"אנולה הולמס": כיף שיש סרטים כאלה. צילום: ROBERT VIGLASKI /LEGENDARY ©2020

"אנולה הולמס": כיף שיש סרטים כאלה

הסרט החדש של 'נטפליקס' "אנולה הולמס", יצא אתמול (רביעי) למסכים, ומוכיח לנו שגם אחותו של שרלוק הולמס לא פחות מוכשרת ממנו בפיצוח תעלומות, ומביאה לנו סרט נהדר - ביקורת

רשת הסטרימינג 'נטפליקס' שחררה סרט שנראה כמו הלהיט הבא, בכיכובה של מילי בובי בראון (דברים מוזרים) ומראים לנו שגם סרטים הם יודעים לעשות לא רע בכלל. אז מה חשבנו על ההולמס הנוספת במשפחה?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסרט מספר את סיפורה של אנולה הולמס, אחותו של שרלוק הולמס הבלש המפורסם. כשאמה נעלמת בדרך מסתורית, אחיה של אנולה (מייקרופט ושרלוק) מגיעים לבית ילדותם בניסיון לעזור לפתור את התעלומה. אם כי לא ראו את אנולה כבר הרבה מאוד זמן, והרבה דברים לא הולכים כשורה. בעקבות כמה אירועים (אותם נשאיר לכם לגלות) אנולה יוצאת לבד לפתור את תעלומת ההיעלמות של אמה, ופוגשת בכמה אנשים חדשים (חלקם רצוים, וחלקם ממש לא), בואו רק נאמר שהמסע שלה לא הולך בדיוק כצפוי.

 

אמנם רוב (לא כולם, כמובן) הסרטים ש'נטפליקס' משחררים שתופסים תאוצה והופכים ללהיט הם בעיקר בז'אנר הקומדיה הרומנטית (ראו "לכל הנערים שאהבתי", "דוכן הנשיקות", "סיירה ברג'ס היא לוזרית" וכו'), ואין בזה שוב דבר רע - אבל הסרט הזה בהחלט מספר לנו משהו קצת שונה.

הסרט מוציא אותנו למסע כיף ומרגש. הוא כולל אירועים מסכני חיים, אנשים מסכני חיים, אח סנוב אחד (או שניים, תלוי את מי שואלים), פרחים יפייפיים ותעלומות מורכבות ומסקרנות. ממבט ראשוני זו נראת קומדיה קלילה על קרובת המשפחה המבדרת של שרלוק הולמס, אבל ככל שנכנסים עמוק יותר לתוך הסרט, מגלים גם דרמה, אהבה, אקשן, תעלומות (דבר הגיוני לחברה במשפחת הולמס) וכמו שכבר ציינו, קומדיה. העלילה מתחילה באופן צפוי, אנולה יוצאת למסע לבדה כדי לחפש את אמה ואפילו מוכנה להתלבש כאחת מן הנשים הבוגרות כדי להסתובב בעיר הגדולה וללבוש מגוון תחפושות הסוואה. אבל כמו שסרטים בדרך כלל מתגלגלים, היא פוגשת בכמה אורחים בלתי צפויים.

אנולה הולמס
אנולה הולמס © צילום: באדיבות Netflix

בעוד ששרלוק ומייקרופט מחפשים אחריה, היא פוגשת נער מיוחד מאוד (וגם מבוקש מאוד) והיא מגלה דברים לא צפויים על אמה. הסרט לגמרי כיף לצפייה וכן מצליח להפתיע אותנו פעמים רבות. אנחנו עוקבים אחרי אנולה במסעה (שגם מדברת לקהל ומעדכנת אותו במתרחש, מה שממש מוסיף לסרט נופח קומי וכיף), ועוקבים אחרי הרמזים השונים - החוויה בהחלט מרגשת, וגורמת לנו לחשוב על הסבת מקצוע לבילוש. אגב, למען הסר הספק, אין צורך לצפות בסרטי "שרלוק הולמס" מכדי להינות מהסרט המלהיב והמקסים הזה, רק ללחוץ על פליי ב'נטפליקס' שלכם.

מה שבהחלט מוסיף עוד יותר לסרט העשיר הזה הוא גם צוות השחקנים, בייחוד השחקנית הראשית. התפקיד הוא בין תפקידי המשחק הבודדים של בראון בסרט, ואנחנו רק רוצים שתמשיך להופיע על המסכים שלנו. היא מגלמת את דמותה של אנולה בצורה הטובה ביותר, ולא משאירה מקום לדמיין מישהי טובה יותר לתפקיד. בראון גם משמשת כמפיקה בסרט. באשר לשאר הקאסט - אין ספק שמדובר בשחקנים מהשורה הראשונה: הלנה בונהם קרטר ("הארי פוטר", "אליס בארץ הפלאות") מגלמת את אמה של אנולה, הנרי קאוויל ("איש הפלדה", "המכשף") מגלם את שרלוק הולמס בכבודו ובעצמו, סם קלפלין ("משחקי הרעב", "ללכת בדכך") מגלם את אחיהם של אנולה ושרלוק, מייקרופט הולמס, הם ועוד כמה שחקנים מוכשרים אחרים, מספקים לנו להיט כזה שאנחנו רק רוצים לצפות בו שוב ושוב (ושוב).

מילי בובי בראון והנרי קאוויל בסרט
מילי בובי בראון, סם קלפלין והנרי קאוויל  © צילום: ALEX BAILEY/LEGENDARY ©2020

הסרט מתחיל בסיפורה של אנולה, אבל נוגע גם בנושאים אחרים במהלך הדרך. אנולה נוהגת כאישה עצמאית וחזקה (למרות שהיא רק בת 16) בניגוד לדעה הרווחת של החברה בה היא חיה ושל אחיה מייקרופט. היא מתנגדת לאלו שאומרים לה שמתפקידה של אישה למצוא בעל (הסרט מתרחש במאה ה-19) ומראה לכולם שאישה היא אישה בזכות עצמה. היא התגלמות ערכים פמיניסטיים ואנושיים שחשוב לשאוף אליהם גם היום, ולא נכנעת למה שהחברה אומרת לה. גירל פאוור, צ'ק!

אם היינו צריכים לדרג, הסרט הזה בהחלט היה נמצא גבוה גבוה באזור המצויין. אבל משהו אחד השאיר אותנו קצת מבולבלים, הסוף. כמובן שלא נספיילר לכם, ולא הכל שם לגמרי לא ברור, אבל הסוף של הסרט בהחלט גרם לנו לתהות אם ניתן לצפות להמשך (ואנחנו לגמרי מקווים שיהיה המשך!!!!), מכיוון שגם הספר עליו מבוסס הסרט הוא חלק מסדרת ספרים - אז יש תקווה! בנתיים, נצטרך רק לחכות ולראות.

אז אחרי ששמעתם (או ליתר דיוק, קראתם) את מה שאנחנו חשבנו, למה שלא תראו את הסרט ותגלו את סוד התעלומה בעצמכם? 

אנולה הולמס
אנולה הולמס © צילום: ALEX BAILEY/LEGENDARY ©2020
תגובות