טופ גיק בספר נוסף: "חשוב לנו שהרמה תהיה גבוהה ואיכותית". צילום פרטי

טופ גיק בספר נוסף: "חשוב לנו שהרמה תהיה גבוהה ואיכותית"

קרין ונמרוד אלדאה, הלוא הם "טופ גיק", שחררו ספר נוסף ל"דברים שלמדתי היום". לרגל המאורע ובעקבות ההצלחה, תפסנו אותם לראיון על החשיבה שמאחורי, הפיכת פורמט יוטיוב לספר וגם - האם הם מתכננים עוד ספרים?

את קרין ונמרוד אלדאה מ"טופ גיק" אתם כבר מכירים שנים כיוטיוברים ויוצרי תוכן אהובים ומצליחים. הערוץ שלהם תמיד היה ייחודי, כייפי וכזה שכיף לחזור אליו וגם ללמוד ממנו. בשנה האחרונה שחררו הזוג גם ספר מוצלח ונמכר במיוחד בשם "דברים שלמדתי היום", בהשראת סדרת הסרטונים שלהם ביוטיוב. ההצלחה של הספר הולידה אחד נוסף בשם "עוד דברים שלמדתי היום" ולכבוד יציאתו שוחחנו עם "טופ גיק" לשמוע קצת על מאחורי היצירה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מאיפה הרעיון ליצור סדרת ספרים דווקא מהסוג הזה?

"האמת שהפנייה הגיעה מ'ידיעות ספרים'. לפני כן לא חשבנו על הרעיון וכשהציעו לנו, זה נראה כמו אבולוציה נכונה עבורנו. היה חשוב לנו לכתוב בצורה שונה מהסרטונים שלנו ולכן שני הספרים לא קשורים בתוכן שלהם לסדרת הסרטונים שלנו ביוטיוב".

"דברים שלמדתי" - החל מהיוטיוב

איזה פרט מידע מעניין הכי הפתיע אתכם בספרים שלכם?

"העובדה שאנחנו מרחפים באוויר, גם אם נדמה לנו שלא. זה אחד הדברים שגם הקהל שלנו שקרא את הספר, ממש התחרפן ממנו. נשמע חסר הגיון? תקראו את הספר הראשון כדי להבין איך זה קורה באמת!"

אתם נורא מזוהים עם הרשת ועם יוטיוב, לא מובן מאליו שתוציאו גם ספרים. 

"כמו שאמרנו, הרעיון לכתוב ספר היה של הוצאת הספרים, אבל בעולם מקובל מאוד שיוטיוברים או יוצרי תוכן מוציאים ספרים והם זוכים להצלחה. כאן בארץ אנחנו מכירים שניים שהוציאו ספרים שונים מאד בתוכן שלהם לפנינו, אז לשמחתנו, זו הייתה החלטה חכמה ונחשפנו לעולם חדש של יצירה שהיה לנו מאד נעים לחוות".

 

איך בכלל ניגשים לכתוב ספר כזה? כי הרי הוא לא עלילתי, צריך ממש לאסוף פרטי מידע.

"כמו שאנחנו ניגשים לכתוב כל סרטון בערוץ שלנו שיש לו תסריט מובנה, גם כאן, ישבנו ימים שלמים וחיפשנו חומרים בגוגל, אספנו רעיונות, כתבנו, מחקנו ובסוף הצלחנו. האתגר האמיתי היה לכתוב את זה מספיק מעניין, כי לכאורה ספרים שמתעסקים במדע והיסטוריה הם משהו שמרגיש כמו ספר לימוד בבית הספר, אבל כשזה כתוב בצורה מעניינת ובגובה העיניים, מדובר בתחומים מפתיעים וסופר מעניינים.

© צילום פרטי

איך הגבתם כשראיתם את ההצלחה והביקוש לספרים?

"האמת שהחוויה של כתיבת ספר והוצאתו לאור, מלחיצה מאוד. להבדיל מהיוטיוב, בו אתה עובד על סרטון, מוציא אותו ומקבל פידבק מיידי, לטוב ולרע, להוציא מוצר פיזי לחנויות ולקוות שיצליח ושיאהבו אותו, זה לא קל. היה לנו ברור שיקנו אותו, בגלל ההצלחה של 'דברים שלמדתי היום' ביוטיוב, אבל היה חשוב לנו שהרמה תהיה גבוהה ואיכותית. לשמחתנו, הביקורות היו מעולות והקהל ממש ציפה כבר שנוציא ספר נוסף וזה בדיוק מה שקורה כרגע, עם הספר השני. כולם כבר מצפים לספר השלישי!

אז מתוכננים עוד ספרים בסדרה או ספרים נוספים בכללי?

"על מנת שנוציא ספר שלישי בסדרה, אנחנו קודם כל צריכים רעיון טוב ואיכותי מספיק, שיעמוד במבחן מול שני הספרים האחרים. חשוב גם לזכור שזו עבודה מאוד קשה שמצריכה מאיתנו לקחת חופש מיצירת סרטונים בערוצים שלנו. הוצאת הספרים מבחינתה מאוד בעניין. אנחנו עוד חושבים על רעיון. לגבי ספרים אחרים ורעיונות קשורים, תמיד יש. עוד תשמעו מאיתנו בנושא, מבטיחים!"

© צילום פרטי
תגיות
תגובות