לשחרר את שולי: סרט קאלט שיהפוך לשובר קופות. אייל רפאלוב

לשחרר את שולי: סרט קאלט שיהפוך לשובר קופות

הסרט הראשון של "מה קשור" יצא לדרך ונדמה שצפויה לו הצלחה רבה בקופות, האם זה בצדק? זה מה שחשבנו עליו • ביקורת

"לשחרר את שולי" הוא סרטם הראשון של "מה קשור", ואם לומר את האמת? לא צריך להיות חכם גדול כדי לדעת שזה סרט שהולך לשבור קופות ולהיות מבין הרווחים שנוצרו כאן בשנים האחרונות (בלי עין הרע, כן?). הסרט יוצא לאקרנים החל מהיום (ה') כך שצפויה הסתערות לא קטנה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מדובר במעין ספין אוף לדמויות וסדרת מערכונים בתכנית העבר "עם סגולה". במרכז העלילה נמצאים אביהו, נתי ובצלאל שיוצאים למסע הצלה נועז אחר שולי, בנו של אביהו בקולומביה. השלושה עוברים מסע מייגע וקורע מצחוק, אך האם הם ימצאו את שולי בנו של אביהו? האם הם ימצאו אהבה?

© אייל רפאלוב

הסרט מלא ברגעים שפשוט יהפכו לוויראלים בין רגע, משפטים שיהפכו לציטוטים וסלנגים (בנוסף לאלו המוכרים שלהם כמו "אחלן, אחלן, אחלן" או "כלול במחיר"). "מה קשור" יודעים לגעת בקהל רחב, להצחיק את כולם, להשתגע כמו שצריך ולעשות שטויות שכולם אוהבים. מבדיחות קרש טיפשיות ועד הומור "נפילות" - יש בסרט הזה קשת של סגנון צחוקים ולמרות הכל הוא לא באמת מתפזר. 

כן, יש גם עלילה ולא - היא ממש לא נבלעת ברגעי הצחוק. הסרט מרגיש מלא, ארוך (בקטע טוב! יש כמה שיותר ממנו תודה לאל) וגדוש בכל טוב. רק חידוד - לא מדובר בסרט לכל הגילאים, יש פה הומור קצת יותר בוגר ולכן מומלץ לשקול זאת בהתאם טרם ההגעה (כדאי לצפות בטריילר כדי להבין את הכיוון).

 

אין מה לדבר, זה סרט קורע, הזייתי ומשוגע, אפילו קצת הגרסה הקומית של "בשבילה גיבורים עפים". אציין כי דווקא בהתחלה היה איזה חשש קל שהוא יהיה אוברייטד. מודה, לא הכי התחברתי לדמויות כשהן היו חלק מסדרת הטלוויזיה "עם סגולה", כלומר הן היו חביבות עליי אז ותו לא. אבל כאן כל דמות קיבלה נפח וחיים משלה, בלטה באופן עצמאי וואלה עשתה את שלה ביג טיים. התוצאה? בהתאם.

מעבר לשלישייה האהובה שהחיבור ביניהם משמיים, יש לציין גם את יתר השחקנים כמו דוד שאול האדיר המגלם את שולי, לירון ויסמן כצלע הנשית המדהימה והמפתיעה ואביה מלכה בתפקיד אורח מרענן.

© אייל רפאלוב

כיף לצפות בסרט בפעם הראשונה ולדעת שהוא יהיה קאלט. פעם היו מכנים את הסרטים הישראלים הללו כ"סרטי בורקס" ולא תמיד מתוך המחמאה, אבל כאן אפשר להגיד שזה סרט בורקס גרסת 2021 בפן הכי חיובי שיש!

© אייל רפאלוב
תגובות