זה מה שחשבנו על "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף". באדיבות פורום פילם ודיסני ישראל

זה מה שחשבנו על "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"

אחרי ציפייה ארוכה - "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" הגיע אל בתי הקולנוע • האם בהחלט מדובר בטירוף? ביקורת סרט

אחרי לא מעט ציפיות, הסרט השני של הדוקטור המפורסם, "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", הגיע אל בתי הקולנוע. האם היה שווה את הציפייה?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אחרי מאורעות ספיידרמן האחרון, דוקטור סטריינג', בעזרת בני ברית מיסטיים חדשים וישנים, יעבור דרך יקומים מקבילים מסוכנים ומשבשי תודעה במטרה להתעמת עם יריב חדש ומסתורי.

אחד הדברים שנאמרו על הסרט לפני יציאתו היא כי לראשונה בתולדות מארוול הוא יהיה סרט אימה, דבר הגיוני לאור העובדה שבמאי הסרט, סם ריימי, ביים הרבה סרטי אימה בעברו, ואכן, ניכר שישנם לא מעט מוטיבים וטכניקות צילום של סרטי אימה שלא ראינו במארוול עד כה.

נוסיף שלא רק האימה הופיעה בפעם ראשונה פה אלא גם לא מעט סצנות אלימות שלא ראינו עד היום בסרטי מארוול וניכרה בהם ברוטאליות בצורה לא אופיינית כל כך לחברה.

כמו כל סרט מארוול שמכבד את עצמו גם הפעם הוא הוצף באפקטים מדהימים ואקשן לא מועט, כך שאם אלו הדברים שציפיתם לראות בסרט דעו שכאן קיבלתם מהם בכמויות לא מעטות ובאיכות מדהימה. מדובר באחד הסרטים היותר עתירי אפקטים של מארוול וכידוע, מארוול הם לא מסוג החברות שחוסכות באפקטים...

© באדיבות פורום פילם ודיסני ישראל

נקודת זכות נוספת בסרט היא הדמויות הנשיות בו מגמת שיפור של מארוול באשר לדמויות הנשים. אם בעבר הן נכנסו על תקן בנות הזוג של הגיבור, הן המשיכו כגיבורות חזקות בעצמן (כאלו שגם מובילות סרטי סולו), וגם בסרט הזה היו לא מעט דמויות נשיות חזקות ומרכזיות כמו וונדה מקסימוף.

בדומה לסרט האחרון של מארוול, "ספיידרמן אין דרך הביתה", גם פה היו לא מעט הופעות אורח מקסימות למדי, אבל אולי לא כל הקהל הישראלי בהכרח יבין את הקשרן כי דיסני פלוס, המשדרת את הסדרות בהן הן מככבות, טרם הגיעה רשמית לישראל.

© באדיבות פורום פילם ודיסני ישראל

על קו העלילה נשמור בסוד, אך כן נספר שיש לא מעט קסם והתעסקות רחבה ב'מולטיוורס' שהוא נושא שכבר דובר בעבר במארוול, אך עתה, כפי שהובטח כבר בשם הסרט, העיסוק בו הורחב אף יותר.

לסיכום ולשאלת מיליון הדולר, האם הסרט מומלץ? ובכן תלוי, אם מה שאתם רוצים זה סרט מלא אקשן ואפקטים או אם אתם חובבים של סרטי אימה הסרט הזה בשבילכם. אך אם אלה פחות התחומים שמעניינים אתכם או אם אתם לא אוהבים אלימות מעבר למה שכבר ראיתם בסרטי מארוול-  אולי כדי שתחשבו פעמיים לפני שאתם הולכים לסרט. בכל מקרה לדעתנו לפחות מדובר באחד הסרטים היותר ייחודיים שיצאו למארוול.

© באדיבות פורום פילם ודיסני ישראל
תגובות