חגיגה ישראלית: הסרטים הישראלים שצריך לראות. צילום: דויד סקורי בבר

חגיגה ישראלית: הסרטים הישראלים שצריך לראות

לכבוד חג העצמאות הכנו לכם רשימה של הסרטים הישראלים שכל אחד חייב לצפות בהם לפחות פעם אחת. מ-"גבעת חלפון אינה עונה" ל-"פול גז", אלה הסרטים הכי כחול לבן. אתם עוד פה?

חג עצמאות שמח לכולם! למרות המצב ומשבר הקורונה שמאלץ את כולנו להישאר בבית, עדיין אפשר לחגוג את יום העצמאות כמו שצריך! לכבוד המאורע, הנה לכם רשימה של הסרטים הכי ישראלים שיש.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

גבעת חלפון אינה עונה

אין ספק שהסרט הזה הכי מתאים לפתיחת הרשימה שלנו. הקאלט הישראלי עם השחקנים האגדיים, בניהם גם שלישיית הגשש החוויר, מתרחש במוצב בסיני לאחר מלחמת יום הכיפורים. רפאל "ג'ינג'י" (גברי בנאי), נשלח לגייס לצבא את סרג'יו, איש ממוצא רומני שמשתמט מהצבא כבר 15 שנים. בדרך ג'ינג'י עובר בביתה של אהובתו (ניצה שאול) כדי לבקש את ידה מאביה (שייקה לוי), אבל אביה לא מסכים שהיא תתחתן עד שאחותה הגדולה תמצא חתן גם כן. הסרט מלווה בשירים מוכרים, בדיחות מצויינות (ואייקוניות) ושחקנים נהדרים. הכי סרט לראות עם כל המשפחה ביום העצמאות!

סאלח שבתי

עוד סרט קומדיה ישראלי, שלימים נקרא "סרט בורקס". הסרט מספר (בשחור-לבן) על סלאח שבתי ומשפחתו, שעלו לארץ ישראל מארצות המזרח. הם נשלחים למעברה עד שיבנה להם שיכון קבוע, והקיבוץ שליד המעברה מחליט לקחת אותם תחת חסותו. אבל זה לא מוצא חן בעיני סאלח, וגם לא העובדה שבתו מתאהבת באחד מאנשי הקיבוץ. הסרט זכה להערצה רבה בקרב הקהל הישראלי, וזכור עד היום. בסרט מככבים חיים טופול (כנר על הגג), גילה אלמגור ואריק אינשטיין.

קזבלן

סרט מוזיקלי ישראלי בכיכובו של יהורם גאון. העלילה מספרת על יוסף סימן-טוב, או בכינויו המוכר יותר, "קזבלן". קזבלן הוא אדם ממוצא מרוקאי המתגורר ביפו, והוא מרגיש מקופח לאחר שחבריו מהצבא שכחו אותו וגם בשל מצבו הכלכלי. הוא מתאהב ברחל, אבל הוריה שממוצא פולני לא רואים אותו בעין יפה. יאנוש גם אוהב את רחל, ומשום כך מנסה להפליל את קזבלן בפשע. הסרט יגרום לכם להתרגש, להידבק לשירים האהובים ולרקוד ברחבי הבית. הכי ישראלי!

 

מבצע סבתא

סרט קומדיה ישראלי שאם עוד לא ראיתם - זה הזמן! הסרט מספר על שלושה אחים יוצאי קיבוץ "עסיסים", שכבר לא חיים בקיבוץ. יום אחד מקבלים את הבשורה שסבתא שלהם, חיה, מתה. בגלל תקנון הקיבוץ, הקיבוץ לא מסכים להיות אחראי לארגוני ההלוויה, וזו הופכת למטלת האחים - שמתבררת כמבצע בפני עצמו.

פול גז

אקשן ישראלי בכיכובם של קווין רובין, תובל שפיר, אורי פפר ועוד שחקנים ישראלים מוכרים. הסרט מספר על תומר שעובר לגור במקום נידח עם אמו. תומר רוכב אופנועים לא רע, ומתברר כי הגעתו מאיימת על האלוף בתחרות הנוער נמרוד. תומר פוגש באופנוען לשעבר, שעוזר לו להשתפר ואולי אפילו לנצח בתחרות המתקרבת.

הלהקה האחרונה בלבנון

קומדיה ישראלית קורעת בכיכובם של עופר שכטר, עופר חיון, ואורי לייזרוביץ'. שלומי, קובי ואסף הם חברי להקה לשעבר, שמתאחדים להופעה אחת לחיילים בלבנון. למרות הסכסוך ביניהם, כל אחד מקווה שההופעה הזו תועיל לו בדרכים אחרות (עליהן תגלו בסרט). לאחר שהם מסתבכים עם האנשים הלא נכונים, הם מוצאים את עצמם נטושים לבד בלבנון. יחד הם מנסים למצוא את דרכם לארץ, עם לא מעט סכנות והרבה מאוד הומור.

סיפור אחר

מיה דגן ויובל סגל הם הורים גרושים שלא מסתדרים כלל, אבל כאשר בתם (ג'וי ריג'ר) מתכננת להתחתן ולחזור בתשובה - הם מבינים שהם חייבים לאחד כוחות כדי לעצור את "האסון" שעומד לבוא על משפחתם. הסרט נותן הצצה לעולם קצת אחר ולבעיות שונות ומרגשות. בסרטו של אבי נשר מצטרף לג'וי ריג'ר גם המוזיקאי (ועכשיו גם השחקן) נתן גושן, שגם כתב את פסקול הסרט.

 

כמעט מפורסמת

נסגור את הרשימה עם הסרט בכיכובם של נועה קירל ועומר דרור "כמעט מפורסמת". שיר כרמי היא תלמידת תיכון ממוצעת ולא פופולרית במיוחד. אבל כשאחיה הגדול והמקובל מתקבל לתוכנית הריאליטי המוזיקלית "דה-וואן" שיר הופכת להיות פתאום האחות *הכמעט* מפורסמת. אבל מתברר שלא הכל טוב ויפה בחיי התהילה כמו שהיא חושבת...

 
תגובות