הערב: הפגנה בכיכר רבין למען תעשיית התרבות והאירועים. adobestock

הערב: הפגנה בכיכר רבין למען תעשיית התרבות והאירועים

הערב (חמישי), תתקיים הפגנה למען תעשיית התרבות והאירועים אשר מושבתת בגלל נגיף הקורונה, שעצר כל פעילות שקשורה לעולם הזה והוציא עשרות אלפי עובדים לאבטל ללא כל תמורה וסיוע. כל הפרטים בכתבה הבאה

כבר כמעט חודשיים שהמשק הישראלי נמצא בהשבתה בגלל התפשטותו של נגיף הקורונה. הראשונים שהפכו בין לילה למובטלים והאחרונים בשורה של התעסוקה לחזור לפעילות מלאה, הם אנשי תעשיית התרבות והאירועים. תעשיית התרבות והאירועים כבר מושבתת כמעט חודשיים מיומה הראשון של אכיפת ההנחיות שאסרו על התקהלויות גדולות ומאז עובדיה נשארו בבית ללא ידיעה מתי יחזרו לפעילות מכיוון שהם מוגדרים כלא ''חיוניים'' לתקופה זו. הבעיה לא מסתיימת כאן, מכיוון שמדינת ישראל לא רואה בהם חיוניים למשק ולא מסייעת להם כספית לתקופה קשה זו נגרם נזק כבד לתעשייה של 150,000 עובדים שלא מקבלים את מה שמגיע להם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לכן בימים האחרונים, הזמר והיוצר אביב גפן פתח בעצומה שיוצאת כנגד התנהלות הממשלה שלא עוזרת לתעשיית התרבות והאירועים לעבור את המשבר הנוכחי ולא עוזרת לעובדיה מכל התחומים. שיא העצומה יהיה הערב במחאה גדולה בכיכר רבין תחת הכותרת ''לא מכבים את האור על תעשיית התרבות והאירועים''ץ ההפגנה הערב תכלול טקס חתימות על העצומה ומייצג לייזרים, (הכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות).

כך כתב גפן כתב לראש הממשלה נתניהו בעצומה:' 'אדוני ראש הממשלה, עולם התרבות והאירועים הוא תפילה ומחאה כאחד, תמיד היינו שם, התייצבנו ראשונים כשנקראנו, בין אם זה שמחה או אסון, בימי חג או בימי אבל, בהתנדבות לצד עבודתנו היומיומית. תמיד היינו שם בשבילכם והיום אנו מבקשים שתהיו שם בשבילנו.למעלה מ-150 אלף מובטלים מתעשיית התרבות והאירועים ללא אסטרטגיית יציאה. אנחנו הטכנאים, המפיקים, הברמנים, הבמאים, המאבטחים, האמנים, הנגנים, עובדי הנקיון, בעלי מועדונים ואולמות, הנהגים וכל מי שאחראי לשמור על השפיות הלאומית. היינו הראשונים להסגר ונהיה האחרונים לשוב ולעבוד. התרבות הישראלית על כל גווניה תמיד היתה שם לעזור בעת צרה, אם זה במקלטים, בבתי החולים ובכל רחבי הארץ, היום אנחנו אלו שבצרה ומבקשים ממך לעזור. אנו החתומים דורשים ממך תכנית כלכלית הגונה ומיידית המבוססת על מענקי חירום ועל הזרמה של תקציבים למכרזים כדי לחלץ את תעשיית התרבות והאירועים ולהצילה מקריסה. להציל את אלה שכותבים את פס הקול ומתמללים את פעימות ליבה של מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה, אל תכבה עלינו את האור''

מאז התפרסמה העצומה, אמנים רבים בולטים מהתעשייה שיתפו אותה ברשתות החברתיות וקראו לקהליהם לחתום עליה על מנת לחזק את כוחה של העצומה והפצתה. ההפגנה הערב חשובה יותר מאי פעם לכל מי שהאמנות חיה בליבו וחייב לתת לה את כוחה, לא רק למי שבולט בתוך התעשייה אלא לכל מי שחי אותה ביומיום ומתפרנס ממנה. 

 

תגובות