דמיון על הדף: ספרי הפנטזיה שאתם חייבים לקרוא. כריכות: הוצאת דני ספרים, ידיעות ספרים

דמיון על הדף: ספרי הפנטזיה שאתם חייבים לקרוא

ספרי פנטזיה הם כל החיים שלכם? חולמים על ערפדים, אנשי זאב, קוסמים ומכשפות בלילות? אם התשובה לשתי השאלות היא - "כן!", אז הכתבה הבאה היא ללא ספק עבורכם!

קראתם את סאגת "דמדומים" של סטפני מאייר, סיימתם את טרילוגיית "משחקי הרעב" של סוזן קולינס, על סדרת "הארי פוטר" של ג'יי קיי רולינג כבר חרשתם ועל "פרסי ג'קסון" של ריק ריירדן אין בכלל על מה לדבר. מחפשים ספרי פנטזיה נוספים שיהיו לא פחות טובים מאלה שכבר קראתם בעבר? ריכזנו עבורכם כמה מספרי הפנטזיה שפשוט אסור לכם לפספס!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 


נסיכת האפר / לאורה סבסטיאן

זהו הספר הראשון בטרילוגיית הפנטזיה המצליחה שכבשה מיליוני בני נוער ברחבי העולם, המגולל את סיפורה של הנסיכה בת השבע-עשרה תיאודוסיה-ת'ורה, אשר נאלצה לצפות באמה המלכה מוצאת להורג על ידי הקָאל?וַקְסִי?נִים, שכבשו את ארצה ?סְטְרֵי?ה, כשהייתה בסך הכל בת שש. עשר שנים חלפו מאז, ותיאודוסיה נאלצת להישאר לחיות בארמון שנגזל ממשפחתה על ידי הקייזר הרצחני, ואף על פי שייעודה הוא למלוך - גורלה הוא חיי עבדות; אמנם היא חיה חיי פאר בארמון, אך היא גם נאלצת לחבוש כתר של אפר, ובכל פעם שבני עמה מנסים למרוד בחיי העבדות שנכפו עליהם על ידי הכובשים - היא סופגת עונשים נוראיים לעיני כולם, "למען יראו וייראו". אך יום אחד הנסיך הצעיר, בנו של הקייזר האכזר, מגיע לארמון לאחר היעדרות ממושכת, ותיאודוסיה מבינה שזו ההזדמנות לה חיכתה, זוהי הדרך שלה לחלץ את עצמה ואת בני עמה המעונים מגורלם המר של המנוצחים.

© ידיעות ספרים


טבעות העורבים: בת אודין / סירי פטרסן


גם כאן מדובר בספר הראשון מתוך הטרילוגיה הנורווגית עטורת הפרסים, המבוססת על המיתולוגיה הנורדית. הספר עוקב אחר הִירְקָה, נערה בת חמש-עשרה אשר מגלה ביום בהיר אחד שהיא בתו של אודין - אל הבכיר במיתולוגיה הנורדית, ושהיא נערה מעולם אחר. פתאום היא כבר לא יודעת מי היא, ובנוסף לכל השאלות והתהיות שעולות בינה לבין עצמה לגבי זהותה האמיתית, היא נאלצת להתמודד גם עם שנאה, פחד ורדיפה, ומגלה עד מהרה שיש כאלו המוכנים להרחיק לכת ולהרוג אותה כדי לשמור על עצם קיומה בסוד. אך בהמשך מבינים כולם כי הִירְקָה אינה היצור היחיד שחמק מבעד לשערי העולם האחר, ושיש דברים גרועים יותר מבת אודין.

 


בני הנפילים: עיר של עצמות / קסנדרה קלייר

זהו הספר הראשון בסדרת הפנטזיה בת ששת הספרים שכבשה את רשימות רבי-המכר בארצות הברית ואף עובדה לסרט קולנועי ולסדרת טלוויזיה. עלילת הספר עוקבת אחר קליירי פריי, נערה בת חמש-עשרה שמחליטה לצאת ולבלות במועדון לילה בניו-יורק יחד עם חברה הטוב סיימון. הכל מתנהל כשורה והם מצליחים להיכנס למועדון על אף גילם, אך הערב לא מסתיים כפי שציפתה, ולפתע קליירי מוצאת את עצמה עדה לרצח המבוצע על ידי שלושה בני נוער מקועקעים, שלמרבה הפתעתה וחרדתה - רק היא יכולה לראות. קליירי המבועתת לא מבינה מה פשר העניין, אך לפני שמספיקה לעכל את מה שראתה, טרגדיה אחרת נופלת עליה ומסיחה את דעתה: מישהו חטף את אמה, והיא עלולה להיות הבאה על הכוונת.

 

בהמשך מבינה קליירי כי המפגש עם שלושת בני הנוער במועדון היה המפגש הראשון ומשנה החיים שלה עם בני הנפילים, הידועים גם כ"ציידי הצללים". מדובר בכת לוחמים סודית שנשבעה להגן על האנושות מפני השדים החיים בקרבה, ומבלי שאפילו ידעה - קליירי שייכת גם היא אל עולם הסתרים הזה, אשר מלא במכשפים, פיות, ערפדים ואנשי זאב, החיים בדו-קיום עם בני האדם, אך לא תמיד רוצים בטובתם. עד מהרה מבינה קליירי כי מוטב שתזדרז לפענח את סודות עברה, אם היא רוצה להצליח להציל את אמה.

המאה / קאס מורגן

מלחמה גרעינית הרסה את העולם, ומאז חיים בני האדם במושבות השוכנות בספינת חלל, גבוה מעל פני כדור הארץ הנגוע ברדיואקטיביות. בשל גידול האוכלוסייה והמשאבים המידלדלים במושבות הללו, מחליטה הממשלה שחייב לחזור ולהתיישב בכדור הארץ, לפני שיתרחש אסון בספינת החלל. לשם כך נשלחים מאה עבריינים צעירים, שחייהם חסרי ערך בעיני החברה, למשימה המסוכנת: ליישב את כדור הארץ הנטוש. בדרך זו תוכל הממשלה לדעת האם החזרה לכדור הארץ היא הזדמנות שנייה או להיפך - משימת התאבדות. מאה הנשלחים טסים חזרה אל הכוכב ה?ִראי והיפהפה, אותו ראו רק מן החלל וכל שידעו עליו הוא מסיפורים ששמעו. לאחר נחיתה קשה, מתחילים המתיישבים במשימתם ונאבקים כדי לייסד חברה אנושית בעולם החדש והשומם הזה, הצופן בחובו סכנות. אך בשל עברם הפלילי והפחד מפני מה שצופן להם העתיד בכדור הארץ, הם מתקשים לצלוח את המשימה, ומהר מאוד הם מבינים שכדי לשרוד - עליהם ללמוד שוב לבטוח בזולת ואפילו לאהוב.

 


מלאכים /ל"א וות'רלי


זהו הספר הראשון בטרילוגיית הספרים המסעירה, שלראשונה מאירה את המלאכים באור חדש, אפל ומסוכן. גיבורת הספר, ווילו, יודעת שהיא שונה מנערות אחרות, ולא רק מפני שהיא טובה בלתקן מכוניות. יש לה כוח מיוחד: כשהיא נוגעת באנשים, היא מסוגלת לקרוא את עתידם, לדעת את חלומותיהם, את תקוותיהם ואת חרטותיהם. תלמידים אחרים בבית הספר אפילו משלמים לה כדי שתקרא את עתידם. לווילו אין תשובות בידיה; היא אינה יודעת איך, למה ומאיפה הגיע הכוח הזה, אלא רק שכבר בגיל חמש הצליחה לקרוא אנשים, ולפעמים להפחידם בשל כך. אך הכול משתנה במהלך קריאה שגרתית בכף ידה של אחת הנערות הפופולאריות בבית ספרה, שהופכת לקצת פחות שגרתית כשבפעם הראשונה בחייה - ווילו רואה מלאך אמיתי, ומבינה את כוחו ואת יכולת ההרס שלו. בדרך זו מגלה ווילו שהיא חצויה - חצי אדם וחצי מלאך, ושמישהו מנסה להרוג אותה בשל כך.

© דני ספרים
תגובות