חדש על המדף: הספרים החדשים שאתם חייבים לקרוא. adobestock

חדש על המדף: הספרים החדשים שאתם חייבים לקרוא

מעוניינים לרכוש ספר חדש ולא יודעים איזה? קבלו את ההמלצות החמות שלנו על הספרים החדשים שיצאו לאחרונה ואתם פשוט חייבים לרכוש!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"אמת או חובה 2 – סיבוב פרסה" / לימור טלמור
אלה, תומי ומיכלי הן שלוש חברות טובות שגרות באותו בניין ומכירות עוד מבית הספר היסודי. בתום שנה ראשונה ואינטנסיבית שלהן בחטיבת הביניים, ולקראת כיתה ח' – הן מגובשות יותר, בוגרות יותר וגם מחוברות יותר לשי, לאופיר ולאמיר. קורות החבורה נעים על פני כמה מישורים במקביל, ומאפשרים לקורא הצעיר לחוות נעורים במלוא עוזם וחיוניותם; שי ואופיר מקימים את להקת "צבע ירוק" ועורכים אודישנים לחברים נוספים בלהקה. נער מוכשר וחיובי בשם ענן כובש את ליבם ואוזנם באחת, אולם התמונה משתנה עבור חלקם לאחר שמתגלה שמדובר בנער ערבי-נוצרי, המתגורר ביפו; בסופו של דבר הילדים מתגברים על דעות קדומות ותפיסות מיושנות, ומקימים להקה שבה לוקחת חלק גם ילדה שהיא עולה חדשה מבלגיה. בסוף הספר יש ברקוד שאפשר לסרוק ולהאזין לשיר שכבש את כל המדינה!

אלה, שלראשונה מתאהבת, מחליטה שאת פרויקט המחויבות האישית שלה היא תעשה בנושא שואה – וכך לא רק שהיא זוכה להכיר את סבתה שמעולם לא פגשה, אלא שגם תורמת לחיבור מחדש של אותה הסבתא עם מי שהייתה חברתה הקרובה במחנה – ולא ידעה כלל שהצליחה להינצל;

"אמת או חובה 2 - סיבוב פרסה" מיועד לבני נוער ומאפשר הצצה בוגרת ומפוכחת לחיים עצמם, בלי להתייפייף ובלי לסדר את התמונה, גם אם לפעמים היא מסובכת, מורכבת ועצובה.

© הוצאת רימונים

"אמילי ממולד הירח" / לוסי מוד מונטגומרי

כאשר אביה של אמילי מת, היא עוברת לגור עם דודתה הקשוחה אליזבת ודודתה טובת הלב לורה במולד ירח. השתיים הן נצר למשפחת מוריי הגאה, שאורחות חייה שונים לחלוטין מאלו של אמילי היצירתית, העצמאית ובעלת הנפש החופשית. אבל החיים במולד ירח מתגלים כמופלאים, והטבע הנהדר מסביב מלהיט את דמיונה של אמילי, שחולמת להיות משוררת. בד בבד עליה להסתגל למקום זר בעל חוקים משלו, להתמודד עם מורה מרושעת בבית הספר, ולהתרגל לחיים ללא אביה התומך. עד מהרה מגלה אמילי שגם במצבים קשים ביותר ישנן נקודות אור – חברויות הדוקות, כתיבת שירה והרפתקאות מלהיבות, וכמובן – העושר הבלתי נדלה של הדמיון, שתמיד אפשר לסמוך עליו שיציל אותך בדיוק ברגע הנכון. "אמילי ממולד ירח" היא יצירה מפעימה, כתובה בשפתה המרהיבה של לוסי מוד מונטגומרי, שהקימה לה מעריצות ומעריצים זה דורות רבים. זהו ספר על המורכבות של נפש האדם, על התובנה שדברים אינם רק כפי שהם נראים, על כוחה המרפא של הכתיבה ועל המעבר המרגש מילדות לבגרות. בקריאה עכשווית נחשף גם הפן החברתי-פמיניסטי של היצירה, המשתקף בערב רב של דמויות מרתקות, ומעל כולן – אמילי הבלתי נשכחת שלא ניתן אלא להתאהב בה.

©הוצאת ידיעות ספרים

"המיועדת" / קיארה קאס
קיארה קאס חוזרת בסדרה חדשה ומהפנטת שלא תוכלו להפסיק לקרוא!
המלך הצעיר ג'יימסון מחזר אחרי הוליס ברייט, בת אצולה מקסימה שגרה עם משפחתה בחצר הארמון. עבור הוליס מדובר בחלום שמתגשם. אך לא עובר זמן רב והיא מגלה שלהיות מאוהבת במלך ומיועדת להיות המלכה אין פירושו בהכרח לחיות באושר ובעושר עד עצם היום הזה. העניינים מסתבכים כשהיא פוגשת את סיילאס, בחור צעיר מממלכה שכנה שמגיע לבקש מקלט בארמון. סיילאס אמנם אינו מלך, אבל מתברר שאחד מכישרונותיו הרבים הוא להביט היישר אל תוך לבה של הוליס. כל ספרי הסדרה הקודמת של קיארה קאס, "המועמדת", נמכרו במיליוני עותקים ונהפכו לרבי-מכר אהובים בארץ ובעולם. כעת היא חוזרת לכשף את הקוראות והקוראים בכתיבה קולחת, בדמויות חזקות ובעלילות מרתקות.

© הוצאת ידיעות ספרים

"שליחו של הסולטאן" / מיכאל מרגלית
הרומן שליחו של הסולטאן מתרחש במהלך פרק מכריע בתקופה הקדם־מודרנית. הנערים שמואל ויוסף פאלאצ'י שורדים טבח המתרחש במלאח, הגטו היהודי בעיר פאס שבמרוקו. איברהים, יהודי שהתאסלם בצוק העיתים פורש עליהם את חסותו. הטראומה הנקשרת לאירוע המחריד והכורח להתחנך ברוח האסלאם נדחקים אל קרן זווית בעקבות מציאות חיים חדשה: הנערים זוכים לחינוך, להשכלה ולאימון כוחני, המכשירים אותם לכהן לימים כשליחים בשירות הסולטנות, ובשירות מושלים אזוריים במרוקו, בספרד, בארץ השפלה ובעוד... משפחת פאלאצ'י הופכת לשושלת ולגורם שאין לוותר עליו בכל תחומי העשייה המדינית, במיוחד במישור הדיפלומטי. "שליחו של הסולטן" הוא טרילוגיה מרתקת של רומן היסטורי הכתוב בשפה קולחת ומצליח להשאיר את הקורא במתח לכל אורכו.

© הוצאת סגול
תגובות