שונה לגמרי: כך היה אמור להיראות "לשבור את הקרח". צילום: באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

שונה לגמרי: כך היה אמור להיראות "לשבור את הקרח"

כולנו מכירים וזוכרים את הלהיט משנת 2013 (כן, גם אנחנו מרגישים זקנים) "לשבור את הקרח", אבל האם ידעתם שהסרט האהוב עם האחיות החזקות היה בעצם אמור להיות שונה לגמרי? תתכוננו, זה הולך להיות מעניין

לפי מגזין "ScreenRant", העלילה של הלהיט הייתה אמורה להיות לגמרי שונה, מכיוון שהסיפור במקור מבוסס על האגדה "מלכת השלג" שנכתבה על ידי הנס כריסטיאן אנדרסן. האגדה הזאת נהפכה בהמשך לסיפורן של אנה ואלזה, אבל עד שהגיע לתוצאה הסופית, הסיפור בהחלט עבר הרבה מאוד. שימו לב, ספויילרים צפויים למי שלא ראה את הסרט הראשון.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסיפור התמקד בגרדה (שהפכה לאחר מכן לאנה), נערה כפרית שמנסה להציל את חברה למשחק קאי ממלכת השלג המרושעת (שהפכה לאלזה בגרסה של 'דיסני'). למרות שיש בסיפור קסם טרולים ושומרי שלג חיים שמוכרים לנו מהסרט, הסיפור משתמש בסימבוליזם ומטאפורות עמוקות שיהיו קשות לעיכול בסרט אנימציה. ההפיכה של "מלכת השלג" לסרט 'דיסני' נועדה להפוך את הסיפור למבנה אגדת 'דיסני' טיפוסית, אבל אז הייתה סטייה חדה בדרך שהפכה אותו ל-"לשבור את הקרח" שאנחנו מכירים היום.

 

במקור אלזה הייתה הרעה 

אלזה, הגיבורה החזקה שאי אפשר שלא לאהוב, במקור הייתה אמורה להיות הבחורה הרעה בסיפור. בגלל שהסרט מבוסס על אגדת "מלכת השלג", אלזה נועדה להיות רעה. בגרסה הזאת הדמות שלה הפכה מרושעת לאחר שננטשה במזבח, והקפיאה את הלב שלה כדי שלא תוכל לאהוב שוב. בחלק מהגרסאות הקודמות של אלזה הרעה, היה לה גם שיער שחור וקוצני, רחוק מאוד מהצמה הבלונדינית האייקונית שאנחנו מכירים היום. המלכה אלזה הייתה אמורה בהמשך להפריע לחתונה של אנה והנסיך האנס, לחטוף את אנה ולהקפיא את הלב שלה. אבל הבמאי כריס באק והתסריטאית ג'ניפר לי, החליטו שקו הסיפור שלה אינו מספק וסוג של שחזור מחדש של סרטי 'דיסני' קודמים. תהליך הכתיבה של השיר "Let it go" עזר להם להבין את נקודת המבט של אלזה, ושעדיף שתהיה מפוחדת, ולאו דווקא מרשעת, היא שוכתבה כדמות שקל להזדהות איתה בעלת שכבות רבות.

© צילום: Disney באדיבות yes

התוכנית המקורית לא כללה את הנסיך האנס

בעוד שהסיפור "מלכת השלג" כן כלל דמויות שדומות לאנה ואלזה, הנסיך האנס לא היה כלל בתוכניות. הוא נוצר כאשר התסריטאים הבינו כי דמויות סימבוליות אחרות מהאגדה לא יתורגמו טוב לסרט. הדמות שלו הייתה פריצת דרך ביצירה של הסרט, והפכה אותו לדמות נבל מורכבת במיוחד, בגלל הבגידה שלו באנה והמהפך שקורה לו בסרט. יש המשערים שהוא אפילו יחזור כנבל של ממש ב-"לשבור את הקרח 3".

© צילום: באדיבות yes

אנה ואלזה לא היו אחיות

בסרט שאנחנו מכירים היום, יש קשר אחיות חזק אך מורכב בין אנה ואלזה, שלעיתים רבות לא מקבל מספיק במה בסרטי 'דיסני'. אבל נחשו מה? גם זה לא היה בתוכנית המקורית. אנה ואלזה אפילו לא היו אחיות ויותר מזה - בגרסאות המוקדמות הן אפילו לא היו בנות מלוכה אמיתיות. אלזה הכריזה עצמה כ-"מלכת השלג", ואנה הייתה כפרית פשוטה. להפוך את השתיים לאחיות ולבנות מלוכה אמיתיות, עזר לסרט להתקדם לגרסה הסופית שאנחנו כל כך אוהבים.

© צילום: Disney באדיבות yes

אולף היה רשע

כמובן שהעובדה הכי מפתיעה תגיע לקראת הסוף - כי אולף, איש השלג האדיב והשמח, היה במקור דמות מרשעת. הוא במקור היה אחד מאנשי השלג השומרים של אלזה, והיה דמות גסת רוח עם גישה של עוזר מרושע. הגרסה הזאת של אולף, כך מסתבר, הוכחה כקשה לעבוד איתה לבאק ולי (הבמאי והתסריטאית), אז היא שונתה למה שחשבו שילד היה מדמיין איש שלג מדבר. הוא הפך לעוזר של אנה במקום של אלזה, בעל הומור וטוב לב ואהבה לעונת הקיץ - והכי חשוב, לדבק של החבורה.

© צילום: Disney באדיבות yes

הסיום היה ממש שונה 

הסרט במקור סבב סביב נבואה: "שליט עם לב קפוא ישמיד את ארנדל", הצופים נועדו להאמין שאלזה הייתה השליטה, והסיום המקורי של "לשבור את הקרח" כלל צבא של משרתי שלג שיתקפו את ארנדל, שנותרה לאחריותו של הנסיך האנס (אחרי שאנה נחטפה). כדי להילחם בצבא הזה, הנסיך האנס היה מעורר מפולת שלגים ענקית שהייתה פוגעת גם באנה והורסת את ארנדל (אאוץ') והוא היה חושף את דמותו האמיתית. כך היה מתברר שהנסיך האנס היה השליט מהנבואה, עם לב קפוא מטאפורית. לאחר מכן אלזה הייתה מפשירה את ליבה של אנה, אבל הסיום השתנה גם בגלל חוסר החיבור הרגשי לאלזה. למרות שגם זה נשמע סרט לא רע בכלל, הוא רחוק מאוד ממה שבסוף ראינו על המסך (ובנינו, אנחנו מעדיפים את הגרסה המוכרת). 

© צילום: באדיבות פורום פילם


תגובות