רואים כפול: עד כמה "לעוף על אנה" מזכירה את "כפולה"?. באדיבות yes

רואים כפול: עד כמה "לעוף על אנה" מזכירה את "כפולה"?

העונה הראשונה של הסדרה "לעוף על אנה", בכיכובה של הזמרת אנה זק, הסתיימה ואי אפשר שלא היה לשים לב לנקודות הדמיון בינה לבין ״כפולה", סדרה שהתבססה על חייה של הזמרת נועה קירל • איך בדיוק? הנה כמה דוגמאות!

העונה הראשונה של "לעוף על אנה" הסתיימה, ואנחנו ללא ספק נהנינו ממנה (ואפילו מקווים לעוד עונה). אולם כבר כבר מפרק הבכורה ולאורך הפרקים, הבחנו במספר נקודות דמיון, שמראות שהסדרה על אנה ו"כפולה" לא ממש שונות אחת מהשנייה. אז מהם קווי הדמיון שיוצרים את המפגש בין שתי הסדרות? בוא נתחיל!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

 זמרת שבהשראתה נכתבה הסדרה

נועה קירל ואנה זק, שתי זמרות מובילות בעולם המוזיקה הישראלית, עם עשרות להיטים שכובשים את הפלייליסטים באופן קבוע. גם "לעוף על אנה" וגם "כפולה", נכתבו בהשראת סיפור חייהן של הזמרות המצליחות ומתוך כך נוצרו הסדרות. במרכז העלילה, זמרת מצליחה, שעוברת במסגרת העלילה סיבוכים בחייה לצד הפרסום שלה.

© מתוך "לעוף על אנה", טין ניק, yes
© מתוך כפולה, KIDZ

הדמות הראשית הופכת מאנונימית למפורסמת  

פרק הפתיחה של "לעוף על אנה", הציגה בפנינו סיטואציה שבה היא נהפכת מתלמידת תיכון רגילה למפורסמת, לאחר שאריאנה גרנדה שיתפה סרטון "טיקטוק" שהעלתה. העונה הראשונה של "כפולה" אומנם תיארה לנו את קירל בשיאה אך כזכור, עלילת העונה החמישית התרחשה שלוש שנים לפני כן והציגה אותה בתחילת דרכה. לעומת "כפולה", המהפך של אנה בסדרה קרה בין רגע, אבל עדיין גם היא וגם נועה, הפכו מתלמידות בית ספר רגילות לסטאריות.

שיתוף פעולה עם כוכבת בינלאומית

כששמענו שאריאנה שיתפה "טיקטוק" של אנה, מיד נזכרנו בחלק משמעותי בעלילה של "כפולה 1". בעונה הראשונה של הסדרה, הוזכרה כמה פעמים כוכבת בינלאומית לא אחרת מאשר ביונסה, כמו למשל כשבישרה שרוצה את קירל איתה על הבמה, לאחר שראתה קליפ שלה עם סבתא של שחר וחבריה. נכון שההתרחשויות הללו קרו במסגרת סדרות, אבל ברור שהיינו שמחים בשביל אנה ונועה אם היו קורות במציאות!

 

אנה מתבשרת שאריאנה גרנדה שיתפה את הטיקטוק שלה (3:39-5:00)

 

ב“כפולה", רוברט מתבשר שביונסה רוצה את נועה איתה על הבמה

שיתוף פעולה של הזמרת עם גורם בכיר מח''ול 

בפרק הראשון של "לעוף על אנה", נשיא "סאני רקורדס" מעוניין להחתים אותה על חוזה בינלאומי והשחקן שמגלם אותו, הוא מייקל הרפז שידוע כחבר להקת "היי פייב" לשעבר. גם בעונה הראשונה של "כפולה",  מייקל גילם גורם בכיר מח''ול וזהו מיסטר ג'ונס, הסוכן של ביונסה, שערך לקירל אודישן לפני שתחמם אותה בהופעתה בארץ. ליהוק אותו השחקן לדמות עם אותו הטייפקאסט, זה פשוט מתכון מדויק לדה ז'ה וו.  

 

"לעוף על אנה", סוכן האומנים מעלה את ההצעה בפני אנה (23:10-24:57, 25:24-25:37)

 

ב"כפולה 1", הסוכן של ביונסה עושה לנועה אודישן (4:48-6:27)

הצוות שמנהל את הזמרת

אחת מהדמויות שהוצגו לנו לראשונה בסדרה על אנה הוא דקל, הבוס במסעדת הדגים שבו ממלצרת, אשר הציג את עצמו כסוכן שלה בפני נשיא "סאני רקורדס". כבר בהתחלה, אפשר להבחין שדקל אחד לאחד אושר פטנגה, היחצ''ן של נועה ב-"כפולה", גם בגלל הקולניות וגם בגלל הילדותיות שלו מול אנשים בכירים. מה שבטוח, שניהם הצליחו להצחיק אותנו! 

 

ב"לעוף על אנה", דקל מסתנן לנמל

 

ב"כפולה 1", אושר מביך את עצמו בפני הסוכן של ביונסה (0:46-0:52, 1:16-1:31)

סצנת המגפון בפרק הבכורה

קצת אחרי תחילת פרק הבכורה של "לעוף על אנה", דקל מפתיע אותה מתחת לביתה, כשצועק לכיוונה במגפון בקריאות "סולינסקי אנה, סולינסקי אנה" ואחרי כמה משפטים, מספר לה שהיא כוכבת בינלאומית. תוך כדי הצפייה, הרגשנו שראינו סצנה דומה בעבר ומסתבר שלא סתם. בפרק הראשון של "כפולה", אושר מפתיע את נועה באמצע דייט, עם קריאות במגפון "קירל נועה, קירל נועה" ואחרי כמה משפטים, מבשר שהולכת לעשות דואט עם ביונסה, שזה הישג בינלאומי. בסצנות הללו הסיטואציות שונות, אך למעשה שתיהן באותו הקונטקסט. לכן, לא רק שמדובר בקו דמיון נוסף בין דקל לאושר, אלא שזהו גם קו דמיון בין שני הפרקים שפותחים את שתי הסדרות!       

 

ב"לעוף על אנה" פרק 1 (2:32-3:22)

 

"כפולה 1", פרק 1 (3:45-4:43)

התלהבות הצוות בבית הספר מפרסום הכוכבת 

מהרגע שפורסם שגרנדה שיתפה "טיקטוק" של אנה, תלמה, מנהלת התיכון שבו לומדת התלהבה בקיצוניות מהפרסום שלה, כאשר דרשה שתוביל את מקהלת בית הספר כדי לנצח בטקס העירוני ובנוסף, גם שמה תמונה של אנה במשרד שלה. כזכור, צביה, המחנכת של נועה ב-"כפולה", גם התלהבה מפרסומה בצורה קיצונית, כשנתנה לה יחס של תלמידה מועדפת והתנהגה ממש כמו מעריצה שרופה שלה. ככה זה כשיש תלמידות שהן שם דבר בעולם הבידור (לא באמת!!).  

 

ב"לעוף על אנה" פרק 1, השיחה של תלמה עם אנה (7:12-10:04)

 

ב“כפולה 1", פרק 1, צביה משבחת את נועה שלא נכנעת לגאיה סבן ומנסה ששחר לא ישב ליד נועה בכיתה (13:08-14:03)

הספורטאי חסר הידע הכללי 

בפרק הראשון של "לעוף על אנה", הכרנו את אדם, קפטן נבחרת הכדורסל שאליה הוא מסור, כאדם חברותי, אבל לא העיפרון הכי חד בקלמר. זה מתבטא למשל, בכך שאינו יודע ש-H2O זו הנוסחה הכימית של מים ולא יודע מה הן אצות, חוץ מזה שעוטפות סושי. בכמה פרקים מסוימים, שמנו לב שאדם מזכיר את בן חממה, הכדורגלן והאקס של קירל ב-"כפולה". אומנם בן מגיע מענף שונה, אך גם הוא חסר ידע כללי. הדבר מתבטא, בכך שבן לא יודע שהפירוש של 'כביכול' זה 'כאילו' וגם לא יודע שאומרים "אין חכם כבעל ניסיון" ולא: "אין הביישן למד כבעל ניסיון". אצל שתי הדמויות, החוסר אינטליגנציה מלווה במעט ילדותיות ובגלל השילוב הזה, קשה לא להתפקע מצחוק!

 

ב“לעוף על אנה", פרק 2, נכנס באמצע פגישה בין יאיר לאלכס במעבדה (13:16-14:55)

ב"כפולה 1", הרגעים הגדולים של בן חממה

מדע וגאונות   

אלכס אחותה של אנה, היא תלמידה מומחית בכל דבר קטן שקשור למדע ולכן, תלמה, מנהלת התיכון ציוותה אליה את אדם, כדי שתעזור לו עם עבודת הביוטופ שצריך להגיש, מה שמאלץ את שניהם לבלות המון יחד במעבדה. כזכור, צוק מ-"כפולה", גם היה אדם גאון בכל מה שקשור למדע, עד כדי כך שפוקי ביקשה ממנו עזרה בהגשת דוח מעבדה לשיעור. בנוסף לזה, גם השניים בילו שעות במעבדת ביולוגיה, כשעבדו ביחד על דגם, בשביל נבחרת המדע של התיכון. כשחושבים על זה, צוק ואלכס לגמרי יכולים להיות פאוור קאפל מושלם!

 

ב"לעוף על אנה", פרק 13 הדייט של אלכס עם יאיר והיא מדברת בשפה גבוהה

ב"כפולה 2", פרק 4, פוקי מבקשת עזרה מצוק בדוח מעבדה (1:42-1:54)

קטע וידאו של הזמרת עם אנשים מבוגרים ממנה 

בפרק השמיני של "לעוף על אנה", רואים את סולינסקי מצטלמת לגיא פינס, כאשר שרה את  את השיר "I'm Going Up" , כשבבושקה וחברותיה רוקדות איתה לצלילי השיר. בנקודה הזו קיבלנו פלאשבק ל-"כפולה 1", כשנועה צילמה קליפ לשיר "אותה ילדה", עם סבתא של שחר וחבריה שמנגנים, רוקדים ושרים יחד איתה. 

 

ב"לעוף על אנה", אנה בצילום עם בבושקה וחברותיה (0:55-1:32)

 

ב"כפולה 1", הקליפ של נועה עם סבתא של שחר וחבריה

אז מה אתם אומרים, הסדרות דומות אחת לשנייה?

תגובות