משני הצדדים: השחקנים שהפכו לבמאים. צילומים מאינסטגרם ו-gettyimges.IL\ Gareth Cattermole

משני הצדדים: השחקנים שהפכו לבמאים

מליאור אשכנזי ועד אילן רוזנפלד: השחקנים האהובים לא הסתפקו רק בקריירה אחת, אלא השתמשו בניסיון העשיר שלהם במשחק כדי לעסוק גם בבימוי

את השחקנים הבאים אנחנו מכירים בזכות כישורי המשחק הברורים שלהם, אבל בין היתר, הם מפגינים כישרון גם בבימוי ומשמיעים את קולם וכשרונם אפילו מבעד לעדשה. קבלו כמה מהשחקנים שחוו את שני הצדדים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

גרטה גרוויג

בסרט "נשים קטנות" כבר צפיתם? אם לא, זה הזמן! את הדרמה האמריקאית זוכת פרס האוסקר כתבה וביימה לא אחרת מאשר גרטה גרוויג, שהחלה את הקריירה הקולנועית שלה בתור שחקנית וכיכבה בסרטים לצד נטלי פורטמן. כיום, אחרי שני סרטים מצליחים בבימויה, נראה שיש לה מקום מבטיח בתפקיד וזוהי רק ההתחלה.

 

קובי פרג'

את קובי הכרנו לראשונה בסדרת הקאלט שגדלנו עליה - "הפיג'מות". מאז פרג' עבר כברת דרך ארוכה וגדושה בעולם הבידור. הוא שיחק בסרטים, סדרות, מחזות, דיבב ואפילו הגיש תוכניות רדיו. אבל בשנים האחרונות הוא אף מפתיע כבמאי ויוצר. פרג', כתב וביים עד כה כשלושה סרטים דוקומנטריים, ביניהם הסרט "פוטו פרג'" - המדבר על העסק המשפחתי הפופולרי.

© טולי חן, באדיבות yes

אדיר מילר

השחקן והקומיקאי העביר לא מעט זמן על הבמה בסטנדאפ ובתיאטרון, ואף זכה בפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר על השתתפותו בסרט "פעם הייתי". אחרי שכתב את הסדרה הראשונה שלו "רמזור", שזכתה להערכה והצלחה רבה, כתב גם את "צומת מילר", סדרה המתמקדת בחייו האישיים, אותה גם ביים וכמובן שיחק בתפקיד הראשי.

© מתוך צומת מילר, קשת 12

אנג'לינה ג'ולי

הכוכבת ההוליוודית כיכבה בלא מעט סרטים מצליחים, ולפני הסגר זכינו לראות אותה בשובר הקופות "מליפיסנט: אדונית הרשע" על המסך הגדול בבתי הקולנוע. בעברה, ג'ולי למדה קולנוע ותסריטאות באוניברסיטת ניו יורק וכבר ב-2007 ביימה את סרטה התיעודי הראשון שלה. בין הסרטים שביימה ג'ולי אפשר למצוא את סרט הדרמה "By the sea", בו גם כיכבה לצד בעלה לשעבר, בראד פיט.

 

ג'ון פארבו

את פארבו אנחנו מכירים בעיקר בתור האפי, שומר הראש של איירון מן, שכיכב במספר סרטי מארוול. מה שלא כולנו יודעים זה שג'ון עומד מאחורי סרטים מוכרים ואהובים. החל מהיותו במאי של "מלך האריות", "ספר הג'ונגל" (בגרסאות הלייב אקשן של דיסני) ואלו הם רק חלק קטן מהרשימה!

© gettyimges.IL\Frazer Harrison

אילן רוזנפלד

כן כן, גם את אילן פגשנו לראשונה על המסך כששיחק ב"פיג'מות" לצד קובי פרג' ועודד פז.
במהלך הקריירה, אילן כתב אינספור סדרות מוכרות ומצליחות, ביניהן, "שוברי גלים", "חצויה", "הקלמרים" ו"פול מון". בתור במאי, רוזנפלד אחראי על כמה יצירות לנוער וביניהן החידוש לסדרה "בצפר" בכיכובם של קים אור אזולאי ועומר חזן וסדרת הנוער האימתית - "תברחו" בכיכובם של בן וטיי.

עם הקאסט של "בצפר"
עם הקאסט של "בצפר" © צילום: אסף לב

ליאור אשכנזי

אחרי שנים רבות בעולם הבידור כשחקן מצליח, אהוב ומוערך, ליאור אשכנזי עשה השנה צעד מתבקש והחל גם לביים. הפרויקט הראשון שזכה לעבור תחת ידיו של אשכנזי (לצד הבמאי הראשי רועי פלורנטין) הוא "בת השוטר" - סדרת הנוער המצליחה והמיוחדת - בה הוא גם מככב בעצמו כשוטר. לא רק סדרת טלוויזיה - בימים אלו השחקן מתחיל לעבוד על סרט שלם בבימויו שייקרא "זרים מושלמים" (גרסה ישראלית לסרט איטלקי) בו תככב שירה נאור.

 

טום הנקס

בין סרטיו הגדולים של השחקן המוערך ניתן למנות את הסרט "ביג" שתרם לפריצה העולמית שלו, את "אפולו 13" ו"פורסט גאמפ". מלבד משחק, הנקס גם התנסה בבימוי. בין היתר  ביים (והשתתף בתפקיד הראשי לצד ג'וליה רוברטס) את הקומדיה הרומנטית "לארי קראון". אך הסרט לא זכה להצלחה רבה.

© gettyimges.IL\Kevork Djansezian

קובי מחט

הוא היה אחד מהמנחים הזכורים והוותיקים של ערוץ הילדים, אך מאז שפרש (ובמקביל לטיפוח קריירה כמגיש גם בעולם המבוגרים), מחט עבר גם אל אחורי הקלעים כבמאי ויוצר. לכוכב יש קריירת בימוי מרשימה, הכוללת סדרות ילדים וסרטי נוער רבים ביניהם: "פול גז" בכיכובו של תובל שפיר וקווין רובין (שיקבל סרט ספין אוף), "אדוני המאמנת" עם אלין כהן ו"ג'סטה" בכיכובם של און רפאלי ונאיה פדרמן.

© אינסטגרם

בראדלי קופר

זוכרים את הסרט "כוכב נולד" בכיכובם של קופר וליידי גאגא שזכה להצלחה רבה? ובכן, איך אפשר שלא! מלבד השתתפותו בתפקיד הראשי, קופר גם כתב וביים את הסרט. הפיצ'ר קיבל אהדה רבה ואף זכה למועמדיות נחשקות במיוחד בטקסים הגדולים של הוליווד. הסרט זכה בשני פרסי גראמי על הפסקול ועל השיר המוכר, "Shallow", שלא יצא לנו מהראש.

 

ג'קי צ'אן

ג'קי צ'אן לא נח לרגע! צ'אן החל בקריירת משחק כבר בגיל שמונה ומאז, הספיק להשתתף בלמעלה מ-600 הפקות, ביניהן "שעת שיא" ו"קראטה קיד" ותאמינו לנו - רשימת הלהיטים בלתי נגמרת. בגיל 33, החל לכתוב ולביים סרטים, לצד קריירת המשחק והמוזיקה.

© באדיבות yes

 

תגובות