים הכי קטנים שמשמחים. זה מה שיפה וזה מה שהצופים שלנו אוהבים".  

האמנתם שתזכו לכמות מכובדת של עוקבים וצופים? 

עמית: "בהתחלה זו לא הייתה המטרה, וליאם הוא זה שבדרך כלל החדיר בנו את כל המטרות. לייקים וצפיות זה בונוס. קודם כל אנחנו מציבים לעצמנו מטרה, משיגים אותה ורק אחר כך אנחנו מתרכזים בבונוסים״.

 

עידו: "קודם כל אנחנו נהנים מלצלם את הסרטון. אנחנו לא מסתכלים קודם כל על הלייקים, אלא יותר מתמקדים בתגובות הצופים, כי זה מרגש לראות מה רושמים עליך וזה עושה אותך שמח, כשמישהו מהצופים למשל מגיב - ׳איך ההוא משמאל הצחיק אותי וההוא עם החולצה השחורה הרג אותי מצחוק׳.  

ליאם מוסיף: "גם כשסרטון שלנו מתפרסם, אנחנו לא ישר מסתכלים כמה לייקים וצפיות קיבלנו". 

איך אתם מגיבים כאשר אתם מקבלים פניות מסחריות?

אופק מספר: "דבר ראשון, אנחנו מבשרים אחד לשני על דברים כאלה בקבוצת ווטסאפ וכולנו שמחים ומתרגשים על כך".

עמית מספר: "הצעה כמו של חברת הפופקורן ריגשה אותנו ואמרנו לעצמנו - ׳במה זכינו שקיבלנו הצעה כזאת?׳. כשעשינו את הסרטון, הוא יצא יפה וצבר הרבה לייקים", צוחק ומוסיף - "קיבלנו את הפופקורנים שלנו וזה מה שחשוב.  אבל כששמענו שאתם רוצים לראיין אותנו, היינו בדיוק בחדר כושר, ראינו את ההודעה שכתבתם לנו, רצנו בהתרגשות למלתחות ודיברנו על זה בשמחה!". 

איך הטיקטוק שינה אתכם? 

"הוא גרם לנו ללמוד עוד דברים", אומר עמית ומוסיף - "אומנם למדנו דברים על החיים לא בזכות האפליקציה, אבל באיזשהו מקום שבו למדנו משהו חדש, הוא תמיד היה שם".  

ליאם: "הטיקטוק ייעל את ההתקדמות שלנו כמתבגרים". 

אופק מוסיף: "הוא גם איחד אותנו עוד יותר".  

הייתם רוצים להביא לידי ביטוי את הכישורים שלכם מעבר לאפליקציה?  

"כן", משיב עידו. אפשר לעשות זאת למשל בטלוויזיה, בהופעות שזה יכול להיות מגניב, בעזרת היוטיוב אני חושב שאנחנו יכולים להצליח בכל אלה". 

עידו גם מספר: "כשליאם ואני היינו קטנים, חשבנו ללכת ל׳הבנים והבנות׳ ובסוף לא עשינו את זה. מה שכן, הייתי רוצה להיות באח הגדול". 

ליאם מוסיף: "יעשה לנו טוב גם לראות פיזית את העוקבים והצופים שלנו".   

עמית: "יש לנו הזדמנות לראות במציאות את הצפיות לפי כמות האנשים שיבואו לראות אותנו מופיעים בפניהם, זה יתן לנו הרבה מאוד סיפוק". 

אופק מוסיף: "אפשר לעשות זאת גם כמפגש פתוח עם הצופים שלנו".  

עידו מסכם: "אנחנו לא יודעים פיזית כמה צפיות יש לנו ולכן, אם נראה זאת בעיניים שלנו, אז נבין קצת יותר כמה טירוף אנחנו יוצרים".  

הייתם מעוניינים לשלב משחק ולא כדורסל? 

ליאם נענה בחיוב: ״היינו רוצים לשלב משחק בדברים שאנחנו עושים". 

עמית צוחק: "עם משחק כדורגל אין לי בעיה" 

עידו: "ברור שאנחנו רוצים ואנחנו גם נצליח בזה!", מכריז. 

אופק מספר: "רצינו לעשות וולגים כשהיינו באילת"  וליאם ממשיך את סיפורו "אבל זה תקציב שאין לנו ואין הרבה ידע בנושא״. עידו טוען: "אין לנו הרבה אמצעים, אבל בסופו של דבר, אם נלמד יותר נוכל לרכוש ידע ומשאבים לזה". גם עמית מוסיף "ביוטיוב צריך להתעסק יותר בעריכה וזה דבר שאנחנו צריכים ללמוד". 

ליאם: "בשביל לפתוח ערוץ ביוטיוב, צריך הרבה יותר השקעה, ידע וניסיון. וולגים הם דברים שלו דווקא מראים כלפי חוץ את האמיתיות״, הוא מוסיף - "בעזרת סרטון טיקטוק אפשר להעביר את מה שאנחנו רוצים ב-10 שניות, בצורה יותר מהירה ולא כמו ביוטיוב, כשכל סרטון מהסוג הזה דורש השקעה של 10 דקות לפחות".  

עידו מסכם: "בטיקטוק הכל יותר אמיתי", וגם אופק טוען שזה המקום שיש בו הרבה יותר עניין.  

תגובות