יום מלחמת הכוכבים: העובדות שלא ידעתם על הגלקסיה הרחוקה. צילום: באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

יום מלחמת הכוכבים: העובדות שלא ידעתם על הגלקסיה הרחוקה

סדרת הסרטים האגדית שעזרה לעצב ולפתח את כל ז'אנר המדע הבדיוני בקולנוע, חוגגת את חג "מלחמת הכוכבים" השנתי, כהוקרת תודה החלטנו לאגד לכם את העובדות המגניבות ביותר על הסרטים האייקונים

לכבוד החג שנחגג עכשיו בכל רחבי הגלאקסיה, הלא הוא "יום מלחמת הכוכבים", הכנו לכם רשימת עובדות סופר מגניבות שכנראה לא ידעתם על הסרטים האהובים. אז בואו נתחיל!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

המחסור בטייסות

אמנם בסרטים החדשים יותר אנחנו כן רואים נשים טייסות בצי הטייסים של המורדים, אך בטרילוגיה הראשונה אין שום איזכור לטייסות בסרטים - למרות שכן היו כתובות בתסריט והיו להן לא מעט דיאלוגים בסרטים. יש הטוענים שלא מדובר בהכרח באקט שובניסטי או סקסיסטי, אלא כמו שתאורית מעריצים אחת אומרת, יכול להיות שלראות נשים שהן טייסות, מתות באותה תקופה בסרט היה יכול להיות רגיש מידי לחלק מהצופים.

© צילום: באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

על השימוש של ליאם ניסן בסכין גילוח לנשים

ליאם ניסן שיחק את קווי גון ג'ין, שנראה כאדם רציני, בדיוק כמו ניסן האמיתי. אך בסרט "אימת הפאנטום" צוות הארט והתפאורה החליטו שבכדי ליצור את המשדר האישי של קווי גון ג'ין בצורה המשכנעת ביותר, כדאי להם להשתמש בסכין גילוח של ג'ילט לנשים ולהסוות אותה בעזרת תוספים. מעניין עד כמה הקליטה הייתה טובה במכשיר המיוחד הזה…

ליאם ניסן ב-"מרדף קר"
ליאם ניסן ב-"מרדף קר" © צילום: באדיבות פורום פילם

אי.טי החבר מהסרט האחר

ג'ורג לוקאס וסטיבן ספליברג תמיד היו חברים ממש קרובים. לכל אחד מהם הייתה השפעה על הסרטים של האחר כמו כן לפעמים אפילו עזרו להפיק את הסרטים אחד של השני. השילוב בין שני החברים האלה הוליד רגע שקל מאוד לפספס, אבל מעריצים אמיתיים של השניים יזהו  אותו ישר. בסרט "מלחמת הכוכבים: אימת הפאנטום" בסצנת הקונסול, אם תסתכלו מקרוב תוכלו למצוא ניציגים מהמין של החייזר האהוב ביותר בכל הזמנים - אי.טי. הוא ועוד נציגים ממינו נמצאים שם ובכך מחברים את היקום של סטיבן ספילברג עם עולם מלחמת הכוכבים של ג'ורג לוקאס.

אי.טי
אי.טי © צילום: באדיבות Yes

השפה האמיתית של האיווקים

אלן הם לא אחרים מהיצורים הקטנים והפרוותים שכולנו התאהבנו בהם כשהם הופיעו בפעם הראשונה על המסך שלנו בטרילוגיה המקורית "שובו של הג'דיי", כשלכדו את הגיבורים שניסו לברוח מחיילי האימפרייה. כידוע, השפה שלהם נשמעת ממש מצחיקה ומוזרה ואפילו כמו ג'יבריש, אבל אתם תופתעו לגלות שמדובר בשילוב של שתי שפות אמיתיות. השילוב המדובר הוא בין טיבטית ונפאלית, שמקורן כאמור בהרי טיבט ונפאל היפה שבאסיה.

© צילום: באדיבות Yes

יודה בעצם נועד להיות קוף

מסתבר, שהיצור החכם והאהוב יודה, נועד תחילה להיות קוף חמוד ביותר (כןכן, קראתם נכון). בספר "The Making Of Star Wars: The Empire Strikes Back" נחשף כי בהתחלה יודה היה מתוכנן להיות קוף. היה שלב בו תמונות של קוף נושא את המקל של יודה צצו בטוויטר, ואין ספק שזה משעשע. אז מה אתם אומרים - יודה המוכר והאהוב או שדווקא מתאים לו יותר קוף?

>

משפט המחץ של הסרטים

אולי שמעתם פעם או פעמיים את המשפט "יש לי הרגשה רעה לגבי זה", בסרט של "מלחמת הכוכבים", או את המשפט "יש לי הרגשה מאוד רעה לגבי זה" - אבל כנראה לא שמתם לב שהמשפט הזה הפך להיות משפט המחץ של הסרטים, והוא מופיע בכל סרט של "מלחמת הכוכבים".

 
תגובות