"ביטחון עצמי - כל הסודות": ספר חובה לכל נערה. כריכה: הוצאת ידיעות ספרים

"ביטחון עצמי - כל הסודות": ספר חובה לכל נערה

ספר חדש שמעניק לנערות את הכוח לעשות כל מה שהן רוצות בעזרת; העצמה, פעילויות, סיפורים של נערות אמיתיות והכי חשוב - חושף את כל הסודות לרכישת ביטחון עצמי והשימוש הנכון בו. ביקורת ספר

"ביטחון עצמי" הוא ספריהן החדש של קטי קיי וקלייר שיפמן, חברות ועיתונאיות, שהחלו לכתוב יחד ספרים לפני שמונה שנים. הספר העוסק בנושא ביטחון עצמי, הפך מהר מאוד לרב מכר ברחבי העולם ותורגם לשפות רבות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"ביטחון עצמי מעניק לך את הכוח לעשות כל מה שאת רוצה."

על אף שהספר נוגע באחד הנושאים המדוברים והפופולאריים ביותר בגיל ההתבגרות, ומעסיק את כל בני הנוער (בנים ובנות גם יחד), הספר מיועד לנערות בלבד!

485e256a99116
© הספר ״ביטחון עצמי - כל הסודות״ בהוצאת ידיעות ספרים


"כשאת מקשיבה לעצמך יותר מאשר לכל אחד אחר, את יכולה לשמוע את הביטחון העצמי שלך, את הקול הפנימי שלך, את ה'עצמי' המלא ביטחון שלך."

בין דפיו של הספר, ניתן למצוא בין היתר ציורים, שרבוטים ואיורי קומיקס קלילים ומשעשעים שהופכים את קריאתו למהנה וחווייתית, למרות שעוסק בנושאים "רציניים" שכמעט כל נערה (ואפילו נער!) מתמודדת ומתעמתת איתם במהלך גיל ההתבגרות ומעבר לו. הספר עוסק בנושאים כמו: דימוי גוף, בריונות ברשת, לחץ חברתי, שאיפה לשלמות, ביקורת עצמית, שמירה על נאמנות לעצמנו, לערכינו, לאומנותינו ועוד.

"לפעמים באמת צריך המון ביטחון עצמי כדי פשוט להיות מי שאת."

הספר מכיל בתוכו מקבץ של סיטואציות וסיפורים מחייהן של עשרות נערות, שנתבקשו לשתף את כותבות הספר בכל מה שעברו במהלך תהליך יצירת ובניית ביטחון עצמי. כותבות הספר השתמשו בסיפורים הללו כדוגמאות וכאמצעי להעברת המסר בספריהן החדש.


בספר ישנה התמקדות בסיפורן של שלוש נערות – קיילה, אימאני ואלכס, המכונות על ידי כותבות הספר כ"מדריכות הביטחון העצמי". לכל אורך הספר, מלוות אותנו שלוש הנערות הללו, כשבכל פעם נחשפים עוד ועוד פרטים מסיפורן האישי, ומתהליך יצירת הביטחון העצמי שעברו בעצמן. באמצעות שיתוף חוויותיהן, מחשבותיהן, ורגשותיהן, אשר מוצגים בספר על ידי איורי קומיקס, מצליחות כותבות הספר לעורר בנו, הקוראות, הזדהות עם אותן נערות - שאמנם בהתחלה היו "אנונימיות" לחלוטין עבורנו, אך במהלך הקריאה אותה אנונימיות נעלמה כלא הייתה, והתחלפה בתחושת קרבה, הזדהות ואמון.

 

© איורים מתוך הספר ״ביטחון עצמי - כל הסודות״ בהוצאת ידיעות ספרים

"עשי את הדברים למען מטרה, לא מתוך שאיפה לשלמות או צורך באישור."

הדבר שהכי אהבתי בספר, הוא שבניגוד לספרים אחרים שקראתי בעבר - בהם הקורא הוא קורא פסיבי, אשר לא עושה דבר מלבד לרפרף בעיניו על שורות הטקסט המודפסות שחור על גבי לבן, הספר הזה מכיל רשימות, שאלונים ובחני פתע שמצריכים מאיתנו להפוך מקוראות פסיביות לקוראות אקטיביות. בהמלך הקריאה, אנו צריכות לשלוף את העט החוצה, ולשתף פעולה עם ה"משימות" שמטילות עלינו כותבות הספר, משימות שלרוב מורכבות משאלות עמוקות ולא פשוטות שמצריכות חשיבה רבה, הירהורים ובעיקר לפתוח את הלב כדי למצוא את התשובה האמיתית והכנה ביותר.

כותבות הספר מציינות כי יכול להיות שישנן שאלות שאין להן תשובה אחת ברורה ומוחלטת, אך אין זה אומר שעלינו להעלים עין ולהתחמק מהן, אלא לעמוד מולן, להתעמת ולהתמודד איתן. המטרה של כל הרשימות, השאלונים ובחני הפתע היא לגרום לנו להיות פתוחות, גלויות ואמיתיות עם עצמנו, שכן חשוב שנהיה כנות בנושאים כאלה, ואף לאמן את מוחנו להיות יותר בטוח בעצמו ולהוות "תרגילי חימום" לחיזוק הביטחון העצמי שלנו.

בדרך זו, של הפיכת הקוראות מפסיביות לאקטיביות, מצליחות כותבות הספר להעניק לספריהן משמעות שונה עבור קוראותיהן. פתאום הספר אינו "סתם ספר רגיל"; הספר הופך לחפץ אישי ופרטי אשר טומן בחובו את התשובות האמיתיות והכנות ביותר לשאלות שנשאלו בו, ממש כמו יומן.

"ביטחון עצמי הוא דבר ממכר. ברגע שטועמים ממנו, רוצים עוד. ועוד."

אחד הדברים החשובים ביותר שהספר חושף בפנינו הוא את כל הדרכים, הטיפים והסודות הכמוסים לרכישת ובניית ביטחון עצמי. הספר אף מסביר כיצד נוכל להשתמש באותו ביטחון עצמי חמקמק וקשה להשגה, ולנצל אותו לטובתנו בדרך הנכונה והיעילה ביותר.

© איורים מתוך הספר ״ביטחון עצמי - כל הסודות״ בהוצאת ידיעות ספרים

בתור נערה, המתמודדת בעצמה עם אותן הסוגיות שהספר מעלה, כמו התמודדות עם עניין רכישת ובניית הביטחון העצמי שלי, אני מרגישה שהספר הצליח לעזור ולתרום לי בכמה בחינות. ראשית כל - הבנתי שאני לא לבד. לקרוא את סיפוריהן של אותן הנערות, להיחשף לכל הקשיים וההתמודדויות שלהן במהלך התהליך שעברו ליצירת ביטחון עצמי - עזר לי להבין שאינני היחידה שמתקשה בכך, שאינני היחידה שמתמודדת עם זה.


שנית, הרשימות, השאלונים ובחני הפתע שבספר גרמו לי לחשוב על נושאים שמעולם לא הרהרתי בהם בעבר, או שאפילו לא הענקתי להם משמעות רבה בחיי. כעת אני מבינה שהסיבה שלא עשיתי זאת, הייתה משום שפחדתי להתעמת איתם ולהתמודד עם ה"אמת המרה" שעומדת מאחוריהם, ולכן בחרתי לא לעסוק בהם בכלל. הספר עזר לי להעלות את אותם הנושאים על סדר היום, על אף הפחד והחשש מהאמת שתתגלה בסופו של דבר, ולהרהר בהם, להבין איפה אני פוגשת אותם בחיי היומיום שלי, האם הם תורמים לי או פוגעים בי וכיצד אני יכולה לפעול על מנת לשנות את המצב הקיים ולשפר אותו.


בנוסף, כשהתחלתי לקרוא את הספר התחייבתי בפני עצמי לקחת ברצינות את "תרגילי החימום" הכתובים בו, שמטרתם לאמן את המוח להיות יותר בטוח בעצמו. על כן ביצעתי אותם מדי יום, תוך כדי קריאת הספר. אמנם אינני יכולה לומר שהשינוי שהתרחש היה מיידי ובין רגע הפכתי לנערה בעלת ביטחון עצמי בשמיים, משום שזה לא קרה. אני גם מבינה ומודעת לכך שמדובר בתהליך שלא מתרחש תוך יום, יומיים או אפילו שבועיים, אבל אני מרגישה שהתרגילים אכן הצליחו להשפיע עליי, לגרום לי להרגיש טוב יותר עם עצמי וטוב יותר לגבי האופן והדרך בה אני רואה את עצמי. אני מאמינה כי אם אמשיך ואתמיד בתרגולם מדי יום, אצליח לראות בעצמי ולהרגיש בהתנהגותי שינוי ממשי בעתיד.

© איורים מתוך הספר ״ביטחון עצמי - כל הסודות״ בהוצאת ידיעות ספרים

"נערות יכולות לשלוט בעולם. כל מה שאתן צריכות הוא ביטחון עצמי."

אני מאמינה כי קיומו של הספר הזה הוא הכרחי, ואינני מגזימה. עכשיו, לאחר שסיימתי לקרוא את הספר שתוכנו הצליח לשנות את תפיסתי כלפי עצמי ולהשפיע עליי, אני יודעת עד כמה תוכנו חשוב. לכן אני מרגישה צורך עז להעביר אותו הלאה לנערות נוספות, שיקראו, יבינו ויפנימו גם הן את "סודות המקצוע" שמעניקות לנו קטי קיי וקלייר שיפמן, אשר מלמדות כיצד לקחת סיכונים, לפשל ולהפוך לגרסה ה"עוצמתית, הלא-מושלמת והמדהימה" של עצמנו.


מניסיוני האישי, בתור נערה שחוותה על בשרה עליות ומורדות, ימים טובים יותר וימים טובים פחות, אני יודעת שבדיוק כמוני, נערות נוספות מרבות להמעיט בערכן, לזלזל בעצמן ולהוריד את הביטחון העצמי שלהן. כך גם אני עשיתי, ולפעמים עדיין עושה. אך בעקבות קריאת הספר והתהליך שעברתי (ועודני עוברת), אני מקווה שנערות נוספות שיקראו אותו יפעלו כמוני וישתפו אותו עם הנערה הבאה. כולי תקווה שכך יופץ המסר ויסייע לכמה שיותר נערות להגיע לאותה המסקנה:
נערות יכולות לשלוט בעולם, כל מה שאנחנו רק צריכות הוא ביטחון עצמי.


© איורים מתוך הספר ״ביטחון עצמי - כל הסודות״ בהוצאת ידיעות ספרים
תגובות