עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי השנה של תשע"ט. צילומים: גיא כושי ויריב פיין, זוהר שיטרית, שני צדיקריו, אינסטגרם

עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי השנה של תשע"ט

מי הם השחקנים, הסדרות, כוכב הרשת, המוזיקאים ואייקוני האופנה שעשו את השנה? לכבוד סיומה של תשע"ט, בחרו עורכי פרוגי את נבחרי השנה העברית שלהם. מי הם זוכים הגדולים? הרשימה המלאה

גם השנה, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את הכוכבים הנבחרים שלהם, אלו ששנת תשע"ט הייתה לגמרי השנה שלהם בקטגוריות השונות בבידור. רגע לפני שאתם מתיישבים לארוחת החג, קבלו את הסיכום שלנו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


(צילום: זוהר שיטרית)

עם המון לוקים מפוצצים, צבעוניים ומרהיבים גם בקליפים, גם באירועים וגם סתם בעוד סטורי שגרתי - מרגי הוא "מלך ההיוש" הבלתי מעורר שלנו בשנה החולפת. הסטייל המיוחד שלו, אשר מתכתב עם מה שקורה היום בעולם האופנה הצעיר, לגמרי הצליחו להרשים אותנו ולראות שמעבר לכשרון המוזיקלי והריקוד המעולים שלנו - לבחור הזה יש גם טעם מצויין בסטיילינג, כזה שגורם לכולנו לקנא (סליחה, זה התבקש!) ועל כן לגמרי מגיע לו התואר הזה השנה.

(צילום: אינסטגרם @kimorazulay)

תאמינו או לא, אבל זו הפעם הראשונה שקים אור אזולאי זוכה אצל עורכי פרוגי בתואר "מלכת ההיוש" של השנה ואנחנו לא באמת מבינים איך זה לא קרה קודם. הכוכבת האנרגטית והצעירה, שרק בשישי האחרון חגגה 17, לא מפסיקה להשפיע על עולם האופנה כבר מהגיל הזה. ליינים של בגדים משלה, קמפיינים אופנתיים, מותג כובעים ואין ספור אירועים בהן היא מפגינה את האאוטפיטים המיוחדים והמרשימים שלה - קים אור היא אכן מלכת ההיוש האולטימטיבית.

(צילום: יחסי ציבור)

יש לא מעט הרכבי מוזיקה שעשו עבודה מוצלחת השנה - אך את עורכי פרוגי הרשימו במיוחד האחיות כרקוקלי שהצליחו להחזיר את עצמן לתודעה בצורה מדוייקת, מוזיקלית ועם להיטים מצויינים שלא הפסקנו לשיר. בין אם זה "על הספה", "תשע נשמות", "תופסת", "מלכה שלי" וכמובן שיר הגאווה השנתי - "מי מחפש אותי" (עם מאור אדרי), הכרקוקליות פשוט הציגו נוכחות מרשימה השנה, הצליחו למצוא את הדרך שלהן וזה פשוט עבד להן. הלכנו להדליק זיקוקי דינור!

(צילום: גבריאל בהרליה)

מאיפה בכלל להתחיל? וואו כמה שעדן חסון הצליח להפוך את השנה הזאת לשנה הגדולה שלו במוזיקה ולקהל מאיתנו את "זמר השנה". אנו מודים, בחירת הזוכה לא הייתה קלה בכלל והיו מועמדים קשים לחלוטין, אך עדן חסון הצליח לגבור מעל כולם עם עשייה מעולה, קצב צמיחה היסטרי, להיט אחר להיט וביניהם: "איך את אוהבת", "אין יותר מועדונים", "מתפוצץ לי הראש", "כפיות" ו"כשנגמרת סופה". במקביל הוא גם מופיע ללא הפסקה ואף חלק מופע ענק עם עדן בן זקן שכלל דואט חדש מצליח ("שונה מהנוף") - תוסיפו לזה את יכולות הכתיבה וההלחנה של הבחור וקיבלתם מגה סטאר מוזיקלי שהתואר "זמר השנה" חיכה רק לו ואיך אומרים? שמישהו (רק ינסה) לעצור אותו.

(צילום: שני צדיקריו)

אמרתם זמרת השנה? אמרתם נועה קירל! כוכבת הפופ חגגה השנה סוף סוף 18, ויחד עם הגיל החדש היא גם התבגרה מוזיקלית והביאה ניחוח של חו"ל. קירל הצדיקה השנה את הטירוף סביבה והיא קוטפת את הפירות בכל רגע ורגע. נראה שהכל קל אצל הכוכבת אבל מאחורי הקלעים יש עבודה אינטנסיבת ומדוייקת למדי המפצחת את מה שיעבוד. קירל מובילה את הכל בראש מורם, עם יכולות שלא ראינו בישראל הרבה זמן, סטאר קוואליטי בערימות, בלי ברקסים ועם צוות מנצח שהמליך אותה. רק השנה שחררה הזמרת כמה מהלהיטיה הגדולים והמוצלחים ביותר ברזומה - "חצוף", "בא לי אותך", "פאוץ'" ושני סינגלים באנגלית - "Drum" - חביב המערכת ו"SLT" שיצא רק בשבוע שעבר. בנוסף, הספיקה להשתתף בפרויקט מוזיקלי מרגש לזכר השואה שכלל שיר מצמרר בשם "אמא", וכל זה מבלי שהזכרנו את הקמפיינים שמסביב, את "כפולה" שתחודש לעונה חמישית, שני פסטיגלים בתפקיד ראשי, כס השיפוט ב"בבית הספר למוסיקה" ואת כל ההופעות הבלתי נגמרות שהיא עושה כמעט מדי ערב. רק נזכיר שב"נבחרי הקהל של פרוגי" בסוף השנה הלועזית, הוענק לה גם אז פרס "זמרת השנה" - ונדמה שהכוכבת לא תשחרר את הטייטל הזה בקרוב, גם אחרי גיוסה ההולך ומתקרב.

(צילום: ערן לוי)

עוד הוכחה להצלחה המגה היסטרית של קירל, היא העובדה שהשנה עורכי פרוגי בחרו להעניק לה גם את פרס "שיר השנה" על הלהיט המטורף - "פאוץ'", בו הייתה שותפה בכתיבה לצד יוצרים נוספים וביניהם ג'ורדי ודורון מדלי. הלהיט הזה הגיע משום מקום ומהשנייה הראשונה הפך להיסטריה. משהו בוויב האותנטי עם הניחוח הים-תיכוני לצד מוזיקה שחורה מחו"ל סטייל קארדי בי וניקי מינאז' - הפך את "פאוץ'" לייחודי במוזיקה הישראלית ומשפטים רבים ממנו הפכו לציטוטים בשלל סיטואציות ביום יום ("מאמי - אין לי אקסים", "נועה קילה מה הגילה?", "מרוב שאלות כבר נהיה לי פירה", "אני לא דרמטית - זה בא לי אוטומטית" ונוספים).

 

השיר עוסק במסר של כח נשי ומתכתב עם קמפייני המי-טו. קירל מבהירה בשיר שבחורה יכולה לשים את הגבול מתי שצריך והיא מחליטה מהו בכלל. פאוץ' הוא פשוט תופעה שהיה כיף לחוות אותה השנה, הארומה החולית עם השמירה על הלוקאליות, העובדה שקירל היא מלכת הפופ של ישראל, העבודה המדוייקת על הכל, כיכוב בראשי מצעדי ההשמעות ועצם העובדה שהפאוצ'ים בישראל הפכו ללפריט אופנה לגיטימי והכרחי ולסולד אאוט אחרי שיצא השיר - הם אלו שעשו את הבחירה בסינגל הזה לשיר השנה קלים יותר. נועה - תודה על העניין!

(צילום: אור דנון)

אם אתם מחפשים את מי שיהפוך לכוכב המוזיקלי הבא בתעשייה המקומית, אנו שמחים להכריז על פריצת השנה שלנו במוזיקה - עדן מאירי. הוא היה מתמודד בולט ומפתיע במיוחד ב"כוכב הבא" הקודם ואף השתתף בפסטיגל, אך רק השנה מאירי שחרר את הסינגל הראשון שלו, "לך עם האמת שלך" שנמנה בין הלהיטים הגדולים של השנה המסתיימת. מאירי מביא בקול שלו משהו מרענן בז'אנר שלו, קול בוגר ומלא ברגש, שירים שנבחרו בקפידה, קפיצה למים וצליחת מבחן הסינגל השני - "מה עשה לנו הזמן" שהפך גם הוא לסינגל מוצלח במיוחד וקיבל ביקורות חיוביות. מאירי כבש את תחנות הרדיו וכיכב בפסגה שבועות רבים, שזה הישג כביר למי שרק התחיל רשמית את דרכו בעולם המוזיקה. אנחנו עוד צופים לו גדולות ומחכים לראות מה יעשה לו הזמן...

(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

זה היה רק עניין של זמן עד שאליאנה תדהר תשיב לעצמה את הטייטל "שחקנית השנה" - והנה זה בהחלט קרה עם תפקיד מצויין בסדרת הנוער "פוראבר", שם גילמה את בתיה גילמן בתפקיד כפול. תדהר נכנסה לנעליה של אישה מבוגרת, אמא לשלושה ילדים ועם המון ניסיון חיים, רצינות ולעיתים גם קשיחות. במקביל הייתה צריכה לגלם את אותה הדמות רק בגרסתה ה"מוצערת", בת-אל גדות. תדהר הביאה אל סדרת הנוער הזאת משהו עמוק, ממלא, חינני וגם עם לא מעט חוש הומור כשהיה צריך. האיזון המדוייק של תדהר שהביאה לנו רצון מצד אחד שהיא תהיה אמא שלנו וברגעים אחרים החברה הכי טובה שלנו. כל אלו יחד עם יכולות המשחק שלה שמתעצמות משנה לשנה - מדגישים את הקסם המופלא הזה שיש בבחורה המדהימה הזאת שהפכה למותג ולשחקנית שכיף שהיא עוד לוקחת חלק בעולם הנוער ולא זולגת אך ורק אל עולם המבוגרים המתבקש. אין יותר כיף מלהכריז עליה השנה כשחקנית הנבחרת. גם כאשר לא מעט תפקידים מאחוריה - אנו מרגישים שדווקא התפקיד הזה הוא הפרס הכי גדול עבורה בז'אנר. 

(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

מה עוד אפשר להגיד על עומר חזן? רק בשנה שעברה באותה רשימה בדיוק הכרזנו עליו כעל "פריצת השנה במשחק" ומאז הבחור לא עוצר לרגע וגדל יותר ויותר. בבחירת הקהל בסוף השנה הלועזית, גולשי פרוגי כבר הכריזו עליו כשחקן השנה שלהם על תפקידו ב"אילת" וב"אחותי קפצה כיתה" והנה השנה ברשימה הזאת הוא קוטף את אותו הפרס בדיוק ובצדק. השנה כיכב חזן בפסטיגל ובשתי סדרות בולטות: פוראבר 1+2 (teennick ב/HOT) בה גילם את עומר גיגי / התלמיד החתיך בשכבה שמתגלה כרגיש וכדישי בעונה השנייה של "אחותי קפצה כיתה" (kidz ב/yes). חזן מצליח לגרום לכולם להתאהב בו בקלות, להקשיב לו ולרצות שלדמות שלו יהיה רק טוב / גם אם לפעמים הוא על תקן ה"דביל" שבחבורה. מעבר לעובדה שכמעט בכל סדרה אליה הוא מלוהק הוא מקבל את השם עומרי או עומרי, חזן מצליח להביא גיוון מעצמו ולעשות לנו נעים בלב בכל פריים שלו על המסך ולהביא את יכולות המשחק המרעננות שלו (גם על תקן מנחה ב"קומה האחרונה"). בשנה הבאה הוא ימשיך לככב בענק עם תפקידים נוספים כמו בסדרת הנוער המסקרנת "הפלמח", בסדרה הקומית "בצפר" שחוזרת אחרי למעלה מעשור בגרסה חדשה, בעונה חדשה של "אחותי קפצה כיתה", במחזמר חנוכה חדש ("כמו גדולים") ובסרט קולנוע "אל תחכי לי" שיעלה בהמשך השנה - ללא ספק חזן כאן כדי להישאר.

(צילום: באדיבות ערוץ kidz)

מי שהפתיעה אותנו השנה היא האיטגירל והדוגמנית המצליחה עדן פינס. השנה היא הפציעה בתפקיד הבכורה שלה בעונה השלישית והרביעית של "כפולה" (KidZ) והראתה שהיא גם שחקנית בנוסף להכל. פינס צלחה את המשימה ובגדול. נדמה שזה רק על קצה המזלג ולא נתפלא אם נראה אותה בעוד מגוון תפקידי משחק בשנה הקרובה.

(צילום: אוהד רומנו)

הדרמה של HOT - "מלכות", הצליחה לסחוף אותנו אחריה השנה עם עלילה מרתקת שמשתלבת נהדר עם הומור שלא ראינו בסדרה מהז'אנר הזה מאז "הבורר" והיא בהחלט הצדיקה את ההשוואה שעשו לה להצלחת הלהיט ההוא. "מלכות" הביאה לקדמת הבמה דווקא את הבנות ואת יכולות השליטה שלהן באימפריה גברית מובהקת ויחד עם קאסט מרשים במיוחד (ריטה, דאנה איבגי, מיכאל גבעתי, ליהי קורנובסקי ונוספים) היא באמת הפכה לאחת מהסדרות הבולטות בשנת תשע"ט.


(צילום: באדיבות yes)

תום יער מצליחה לגרום לנו לצחוק בקלות בכל מה שהיא נוגעת. היא עשתה את זה ב"ארץ נהדרת", ב"שביל ישראל", ב"תום יער עושה בגרות" ובשנה האחרונה היא ללא ספק עשתה זאת גם עם "הכל תום" (yes) - בו היא לקחה כמה דמויות בלתי נשכחות ששצברה בסדרות הקודמות (אסי, חן, ליביו), ועוד כמה חדשות, ויצרה לכל אחד פרק משלו שגרם לנו לרצות להפוך כל אחד מהם לספיין אוף קומי משובח בפני עצמו. "הכל תום" אף תובלה בלא מעט אורחים מצויינים שהם שחקנים מוערכים במיוחד, כאלו שהפכו את חווית הצפייה למושלמת יותר. משהו בשגעון של יער וביכולות שלה לא לתת לעצמה גבולות - הופך אותה לכל כך טובה במה שהיא עושה שזה פשוט תענוג צרוף, כזה שיוצר באופן טבעי את הציפייה הכה גדולה של כל אחד מאיתנו לקבל כמה שיותר מהר את הפרויקט הבא שלה.

(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

אחרי כל הסדרות המשובחות שהזכרנו - הגיע הזמן להכריז על סדרת הנוער שלנו השנה והיא ללא ספק "פוראבר" של אורי גרוס, שניצחה בקרב על ליבינו השנה. סדרת הנוער כללה שתי עונות כאשר העלילה סבבה סביב משפחה אחת ובה הוריה הופכים לצעירים בעקבות תקלה מדעית ומשם כצפוי, העניינים רק הסתבכו ובעונה השנייה הסיבוך הזה הוביל לעלילת אירוויזיון בישראל שהתכתבה נהדר עם מה שקרה במציאות במקביל לשידור העונה על המסך. הפינג-פונג בין המציאות לדמיון, המדע בדיוני ששולב, הביצועים המוזיקליים, ההומור, הקאסט הנפלא שכלל את: לי בירן, ליאנה עיון, אדם שנל, נלי תגר, עמית מרקוס, אור גרוס, מורין אמור, זאק פקיאל, שיר אברמוב וכמובן את שחקני השנה שלנו - אליאנה תדהר ועומר חזן (לצד שחקנים רבים נוספים) - וכמובן הכתיבה המזוהה כל כך עם גרוס. כל דבר בסדרה היה עשוי ממש טוב, עד כדי כך שגם הפתיח שנבחר לפרקי הסדרה הוא רגע ספונטני שצולם מאחורי הקלעים עבור האינסטגרם של הכוכבים.

ואם כבר הזכרנו אינסטגרם - אין ספק שגם הרשת צריכה לקבל התייחסות בהכרזות שלנו. הפעם החלטנו לגוון קצת את הקטגוריה ולבחור את הכוכב או הכוכבת או בכלל הכוכבים שבלטו לנו השנה באינסטגרם, ביוטיוב או אפילו בטיק טוק ואין ספק שמי שבלטה השנה בענק והפכה למגה כוכבת היא שירלי לוי הקורעת. אם בשנה שעברה השם שלה עוד לא היה שגור בפה של כולם - השנה היא דאגה טוב מאוד ובכוחות עצמה (והכשרון שלה) שכולם ידעו מי היא. החל ממשפט שהפך לכה מזוהה עמה ("כלללל החייים"), סדרת רשת מוצלחת ומצחיקה ("שירלי לוי מחפשת אהבה"), זכייה בתואר "כוכבת הרשת של גולשי פרוגי" בסוף השנה הלועזית, בשלוש פרסים נוספים במצעד נבחרי הרשת שלנו, ועד אינספור סרטונים וסטוריז שגרמו לנו להחזיק את הבטן מרוב צחוק ולעשות מסאז' בלחיים מרוב חיוך ענק שנמרח עלינו בכל פריים, אילתור ופרצוף שלוי חולקת איתנו. שירלי פשוט הייתה בכל מקום השנה וזה לגמרי התגשמות כל חלום שלנו. היא מצחיקה, מושכת תשומת לב ועניין ולא משעממת ולו לרגע - מה שהוביל אותה להיות מלוהקת להנחיית שני פרויקטים גדולים על המסך ("הקומה האחרונה" ו"דה בוקס"). בקיצור, אנו מוכנים לראות אותה ברשת כללללל החייייים. ואתם?

ומתי הבחירות שלכם? בחודשים הקרובים נכריז על המועמדים של נבחרי השנה לשנת 2019 והכוח יעבור גם לידיים שלכם.

תגובות