הישרדות VIP: עונה אגרסיבית שנפתחה מעולה. מתוך הישרדות, רשת 13

הישרדות VIP: עונה אגרסיבית שנפתחה מעולה

עונת המפורסמים החדשה של "הישרדות" מצליחה לשמור על רף גבוה בגרסה הישראלית של הפורמט ונדמה שהפעם המתמודדים באו מוכנים יותר מתמיד • ביקורת פתיחה

עונת VIP חדשה הושקה אמש (שבת) ב"רשת 13", מיטב הידוענים (מי יותר ומי פחות) על אי בודד (כשעוד היה אפשר) נלחמים בכל הכוח על התקדמות במשחק ורואים שהם לגמרי עשו שיעורי בית.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

עונת ה-VIP הקודמת שהסתיימה לפני כשנה, הייתה עונה חזקה במיוחד, מעניינת ומלאה באסטרטגיה, נדמה שמשתתפי העונה הנוכחית לא יכלו להוריד ברמה אחרי עונה גדולה שכזאת, עשו שיעורי בית ובאו רעבים יותר להצליח ולהתקדם במשחק. עוד מוקדם לדבר על אסטרטגיה כי היא עוד לא התגבשה בפרק הפתיחה שהוצג, אך במבחן הכוח והאנרגיה - היא לגמרי מסתמנת כעונה מוצלחת לא פחות. אישית, התלהבנו גם מהחזרתה של מנגינת "הישרדות" מהעונות הראשונות, כולל קריאת ה"אמאיייה!" ששבה מאי המתים של 2007.

כבר בשלב חלוקת השבטים לפי רמת הפופולריות (שהמתמודדים עצמם דירגו) נרשמו כמה עלבונות ותהיות על 'איך אני לא אהוב יותר ממה ששמו אותי?' - וזה בדיוק מה שגרם לנו להתרווח משמחה. עידן חביב, באופן אירוני (אך צפוי) הוגדר כהכי חביב (סטגדיש) ופופולרי - שזה הישג מרשים בתור מישהו שאת הקריירה הנוצצת החל באותה התחרות לפני שפרץ בעולם המוזיקה בהצלחה. ובכן חביב בהחלט מסתמן בין הדיירים הבולטים ביותר העונה וכאלו המסוגלים לזכות יש לו יתרון של ניסיון לצד נשמה טובה - כך שיהיה מעניין כיצד זה יתבטא בצורת המשחק שלו על האי.

© אור דנון

המתמודדים החזקים הפיזיים של העונה הם ללא ספק זוכה "האח" - ישראל אוגלבו, הספורטאית ירדן ג'רבי (שלא לומר חזקה מדי), הכדורסלן עידו קוז'יקרו, הכדורגלן אסי בוזגלו (שבכללי מסתמן כמתמודד שיביא ג'וס) ואפילו זהר שטראוס (שלקהל הנוער מוכר בעיקר מ"אילת") שאומנם לא הפסיד יותר מדי בכבוד אך נלחם בפול כוח במשימת הפתיחה - אותה משימה שבהחלט כל תחילתה הייתה להפגין אגרסיביות וכוח על מנת לפתוח את החיים של השבט בצורה קצת יותר נוחה, משימה שבהחלט לא שיעממה, עשתה את העבודה ואף הצליחה לגרום לריב מסתמן בעונה בין שטראוס לאוגלבו.

זוהר, עידן ואסי
זוהר, עידן ואסי © מתוך הישרדות, רשת 13

 

באותה המשימה, סמיון גרפמן הפגין מנהיגות (מישהו אמר 'בעל הבית'?) וחשיבה מחוץ לקופסא בערמומיות הניחנת לו - ולצד הרגעים הקומיים שיהיו איתו בהאי הוא בהחלט מתמודד שיגיע רחוק ואף יגרום לכמה סיטואציות תוססות ומחושבות. אילנה אביטל די פתחה את העונה בצורה מעצנת שאף עלולה להשניא אותה על השבט שלה, אך נקווה שמשהו שם יסתדר כי גם היא דמות קומית שנרצה לראות בהמשך. 

 

© מתוך הישרדות, רשת 13

 

עדי ביטי ניסתה להילחם ולהראות שגם היא מסוגלת וכרגע זה עוד לא צלח לה (על פי הפרק הראשון), אך יש לנו תחושה שהיא עוד תפתיע בגדול. גם אלינה לוי שמנוסה בריאליטי אחר בו החלה כתמימה וצעירה - הגיעה מלאת ניסיון, בוגרת ועם מוטיבציה לטרוף ולהוכיח שהיא לא אותה אחת ושההתעקשות שלה להשתתף בריאליטי נוסף, על אף שחבריה ללימודי המשחק ייעצו שלא - יתברר כמהלך מעולה, עד כה נראה שהולך לה לא רע בכלל. דנה רון שנשברה כבר בהתחלה עדיין עשויה להיות ה'נעמה' של העונה (במידה ובפרק הבא לא תפרוש), אולי התנאים גרועים אבל כשהיא רוצה משהו היא לחלוטין תשיג אותו.

 

אם זה היה תלוי בנו היינו מחברים לברית אחת את בני ברוכים וליטל סמדג'ה - יש לנו תחושה שעוד נצטט משפטים שלהם במהלך העונה. ברוכים אולי עלוי להימאס מתישהו, אך אנחנו עוד לא בשלב של לוותר עליו. רגב הוד כרגע די צף לנו בין כולם ועוד לא גיבשנו דעה על יכולות ההתקדמות שלו במשחק, כך גם עם ניקול רזניקוב ואצל הדוגמנית אלה איילון שעם כמה שרצינו לחבב אותה, פרק הפתיחה לא עשה עימה חסד ופחות הציג אותה בפנינו באור חיובי. דוד דביר, שבקושי לקח חלק במשימת הפתיחה והיה 'שוקיסט' יכול להיות האסטרטג הכי גדול בעונה (אם לא יועף קודם, שכן נבחר להכי פחות אהוב ופופולרי) ויש מין תחושה כללית שהוא לא אמר את המילה האחרונה גם במשימות הפיזיות. לעומתו, נאוה בוקר בהחלט לא ניסתה להרשים אף אחד והתמקדה במסכנות, היא יכלה להוכיח שהיא מועילה, חזקה וכאן כדי להישאר - אך במקום זאת עמדה בעמדת כניעה מראש וחבל, היא הכעיסה את השבט שלה והוסיפה אש למדורה כשניסתה לתכך כשהם הגיעו לאי. לצד כל אלו יש מצב שהיא תהיה המעין מני נפתלי של העונה ותתקדם בזכות מהלכים אחרים שיקרו במקביל והיא תתפספס - לפי הפרומואים המקדימים לא נראה כי היא תודח במועצה הקרובה כך שיש לה הזדמנות לשפר את המעמד בשבט.

 

© מתוך הישרדות, רשת 13

 

פרק הפתיחה המצויין הציב רף גבוה לעונה המסתמנת כאגרסיבית יותר עם משימה הישרדותית גבוהה, מהלכי המשחק צפויים להיות קשים יותר, החלטות הפקה שקצת יתעללו במשתתפים יותר מהרגיל והפרק נתן ניחוח ששום דבר לא בטוח בעונה הכוחנית הזאת. המתמודדים מצויינים, יש איזון בין נסבלים לבין הבלתי נסבלים, יש אתנחתות קומיות ואיזה כיף שהם באו מוכנים - כי אנחנו הולכים להתרווח ולהינות.

תגובות