חודש הספר: ההמלצות של כותבי 'פרוגי'. ADOBESTOCK

חודש הספר: ההמלצות של כותבי 'פרוגי'

שבוע אחרון ל'חודש הספר' וכותבי "פרוגי" ממליצים לכם על הספרים הכי מעניינים שקראו לאחרונה • לרשימה המלאה!

כבר כמה שנים שחודש יוני נקרא גם "חודש הספר", במהלכו מוקמים ירידי ספרים ברחובות הערים וספרים רבים נמכרים בהנחות ומחירים מוזלים. השנה, כותבי "פרוגי" החליטו לנצל את השבוע האחרון כדי להמליץ על הספרים שקראו לאחרונה. כי מי לא אוהב לקרוא ספר טוב? ועוד בהנחה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

משפחה של שקרנים / א' לוקהארט

ממליצה: שיראל נר

קרי סינקלייר היא הבכורה מבין 3 בנות המשפחה וכל קיץ היא נוסעת יחד עם משפחתה לאי הפרטי שלהם ונופשת בו יחד איתם, אבל לקרי יש סוד. "משפחה של שקרנים" מתאר את האירועים שקדמו לספר "היינו שקרנים" והוא גם דומה במבנהו ובאופיו לספר זה. אמנם לא צריך לקרוא את "היינו שקרנים" כדי להבין את "משפחה של שקרנים" אך בכל זאת היינו ממליצים לקרוא אותו ולו רק כדי להכנס לאווירת הספר.

בספר מתארת קרי את חוויותיה באחד הקיצים הרגילים לכאורה של משפחתה באי אך לאורך כל הספר שותלת רמזים הגורמים לנו לחשוב כי יש דברים שהיא לא מספרת לנו ומחזיקה אותנו במתח עד לסוף הספר. אנחנו לא יודעים אם זה דווקא בגלל סיבה זו או סיבה אחרת אבל קריאת הספר היתה קולחת מאוד והיה לנו קשה להפסיק, יחד עם זאת בגלל ה'בילד אפ' שנעשה לאורך הספר עד לסופו ובגלל שהתכוננו לסוף דומה כמו זה ב"היינו שקרנים" כן היה אפשר לצפות בצורה כלשהי את סוף הסיפור ואולי הוא לא יפתיע כל אחד, אין זה אומר שהספר לא מומלץ, מאוד אהבנו אותו והוא משאיר את הקורא במתח עד הרגע האחרון

"בת הלוויה" / קייטי אלנדר

ממליצה: נועם אסולין

היתומים האחרים אומרים שלמרגו יש מזל. מזל ששרדה את התאונה שהרגה את משפחתה, מזל שיש לה חדר משלה כי היא מתעוררת כל לילה בצרחות ומזל גדול שנבחרה על ידי בני משפחה עשירה לגור באחוזה הכפרית העתיקה שלהם.

אבל לא המזל גרם לג'ון ולורה סאטון להציל את מרגו מבית היתומים. מרגו נבחרה כדי לשמש כבת לוויה לבתם המסתורית אגתה. עד מהרה הבידוד שנכפה עליה מהעולם גורם למרגו להתחיל לפקפק בכל מה שהיא מאמינה בקשר לעצמה. החלומות הרעים שלה אולי הפסיקו כשהיא באה לגור באחוזת קופלנד – אבל הסיוט האמיתי רק התחיל.
הספר ״בת הלוויה״ של קייטי אלנדר הוא מותחן סוחף שלא משאיר את הקורא אדיש לרגע. מעמוד לעמוד ומפרק לפרק המסע של מרגו, גיבורת הספר, מסתעף ומתפתח וחושף את הקוראים לסיפורה העוצר נשימה של גיבורת הסיפור. "בת הלוויה" הוא מותחן אימה סוחף, מרגש, מצמרר ובעיקר - כובש.

נא להתנהג בהתאם/ יובל אברמוביץ׳

ממליץ: משה אבוטבול 

אוהבים את "האח הגדול"? בעצם גם אם לא - זה בדיוק הספר בשבילכם! את "נא להתנהג בהתאם" קראתי אי שם ב-2013, ופשוט התאהבתי. בתור אחד שאוהב לצפת בטלוויזיה, וגם חובב של הפורמט - זה הרגיש לי כמו ספר שפשוט כיף צלול בתוכו. רגע, אז מה העלילה? עונת VIP של תכנית ריאליטי בשם "בית משותף" (מעין "האח הגדול") מגיעה לסיומה ביום ה-23 שלה. הסיבה? באמצע שידור חי אירעה הפסקת חשמל כשלאחריה התגלה שאחד מדיירי הבית נמצא שרוע מת על השטיח. האם הוא נרצח? מה קרה? גיבורת הספר, דיירת בבית, מצטרפת לחקירה המסתורית. בקיצור - שילוב מנצח של תעלומה מסתורית וריאליטי טראש - מבטיח שלא תתחרטו!

השיעורים שלא תלמדו בבית ספר
ממליצה: לינוי בוחבוט

הספר שלא ידעתם שאתם צריכים! נועה הילזנרט כתבה את הספר בדיוק מההמקום הזה של תלמידה, שמרגישה שהחומר בבית הספר לא מספיק מעניין, מספיק טוב ומספיק מלמד. במשך מספר שנים היא אספה את כל השאלות הכי חשובות, כל הנושאים שקריטי שכולנו נדע כבר בגיל ההתבגרות והעניקה להם תשובה. ספר שמלמד אתכם כל כך הרבה על החיים עצמם, בכל הנושאים: בני אדם והטבע האנושי, כסף וקריירה, אושר, פיתוח אישי, ניהול זמן, קבלת החלטות ועוד.

הספר כולו מוקלד בגופן של "יומני החנון", ואי אפשר שלא להתלהב מכך. ליד איורים וטקסט שנון ומצחיק, תמצאו את עצמכם צוברים ידע ולאט לאט משתלבים בשיח של המבוגרים. נועה הסופרת היא רק בת 25 אבל ללא ספק בעלת ידע נרחב ומישהי ללמוד ממנה! קריאה מהנה!

 

רשימת המשאלות
ממליצה: לילך מרקוביץ' 

"רשימת המשאלות" מספר על ברט, בחורה שיש לה הכל. עבודה, דירה ובן זוג מצליח, עד שיום אחד היא מאבדת את אמה וחייה משתנים. בצוואה היא מגלה שהדבר היחיד שאמה הורישה לה מותנה בהגשמת רשימת המשאלות שברט כתבה לפני עשרים שנה, כשהייתה בת 4. מרכיבה על סוס ומופע סטנדאפ, ברט חוזרת לחלומות הכי גדולים שהיו לה ויוצאת במסע, כמו שאמה הורתה לה, לסמן עליהם וי.

"רשימת המשאלות" הוא אחד הספרים שהכי השפיעו עלי והכי זכורים לי. הוא מספר על הקשר המדהים בין ברט לאמה, שרק גרם לי לחזק את הקשר עם אמא שלי ולהעריך כל רגע איתה ובעיקר להבין, שאמא יודעת הכי טוב. סיפור על חלומות, שאיפות ועל זה שאנחנו צריכים להיות נאמנים לעצמנו ולרצונות שלנו. יותר מכל, על כך שבכל גיל אפשר להגשים את עצמך. למדתי כל כך הרבה על עצמי ועל הסביבה שלי וסיימתי את הספר עם רצון לקום ולהגשים את החלומות שהשארתי מאחור, בגלל סיבות לא נכונות. 

תגובות