פינוקיו גרסת 2021: האם כדאי ללכת למחזמר?. באדיבות יחסי ציבור

פינוקיו גרסת 2021: האם כדאי ללכת למחזמר?

האם גם בגרסת 2021 של הסיפור האהוב אנו מצליחים להתאהב מחדש? זה מה שחשבנו על המחזמר בכיכובו של ידידיה ויטל. ביקורת

״פינוקיו״ הוא מסוג האגדות שתמיד כיף לקבל על הבמה, על המסך או כספר. לכן, התלהבנו לשמוע שבחנוכה הקרוב יעלה על הבמות עיבוד מחודש לסיפורו של בובת העץ האנושית, הפעם תחת גילומם של ידידיה ויטל (בסירוגין עם דניאל מורשת), טוביה צפיר ושחקנים נוספים בבית התיאטרון הארצי מיסודו של סמי לוי. האם מצאנו את הבילוי המושלם לחנוכה? זה מה שחשבנו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הרבה גרסאות עברו על הסיפור המפורסם לאורך השנים, החל בסרט המופת שיצר וולט דיסני ב-1940, דרך סדרת האנימה שכיכבה בכל בית בישראל (בוקר טוב עולם!) בשנות השמונים, ועד לעיבוד הנוכחי של המחזמר.

למען האמת, זו הפעם השנייה שבחנוכה עולה המחזמר פינוקיו על במות ישראל. הראשונה הייתה ב-1997, אז כיכב איתי שגב בתור פינוקיו. 24 שנים אחר כך חוזר אלינו פינוקיו בגילומו של ידידה ויטל, ולצידו טוביה צפיר כסבא ג׳פטו, הנגר שבנה את בובת העץ ומייחל לילד משלו.

© באדיבות יחסי ציבור

דמותו של פינוקיו, בובת עץ שחולמת להפוך לילד אמיתי, הייתה מאז ומתמיד סיפור קסום על חברות אמת ואומץ לב, שלל הרפתקאות ומבחנים שבדרך, עד להפיכתו לילד אמיץ, נאמן ומתחשב - ומעל להכל - אמיתי. עם עלילה מהודקת, שירים מושקעים וקאסט שחקנים מוכשר קל להתרווח בכיסא ולהנות משעה וחצי של סיפור הכתוב היטב, אם כי לא חף מבעיות.

השירים מצויינים וכך גם הביצוע שלהם, ולכן קצת מאכזב לגלות שאין הרבה מהם, ואין בהם תרומה לעלילה פרט מקטעי אתנחתא בין הסצינות. הסיפור עצמו כאמור ברור ופשוט - אך קצת מיושן וקשה להבנה אצל הקטנטנים. ניכר כי כל ההשקעה במחזמר הופנתה כלפיי התלבושת - שהיו פשוט מדוייקות ונראו נהדר (טוב, חוץ מהפיה - עד שיש פיה, ועוד כחולה! לא חבל?), במיוחד אצל פינוקיו - האף המתארך היה פשוט אפקט נפלא. לעומת זאת, התפאורה הייתה מאוד מאוד דלה ומאכזבת וחבל (הסצינה בה פינוקיו נתלה על העץ גררה שלל תגובות מהקהל בסגנון ״למה הוא לא פשוט יורד מהכיסא וזהו?״).

השועל והחתול לא הצליחו להיות האתנחתא הקומית המצופה מהם, את התפקיד הזה מילאה בהצלחה קרן מור מישורי כמצפון של פינוקיו - הצרצר. קרן תיקשרה עם הקהל, הצחיקה, רקדה, שרה - והייתה הדמות הטובה ביותר במחזמר.

בשורה התחתונה: מתאים לילדים בני 4-8, לא יותר. אין בדיחות או תוכן המכוונים גם למבוגרים שבינינו, הסיפור קצת מהיר מדי ועמוס מדי, אבל היי, יש צרצר והיא נהדרת!

© רפי דלויה

 

תגובות