מהפנט: נבו אבוטבול בדרך לכבוש את העולם. ניר סלקמן

מהפנט: נבו אבוטבול בדרך לכבוש את העולם

המנטליסט הצעיר, נבו אבוטבול בדרך להפוך לכוכב הבא בתחום בארץ ומעבר לים, הוא הופיע בבמות הגדולות לאנשים מפורסמים, מעביר פודקאסטים מקוריים ויופיע ביום העצמאות בלייב לארצות הברית וזה בדיוק הזמן להכיר אותו יותר בראיון מיוחד • וגם: צילם לנו קטע מיוחד בו הוא קורא את המחשבות לגולשי פרוגי!

בגיל 15 וחצי, נבו אבוטבול כובש כל במה אפשרית ובדרך לכבוש את העולם ממש כמו ליאור סושרד המייצג אותנו בכבוד בתחום. מאחורי אבוטבול הופעות מרשימות לצד אנשים מפורסמים, הופעות על במות נחשקות והתמודדות ב"גוט טאלנט" בארץ ובארצות הברית מול השופטים המלחיצים. כעת, רגע לפני הופעת עצמאות מול כל בני הנוער בארצות הברית בשידור חי, תפסנו אותו לראיון מיוחד בו סיפר על ההתמודדות בעולם המנטליזם בגיל צעיר, השאיפות המטורפות, היצירתיות וגם - איך זה עוזר בתחום הרומנטי?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"קיבלתי ערכת קסמים בתור ילד, כמעט כמו כל ילד רק שאני לא עזבתי את זה אחרי יומיים. ממש נשאבתי לתחום ורציתי ללמוד עוד ועוד", מציין אבוטבול על תחילת החיבה שלו לעולם אומנות החושים. "אחרי שכבר הופעתי עם קסמים הבנתי שמה שאני מאוד אוהב זה ואת תגובת הקהל ופחות מתעניין בקסמים אלא בתחום המנטליזם. התחלתי ללמוד עליו, ספרים, הרצאות, פגישות עם טובי המוחות בארץ ובעולם ולאט לאט פשוט נכנסתי לזה. זה תמיד היה בתוכי. מגיל שש אני מתעסק בזה ומגיל תשע אני כבר מופיע זה תחום מדהים ומלא בכיף וביצירתיות".

מה היה הקסם הראשון שלך?

"קסם בקלפים שהקלף שהמתנדב בוחר מתהפך בחבילת הקלפים".

נדמה שכבר ראינו את כל התרגילים האפשריים שיש בתחום, איך מצליחים לחשוב על משהו חדש ואחר?

"זו באמת סוגיה מעניינת. תאמינו לי שלא ראיתם הכל, מה שיפה בתחום זה היצירתיות. אני והיועץ המקצועי שלי, אליאן אגיאן, יוצרים קטעים מקוריים וחדשים שמותאמים לאישיות שלי ולאהבה שלי למקצוע. עצם זה שאני ילד - אני יוצר קטעים עם משחקים, טלפון - דברים של בני נוער".

מי הגורו שלך?

"אין לי גורו, אני מאוד שואף להיות נבו, לא מישהו אחר. אני לוקח השראה גדולה מאורי גלר שתומך בי ומלווה אותי, כפי שציינתי אליאן אגיאן ועוד חברים טובים ומוכשרים כמו שימי אטיאס וניר חיימוביץ שהם מנטליסטים מהשורה הראשונה בתחום. כמובן שאני שואף להיות משהו חדש ומיוחד".

עם אורי גלר © באדיבות שרית&לורנס

בעידן הרשתות החברתיות, יש לך קסמים שאתם מתאים גם לשם?

"את האפקטים שלי ניתן לבצע גם מרחוק ( בשידור זום או בלייבים באינסטגרם) זה מה שיפה במנטליזם, בשונה מקסמים שאני לא צריך אביזרים מיוחדים אלא רק את המוח, הריכוז וההקשבה של האדם לו אני מנסה לקרוא את המחשבות. לכן זה יתרון במיוחד בתקופה כזאת. אני אכן מעביר הופעות והרצאות דרך הזום ומשלב קטעים דרך המסך כמו כן גם בפינה השבועית שלי בערוץ 12 בחדשות הבוקר, בתקופת הקורונה אני קורא להם את המחשבו מרחוק (אני בנהריה והם באולפנים במרכז)".

© באדיבות שרית&לורנס

התחלת לעבוד על קריירה בחו"ל ואז באה הקורונה ודי נאלצה להפסיק את הכל. איך אתה מתמודד עם זה?

"אני מאמין שהכל משמיים והכל לטובה ואכן בדיוק לפני תחילת הקורונה חזרתי מסיבוב הופעות ראשון בארצות הברית עם המון תכניות קדימה בחו"ל. כרגע זה נעצר אבל אני עם הראש למעלה. המשפחה התומכת והסוכנות המעולות שלי ממשיכות לקדם אותי גם מחוץ למדינה ואני אפילו יוצר קטעים מיוחדים דרך המסך להופעות עם אנשים מארצות הברית, אבל כמובן שכשהמצב ירגע והכל יחזור לקדמותו חוזרים בכל הכח להמשיך להתקדם גם שם. אין שום דבר שעומד בפני הרצון"

אבל אתה חולם לכבוש את העולם כבר מעכשיו או שאתה מאפשר לעצמך לחשוב שיש לך זמן?

"אני שואף גבוה - זה מאוד חשוב לדעתי. אני מתחיל כרגע לשלב קרירה בחו"ל ובארץ במשולב, בין הופעות פה לשם. אני חושב שזה הזמן, שתמיד אפשר ובעיקר שחשוב לנסות וללמוד הכל חלק מהדרך".

אילו אנשים מפורסמים בחו"ל הכי ריגש לעשות להם מופע?

"כשהייתי בלוס אנג'לס, עשיתי הופעה פרטית לגל גדות ומשפחתה, מעצב התכשיטים מאור כהן, בארץ הופעתי לחיים סבן ופול מרציאנו..אני חייב לציין שכולם אנשים מדהימים, מיוחדים וטובים. כיף גדול וזכות ענקית להופיע בפניהם, כל אחד מהם מודל לחיקוי בשבילי".

ולמי הכי היית רוצה לעשות?
"האמת שהכי הייתי רוצה לעשות קטע לג׳סטין ביבר. הוא אדם מעניין ומדהים לדעתי עם טקסטים איכותיים, סיפור אישי מעניין ודרך ענקית שהוא עבר. בלי קשר הוא ממש מתלהב מהדברים האלו".

עם גל גדות
עם גל גדות © מתוך אינסטגרם

השתתפת גם בגוט טאלנט של אמריקה. זה יותר קשה מהארץ?
"כשהגעתי לאודישנים הכל היה שונה, הכל היה גדול, הכל היה מסודר אחרת מהארץ. לא קשה יותר, אני חושב שיש לנו במדינה כשרונות מדהימים. למדתי המון על האנשים ועל התרבות האמריקאית".

עדיין נשמע מלחיץ. איך מתמודדים עם פחד במה?

"אף פעם לא היה לי פחד במה. אני מאוד מרגיש בנוח ואוהב את הבמה. אני מאמין שכל אדם מיוחד בפני עצמו, כל אדם טוב במשהו וכולנו שונים, אבל כולנו בני אדם - גם המופיע וגם החבר'ה בקהל. אני חושב שצריך לקפוץ למים, להתנסות - מה כבר יקרה? צריך להוציא את כל הפחד הזה מהראש ולהאמין בעצמך, אחרת מי יאמין?"

שמענו שיש לך פודקאסט חדש. ספר לנו עליו

"יצאה סדרת הפודקאסטים שאני עובד עליה כבר זמן רב. רעיון שעלה לי לפני המון זמן ועכשיו בזכות הזמן הפנוי שנוצר, ניצלתי אותו לטובה ויצרתי סדרת שמע של פרקים קצרים של עד 10 דקות שנועדו להחדיר מוטיבציה בנוער, לספק את הכלים להצלחה שאני אספתי בדרך שלי ולתת את נקודת המבט שלי בנוגע להצלחה בקרב הנוער. בכל פרק אני מתמקד בכלי אחר להצלחה לדוגמא: ניהול זמן, התמודדות עם כישלונות, בחירת חברים והמשמעות שלהם בחיים שלנו ועוד המון המון ...באמת כיף גדול אני מאוד אשמח אם בני נוער יאזינו לזה , זה בחינם ונועד להגדיל את מעגל החולמים והמגשימים בקרב בני נוער".

לפעמים נדמה שאתה צעיר יחידי בנוף האומנות חושים והמנטליזם, כי בדרך כלל מתפרסמים בתחום בגיל מאוחר יותר.

"אני המנטליסט הצעיר בארץ וגם בעולם. עד לא מזמן התחום הזה היה שייך מאוד למבוגרים. אני מאמין שאין גיל קבוע להצלחה ואם אני מאמין בעצמי וקובע לעצמי מטרה אני אישה כמיטב יכלתי להשיג אותה. המנטליסטים הבוגרים מדהימים ומתייחסים אלי כמו מבוגר לכל דבר, אני לומד מהם המון ומאוד מעריך כל אחד מהם. ישנם קוסמים ולא מנטליסטים בגילי, חברים טובים מאגודת הקוסמים שאני חושב שהם מדהימים והם מפתיעים אותי בכל פעם מחדש. חברים טובים בתחום זה חשוב מאוד והם עוזרים לי המון. אני חושב שכולם יכולים להצליח זה תלוי בכמה הם מוכנים להשקיע, לעבוד קשה ובאמת אוהבים את התחום".

© צילום ניר סלקמן

אילו סוג קסמים הכי מושכים את בני הנוער מניסיונך?

"כיף גדול להופיע לבני נוער במיוחד שהם חבר'ה בגילי, הם בעיקר אוהבים מנטליזם, דברים כמו: פריצה לטלפון או ניחוש נשיקה ראשונה".

זה מסייע גם בתחום הרומנטי?

"כן זה עוזר בתחום הרומנטי לנחש מספר טלפון של מישהי ואז להתחיל לדבר", מספר וצוחק. "אי אפשר לשקר לי, שזה עוד יתרון בתחום הרומנטי אז כן אם אני מנחש את הטלפון של הילדה זה לגמרי מרשים אותה ואחלה פתיחה".

קבלו - נבו עומד לקרוא את המחשבות לכם, גולשי פרוגי!

 
תגובות