במיוחד לעכשיו: הסרטים שעוסקים במלחמות. איריס נשר, באדיבות yes

במיוחד לעכשיו: הסרטים שעוסקים במלחמות

מלחמה על המסך הגדול: בתוך כל התקופה הקשה בישראל, ולטובת מי שירצו קצת יותר להבין על מלחמות, אספנו עבורכם כמה מהסרטים המיוחדים בז׳אנר שאתם חייבים להשלים

המלחמה בישראל מלווה אותנו מדי יום, ולצד האספקיזם היא מעוררת בנו יותר את הצורך לדעת, לחקור ולהבין מהי בעצם מלחמה? מה עובר על החיילים ואיך זה נראה מקרוב? לפעמים התשובה נמצאת ביצירות תרבות שונות - וביניהם גם סרטים. לכבוד המצב, ולטובת אלו שדווקא רוצים לראות ולהבן יותר על מלחמות (אמיתיות או בדיוניות) - הרכבנו רשימת סרטי מלחמה שאתם חייבים לראות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

להציל את טוראי ראיין

הסרט אשר זכה להצלחה רבה, עוסק בפלישה לנורמנדי במלחמת העולם השנייה. הסרט מתמקד בהחזרתו הביתה של חייל אמריקאי בשם ג'יימס ריאן, שנותר בן יחיד לאימו אחרי ששלושת אחיו נהרגו במלחמה. ריאן עצמו צנח עם הדיוויזיה שלו ומאז נעלמו עקבותיו. בעקבות היעלמותו מפקד בשם קפטן מילר מקבל את האחריות לחפש אחריו ולהשיבו לאימו. הסרט מוצלח ומרגש ומבחינה סנטימנטלית דווקא בעת כזו מאוד קל להזדהות איתו.

פרל הארבור

אחד האירועים המשמעותיים במלחמת העולם השנייה היה המתקפה היפנית על נמל פרל הארבור, זאת מפני שמאורע זה היווה את הטריגר הסופי שגרם לארצות הברית להצטרף למלחמה, ואחד הדברים שהפכו אותה למלחמה עולמית. הטרגדיה והחשיבות ההיסטורית של אותו מאורע גרמו גם להוליווד לחשוב שיש כאן סיפור טוב, וכך נולד הסרט פרל הארבור אשר מדבר על המתקפה הנוראית וגם על סיפור אהבה שנולד בדרך. הסרט רומנטי, מרגש ובמובנים מסוימים גם הוא קשור לתקופה בה אנו חיים.

תמונת הניצחון

עוד סרט מוצלח על מלחמות, והפעם מדובר על סרט ישראלי. "תמונת הניצחון" (שהגיע עד לנטפליקס) עוסק במלחמה הראשונה מבין מלחמות ישראל, מלחמת העצמאות, ובאחד הקרבות בה: הקרב על קיבוץ ניצנים. הקרב אמנם הסתיים בטרגדיה ובנפילת הקיבוץ (וסליחה על הספויילר ההיסטורי), אבל סיפור הגבורה של קיבוץ ניצנים והקרב ההרואי בה ראוי להיזכר, במיוחד עם כל מה שקרה בקיבוצים בתחילת המלחמה ועם העובדה שכוכב הסרט, ידין גלמן, נפצע בעצמו בתחילתה.

 

המזח

סרט ישראלי נוסף שנחשב כ׳מאסט׳ הוא סרט שיצא בשנה שעברה. מודבר ב״המזח״ העוסק במלחמת יום הכיפורים המבוסס על אירועים אמיתיים מהמלחמה ובקרב על מעוז המזח בחזית סיני. חיילי המזח נותרו לבד במערכה וצריכים להחליט האם להמשיך להילחם או להסגיר את עצמם - דילמה לא פשוטה שעל תוצאותיה עוד ידובר רבות. הסרט, בכיכובם של דניאל גד, דניאל מורשת, יהודה בוחבוט, אמיר בנאי, מיכאל אלוני ורבים נוספים, צולם גם כסדרה שהייתה עתידה לעלות באוקטובר האחרון לציון חמישים שנה ממלחמת יום הכיפורים - אך לאור המלחמה והמצב בארץ - הסדרה נדחתה למועד לא ידוע.

נ.ב: ניתן גם לצפות ב"גולדה" - סרט נוסף שעסק במלחמת יום כיפורים נוסף יצא השנה (סרט בינלאומי) וזכה לתשבוחות.

 

דנקרק

הסרט עוסק במלחמת העולם השנייה, בקרב על דנקרק שבצרפת ובמבצע הפינוי המורכב. הצילום והעריכה בו ייחודיים, ומספר הדיאלוגים בו מינימלי למדי. הבמאי שאף לכך שהצופה ירגיש דרך הצילום והבימוי שהצופה הוא למעשה אחד החיילים. בנוסף, הסרט מורכב מכמה מקטעי עלילות. אופיו המיוחד של הסרט גרם לו לזכות באוסקר ובאהבת קהל גדולה, לכן אם אתם מעוניינים לצפות בסרט מלחמה מעט שונה מאחרים, זה כנראה סרט עבורכם. בסרט מככב גם הארי סטיילס.

1917

כפי שניתן להבין משם הסרט, הוא מתרחש ב-1917, בזמן מלחמת העולם הראשונה בצרפת. הסרט עוקב אחר שני חיילים בריטים שנשלחים למשימה להעביר מסר דחוף מן הפיקוד לאחד הגדודים בשטח. הסרט ייחודי בגלל צורת הצילום המיוחדת שלו שאף זיכתה אותו באוסקר, בנוסף הוא מביא את המלחמה מזווית מעניינת שמאוד מסקרן לראות.

 
תגובות