צום קל: הספרים שתוכלו לקרוא ביום כיפור. adobestock

צום קל: הספרים שתוכלו לקרוא ביום כיפור

יום כיפור בפתח וזה בדיוק הזמן למצוא ספר טוב שיעזור לכם להעביר את הצום מבלי שתצאו מדעתכם. ריכזנו עבורכם כמה מהספרים שאסור לכם לפספס!

יום הכיפורים הזה שונה לחלוטין מכל יום כיפור אחר שחווינו עד כה. לראשונה, מדינת ישראל כולה תהיה בסגר כללי במהלך הצום (ואחריו), ולכן הרבה ממנהגי הצום שסיגלנו לעצמנו בשנים עברו – לא יוכלו להתקיים במהלך הצום של השנה: לא נוכל ללכת להתפלל בבית הכנסת בהמונים, לא נוכל להסתובב ברחבי העיר ולבלות עם חברים או לרכוב על אופניים (במרחק של יותר מ- 500 מטר מהבית), כך שהברירה היחידה שנותרה לנו היא להישאר בבית.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

נכון שאתם עדיין יכולים לנוח, לשחק קלפים או משחקי קופסא עם המשפחה... אבל אם אתם מסוג האנשים שעדיפים להעביר את הזמן (ואת הרעב!) דרך קריאת ספרים - החלטנו להמליץ לכם על ספרים קלילים, סוחפים, מצחיקים ומעניינים שישכיחו מכם את הרעב, הצמא והעייפות ויעזרו לכם לעבור את הצום במהירות ובקלילות!

סוף העולם / סילביה בראון

סילביה בראון היא מגדת עתידות אמריקאית, אשר לפני מותה חזתה את התפרצות הקורונה בספרה החדש – "End Of Days", שבימים אלו ממש תורגם לעברית ויצא לאור גם בישראל. בספר "סוף העולם" מתארת בראון תחזית אחת ספציפית לגבי שנת 2020: "בסביבות שנת 2020, תתפרץ מחלה חמורה בסגנון דלקת ריאות, שתתפשט ברחבי הגלובוס, תשפיע על הריאות ודרכי הנשימה, ותהיה עמידה בפני כל הטיפולים הידועים לקהילת הרפואה. המחלה תדהים רופאים, אבל לא כמו העובדה שהיא תיעלם במהירות שהיא התפרצה – רק כדי לחזור 10 שנים מאוחר יותר ואז להיעלם באופן סופי".

© הוצאת אור עם

ב"סוף העולם" בראון מתמודדת עם הנושאים המאיימים וכבדי המשקל ביותר בבהירות, בחוכמה ובשלוות הרוח שהיו לסימן ההיכר שלה,  ומשיבה על שאלות קשות כגון: מה צפוי לנו בחמישים השנים הבאות? מה פשר הנבואות הגדולות של נוסטרדמוס וספר ההתגלות? אם העולם עומד להגיע אל קיצו, כיצד ייראו שעותינו האחרונות? לכל מי שתהה אי פעם לאן פנינו מועדות, ומה — אם בכלל — אנחנו יכולים לעשות כדי למנוע קטסטרופה בממדים תנכיים, סוף העולם הוא ספר חובה מרתק ועתיר תובנות.

תעלומת השכן שממול - צוות מפענחי התעלומות / יוסי ברגר

"תעלומות השכן שממול" הוא הספר ראשון בסדרת "צוות מפענחי התעלומות", המיועד לבני נוער ולמבוגרים כאחד. זהו מותחן נעורים מרתק המשלב דרמה, מתח, הומור, חדשנות טכנולוגית, ריגול, רצח, מרדף מצפון הארץ עד לדרומה והכי חשוב - סוף מפתיע!
הספר עוקב אחר גלי, נערה חיפאית בת שלוש-עשרה, המתחילה לחשוד, לגמרי במקרה, בשכן החביב שגר בבית שממול. היא לא דמיינה לאיזו הרפתקה היא מכניסה את עצמה, את אחיה יותם ואת חבריהם עלמה ודרור.  עבודת הבילוש של החבורה הביאה למסקנה חד משמעית שהאיש איננו תמים כלל ועיקר. 

© הוצאת epublish

לאחר שהכניסו לסוד העניינים את אמנון, המורה שלהם לג'ודו, פתחה החבורה במרדף דרמטי אחרי השכן החשוד ושותפו. כשהגיעו סמוך למתקן ניסויים סודי של "רפאל" בנגב, הבינו שנקלעו למצב בו התערבותם היא בלתי נמנעת. השתלשלות האירועים חייבה התערבות מהירה ונועזת של החבורה, תוך גילויי יוזמה, אומץ לב ותושייה בלתי רגילים, שהובילו לתוצאות  מפתיעות ודרמתיות. ואיך כל זה קשור לעובדה שסגן אלוף אחמד בשאריאן מהמודיעין הנגדי של הביון האיראני, שם קץ לחייו.

סיפורים מהחיים של חברע לא-ממש חבר - יומני החנונית 11 / רייצ'ל רנה ראסל
אם גם אתם מעריצים מושבים של סדרת "יומנו של חנון" הפופולארית והמצליחה – הספר החדש (ה- 11 במספרו) בסדרת הספרים "יומני החנונית" הוא בדיוק בשבילכם!
הפעם, המזל הרע שוב מכה בניקי מקסוול. מכל בתי הספר בסביבה היא נתקעה בתוכנית חילופי תלמידים בבית הספר נורת' המפטון הילס, שהוא בית של הספר החדש של האויבת המושבעת שלה – מקנזי הוליסטר! ואם זה לא מספיק גרוע, יכול להיות שבנורת' המפטון הילס יש מישהי שיכולה להביס את מקנזי במקנזיות!

© הוצאת ספר לכל

כל הדרמה הזו מתועדת לפרטי פרטים על ידי ניקי, המתעדת כל רגע ורגע וכותבת על כך ביומן שלה. האם מלכת החנונים תצליח לשרוד שבוע שלם בבית הספר החדש של מלכת הממ"ל או שהשבוע הזה עומד להיות אסון חנוני?

 

אם הסערות - המעון של מיס פרגרין לילדים משונים 5 / רנסום ריגס

"אם הסערות" הוא הספר החמישי בסדרת בסדרת הספרים "המעון של מיס פֶּרֶגרין" שזכתה להצלחה רבה והפכה לאחת התופעות הספרותיות המפתיעות בעשור האחרון. הסדרה כיכבה יותר משנה ברשימת רבי-המכר, תורגמה לשפות רבות ונמכרה במיליוני עותקים ברחבי העולם. הספר הראשון בסדרה אף עובד לסרט קולנוע.

© הוצאת כתר

 בספר החדש - משונה חדשה אותרה זה עתה. שמה נוּר, וכוחות איומים דולקים בעקבותיה. תקוותה היחידה היא להגיע במהירות לאֵם המאמצת וי, ורק ג'ייקוב יוכל לקחת אותה אליה. אבל וי מסתתרת ולא רוצה שימצאו אותה, ונור לא זוכרת דבר מעֲברה ולא יודעת היכן להתחיל לחפש. עם רמזים מועטים ורודפים אכזריים בעקבותיהם, יהיה על ג'ייקוב ונור להסתמך על חושיהם החדים ועל עזרתם של המשונים האחרים כדי לפענח חידה עתיקה וקטלנית. אם יטעו, יהיה זה סופו של עולם המשונים כולו.

תגובות