מצב מלחמה: מה יקרה למופעי החנוכה 2023?. שי הנסב, באדיבות סולן הפקות

מצב מלחמה: מה יקרה למופעי החנוכה 2023?

מלחמת ״חרבות ברזל״ השפיעה גם על עולם התרבות. כמעט חודש לפרוץ המלחמה, חג החנוכה מתקרב, ונותרה השאלה - מה יהיה עם מופעים וההצגות שתוכננו לעלות בחנוכה? רשימת המופעים המלאה והסטטוסים שלהם

חנוכה 2023 היה אמור להיות חג עמוס בהפקות בימתיות, אלא שהמצב הבטחוני וחוסר הוודאות שבא בעקבותיו, משפיעים גם על התוכניות וההיתכנות של קיום הצגות ואירועים המוניים בתקופה כה רגישה. הנה רשימת המופיעים המלאה של ההפקות שהיו אמורות לעלות בחנוכה, ומה עלה בגורלן. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ניצחון המכבים 

המחזמר בכיכובם של דילן דרור, רינת גבאי, לירון אופיר, ואלרי חמאתי והראל מויאל שמספר את סיפור המכבים בוטל בעקבות המצב ולא יתקיים: ״סיפור המכבים הוא סיפור גבורה וניצחון היהודים על הרומאים, סיפור נס החנוכה הגדול שהיה פה. מאחלים לעם ישראל את אותו הנס ושהמלחמה תסתיים בקרוב עם החזרת השבויים. בשל סיפור המתבסס על חג החנוכה אי אפשר לדחות למועד אחר. החזר כספי ינתן לכל רוכשי הכרטיסים אל מול קופות בראבו והועדים״ נמסר מהפקת המופע.

© ניר סלקמן

פסטיגל

מופע הפסטיגל השנתי, השנה היה אמור להתקיים תחת השם ״פסטיגל Sing״ ולהתמקד בכוחה של המוזיקה לחבר בין אנשים, בכיכובם של אבי אבורומי, אוראל צברי, אושר כהן, אמיר שורוש, אנה זק, דניאל ליטמן, הראל סקעת, יהודה לוי, יעל שלביה, לירית בלבן, נועה קירל, עדן סבן, קווין רובין. אלא שבהפקת המופע הודיעו רשמית על דחיית המופע למועד לא ידוע ובכפוף להתפתחויות ואפשריות הפקתית. 

© באדיבות סולן הפקות

Next 

במופע ״נקסט״ המסורתי בהובלתו של עומר אדם, שמכוון לקהל בוגר יותר, אמורים להשתתף השנה כמה מהשמות החמים במוזיקה הישראלית: אודיה, חנן בן ארי, טונה, יסמין מועלם, משה פרץ, עומר אדם ושירי מימון. בעקבות המצב הבטחוני ההופעות יידחו למעוד אחר, ורוכשי הכרטיסים שמעוניינים בהחזר כספי זכאים לכך

© מופע NEXT 2023

מעלה מעלה

המחזמר ״מעלה מעלה״ משירי צביקה פיק ומירית שם אור בכיכובם של אלה לי, עדי אלון, מיקי קם ועודד פז היה אמור לעלות לבמות ברחבי הארץ בחנוכה קרוב. המופע לא יתקיים בחנוכה, אך עדיין לא נמסרה החלטת ההפקה ולא ברור אם הוא יקרה במועד אחר.  

© יוסי צבקר

בת הים הקטנה

העבודה על המחזמר ״בת הים הקטנה״, בהשתתפותם של האקסים מאיה קיי וטל מורד יחד עם מאיה בוסקילה, הוקפאה בעקבות המצב. בהודעה מטעם הפקת המחזמר נכתב למשתתפים: ״יוצרים, צוות הפקה ושחקנים יקרים. בצער, אנחנו נאלצים להודיע כי הפקת 'בת הים הקטנה' המיועדת לעלות בעוד כחודש מוקפאת בשלב הזה ולא תמשיך את תהליך ההפקה. ליבנו עם המשפחות ואנחנו מקווים ומתפללים לימים שקטים, רגועים וטובים בהם נוכל לחזור לעשייה ובתקווה להשיב גם את הפרויקט הזה לחיים״. 

© שי הנסב

סינדרלה

בחנוכה הקרוב סיפור האגדה הקלאסי אמור להתעורר לחיים על הבמה במחזמר בכיכוכבם של עדן בן זקן, בתפקיד סינדרלה, ולירן דנינו, בתפקיד הנסיך. לאור המצב הבטחוני המתוח, קיומו של המחזמר מוטל בספק, אך לא התקבלה החלטה רשמית והיא תימסר בשבועות הקרובים

© שי הנסב

הוקוס פוקוס

הצגת החנוכה ״הוקוס פוקוס״ בכיכובם של יובל המבולבל, טיילור מלכוב, עדי הימבלוי וחזי דין עוסקת בבית הספר לקוסמים צעירים. אלא שלאור המצב הבטחוני עוד לא התקבלה החלטה רשמית והיא תימסר בשבועות הקרובים.

© ניר סלקמן

מותק של פסטיבל

הפקת ״מותק של פסטיבל״ המתקיימת בכל חנוכה ומיועדת לקהל הצעיר, הודיעה על ביטול ההופעות הקרובות: ״הופעות מותק של פסטיבל שתוכננו להתחיל בחודש הקרוב נדחות. מועדים חדשים יקבעו בהתאם למצב הבטחוני וההיתכנות ההפקתית״.

© אושר פשבר

 

תגובות