עשה ואל תעשה: המדריך השלם לכוכב הנוער המתחיל. צילום: רפי דלויה, שוקה כהן

עשה ואל תעשה: המדריך השלם לכוכב הנוער המתחיל

חולמים להיות כוכבי נוער גדולים? כדאי שתתחילו לשנן את החוקים הכי חשובים בספר! תיהיו סבלניים, אל תריבו עם מעריצים ותגיעו רק למעט אירועי השקה - אלו רק חלק מהחוקים הנוקשים של הביצה. אז מתי כדאי להתנהג כמו תובל שפיר ומתי אסור להתנהג כמו שירן סנדל? המדריך המלא!

התלבש בהתאם 

תדמית של יופי ושיק אף פעם לא תזיק, להפך, זה יהפוך אתכם למשהו יוקרתי וכזה שיביא לכם מחמאות בכל מקום, מעבר למעמדכם על הכשרון בזכותו התפרסמתם, תיהיו מוערכים גם על האופנה שלכם!

אפשר לקחת דוגמא מ:
 טום באום שתמיד מקבל מאיתנו "היוש!".
אל תקחו דוגמא מ: נטלי דדון שלרוב מקבלת מאיתנו "ביוש!".

היה נכון! © אלירן אביטל

תמציא ברכה ייחודית לברכות בת מצווש

כחלק מהפרסום אתה תקבל מלא בקשות של צילום ברכות לבת מצווש/ חתונה/בר מצווה ואפילו ברית. במקום להמציא ברכה חדשה בכל פעם, אפשר למצוא נוסח קבוע ופשוט לשנות את סיבת הברכה.

אפשר לקחת דוגמא מ:
חן אמסלם כשהיא מברכת ואומרת בכל ברכה: "כמו שאומרת שוגי, נמשכת אליך!".
אל תקחו דוגמא מ: עדי הימלבלוי שלא מגוונת ונשארת עם ברכות די קצרות.

הברכה הקבועה
 
אז לא ככה!
 

אל תסרב לסלפי ודע את הצד שלך!

עוד משהו שיבקשו ממך כל הזמן זה סלפי, יותר מידי סלפי עד שיימאס לך. תמיד תזכור שחשוב לשמור על חיוך ולהיות נחמדים. בנוסף, עדיף שאתם תיהיו אלו שיצלמו את הסלפי כדי שתוכלו לצאת כמה שיותר יפים, חבל אחר כך שהתמונה תסתובב ברשת ויראו את כל הזיעה שלכם!

אפשר לקחת דוגמא מ: מור סילבר שתמיד תצטלם בכיף ואפילו תמצא בעצמה את הזווית.
אל תקחו דוגמא מ: עוז זהבי, שאולי כן מצטלם אבל לרוב מעדיף שלא, ואף ידוע בכמה תקריות לא נעימות עם מעריצים בנושא.

© אינסטגרם
לא מת על סלפי
לא מת על סלפי © אור גפן

תדע למנן את עצמך

חשוב מאוד לא להמאיס אותך על הקהל, לגרום להם לאהוב ולהעריץ אותך כל הזמן, אבל שלא יימאס להם ממך. מצד אחד תפרגן מידי פעם בלייקים לעמודי מעריצים אבל מצד שני אל תעקוב אחריהם כי ברגע שתעקוב אחרי אחד - כולם ירצו ופה הסתבכת!

אפשר לקחת דוגמא מ: איזי שמפרגן כמעט תמיד למעריצים בלייקים.
אל תקחו דוגמא מ: דניאל ליטמן שעוקב אחרי למעלה מ-20 עמודי מעריצים שלו ובטח נאלץ להתמודד עם שלל בקשות מידי יום לעקוב אחרי עוד עמוד חדש.

מפרגן
מפרגן © אינסטגרם
© האינסטגרם של דניאל ליטמן

אל תגיב על זוגיות חדשה

אם תגיבו ישר (גם אם זה נכון או לא) אתם יוצרים לעצמכם תדמית של 'קל להשגה' ובכך אתם לא תעניינו יותר כי יש משהו מאתגר בספק וברגע שזה מאושר ישר זה קצת מאבד עניין. חכו קצת עם התגובה או אל תגיבו כלל! 

אפשר לקחת דוגמא מ: מי/רן מנקס שלקח זמן לאשר את הזוגיות עם רום ברנע, האקס של גאיה שליטא/כץ.
אל תקחו דוגמא מ: לי בירן ודר זוזובסקי שמהר מאוד הראו לכולם שהם באמת זוג ואשרו את השמועות.

אין תגובה!
אין תגובה! © אינסטגרם
נו, טוב סולחים להם כי הם חמודים!
נו, טוב סולחים להם כי הם חמודים! © אינסטגרם

תחשוף את הזוגיות החדשה אך ורק באינסטגרם

אם אתם כבר בקטע של לחשוף את האהבה שלכם, עשו זאת רק באינסטגרם! קודם כל ברגע שתעשו את זה - אנשים יעוטו על האינסטגרם שלכם, יעקבו אחריכם או לפחות יעשו לייק. כמו כן, התמונה תפורסם בכל מקום וכנראה תגדיל את הסיכויים שלה להכנס לתכנית שלנו, "אינסטוש". בנוסף: ברגע שאתם מפרסמים באינסטגרם, אתם אלו שמחליטים מתי ואיפה לחשוף את המידע הזה. אז לייק? 

אפשר לקחת דוגמא מ: עטרה אבו מ"אקס פקטור" שחשפה את בן הזוג שלה, וזה לא היה עידו.

© אינסטגרם

אל תארגן לעצמך מפגש מעריצים

פשוט אל. זה מביך, ודורש נטו תשומת לב ומראה עד כמה אתם רק רוצים להתפרסם. אולי המעריצים יאהבו את זה אבל זה יוריד מהערך שלכם כ"כוכב". חלק מהכיף בהערצה זה שהכוכב נראה לנו משהו שקשה לפגוש, שזו היסטריה לפגוש אותו ברחוב. אז נכון, צריך להוקיר תודה למעריצים ולא לעוף על עצמכם ולהתנשא - אבל יש דרכים אחרות ויותר הגיוניות. 

אל תקחו דוגמא מ: אדל בספלוב שמתכננת מפגש מעריצות משלה בקרוב.

© אינסטגרם

תגיע למפגש מעריצים שמארגנים לך רק אם הוא גדול

בכל זאת מתעקשים על מפגש מעריצים? נו טוב. אבל תלכו רק לאחד גדול שאתם יודעים שיגיעו אליו הרבה מעריצים, או למפגש קטן שפשוט אתם מחויבים להגיע אליו במסגרת פרויקט שאתה חלק ממנו. כמה שיותר גדול זה יותר טוב - תחשבו שככה אתם חוסכים כמה מפגשים ופשוט פוגשים את הקהל שלכם (לפחות את רובו) בפעם אחת.

אפשר לקחת דוגמא מ: האיטגירלז.

© אור גפן

תן לאצבעות ללכת במקומך

לנהל עמוד רשמי בפייסבוק זה כאב ראש, צריך לזכור לעשות את זה ולא תמיד זה נוח. הפתרון הטוב ביותר הוא להתנהל מול מעריץ או קבוצת מעריצים, להיות איתם בקשר מעולה ולתת להם לנהל לך את העמוד הרשמי. תסמוך עליהם שהם ישווקו אותך נכון, יעצימו אותך, יהיו ניגשים לכל דבר, ישמרו על המעמד שלך ויעשו אותך לדבר הכי חם. רק חשוב מאוד שגם אתה תיהיה חלק מהמנהלים כדי שתוכל לשלוט שם מידי פעם ולפרסם גם בעצמך. 

אפשר לקחת דוגמא מ: תובל שפיר שיש לו מנהלי עמוד מעריצים שעושים עבודה מעולה ומערבים מידי פעם את תובל.
אל תקחו דוגמא מ: ידידיה ויטל שמנהל לבד את העמוד הרשמי.

 

למה לעבוד קשה?
למה לעבוד קשה? © צילום מסך מפייסבוק

אל תכנס לויכוחים עם המעריצים שלך

המעריצים בדרך כלל יגידו כל דבר בלי מסננת, זה פשוט חלק מהפרסום - הם מרגישים שאתה משייך להם וזה שאתה כוכב אומר שהחיים שלכם הם נחלת הכלל ולכן לא יהססו לכתוב לך כל דבר שעולה להם בראש. לא תמיד הם חושבים לעומק או מאחורי המילים, לכן אל תגיב להם חזרה או תענה. רצוי להסתפק במחיקת התגובה (אם זה באינסטגרם), ואם גם זה לא עוזר או שזה קרה פנים מול פנים, כתבו הודעה כללית שאומרת שלא תתנו יד לתגובות כאלו ושגם לכם יש את הזכות לחיים משלכם - כך יעריכו אתכם יותר, בעיקר בגלל הכנות.

אל תקחו דוגמא מ: שירן סנדל בויכוחים אבל אפשר לקחת ממנה דוגמא מההודעות הכלליות שהיא מוסרת.

אל
אל © פייסבוק
זה כבר יותר טוב
זה כבר יותר טוב © אינסטגרם

תחשוב על חתימה ייחודית

אולי היום פחות משתמשים בחתימות ויותר בסלפי, אך עדיין קיימים אלו שירצו גם את החתימה שלך. תחשוב על חתימה יפה ויצירתית, כזו שגורמת לנו להגיד "וואו" ושפשוט קשה לזייף.

אפשר לקחת דוגמא מ: דניאל גד שיש לו חתימה מגניבה שמשלבת בין השם משפחה שלו לשם הפרטי.
אל תקחו דוגמא מ: מאור שוויצר שיש לו חתימה ממש פשוטה ולא מיוחדת.

תגיע רק לאירועי השקה שאתה באמת רוצה להגיע אליהם

אל תלכו לכל אירוע השקה. חוץ מהעובדה שזה מטריח ומעייף, זה גם משעמם לראות את הפרצוף שלך בכל מקום או באירוע השקת "דפדפת 48 עמודים". כמה נמוך אפשר לרדת? רוצה מתנות בחינם? לך לכאלו שבאמת שווה לך ללכת אליהם, או לפחות תדרוש סכום גבוה על הגעה שלך. שווק את עצמך, אהיה נכון ואל תיצור לעצמך תדמית של יוצא ריאליטי טראש. 

אפשר לקחת דוגמא מ: שיר מורנו שמגיעה לאירועים בולטים.
אל תקחו דוגמא מ:
לירן כוהנר שמגיעה כמעט לכל אירוע.

במידה הנכונה.
במידה הנכונה. © סטודיו לם וליץ
והפחות נכונה
והפחות נכונה © ענת מוסברג

כשאתה מצלם תמונה עם מוצר מסויים לאינסטגרם, צלם משהו מקורי ומגניב כדי שלא יראה כפרסומת

הטרנד הכי חם של הסלבס בשנים האחרונות הוא לקבל מתנות וכסף על תמונות מוצרים שהם מעלים לאינסטגרם. זה ממש סבבה לעלות אחד או שניים שרואים שאתם משווקים (כי בואו נודה באמת שזה לא תמים כשפתאום כל הסלבס המקומיים מצטלמים עם שוקולד או קרם גוף חדש ומתייגים אותו). נכון, לא נפגע לכם בעוד מקור הכנסה אבל לפחות תשקיעו ותגרמו לתמונה להראות כתמונה מגניבה לאינסטגרם ולא כשיווקית מידי. נסו לשלב אותה בסיטואציות יפות או כנוף - ככה המעריצים לא יחשדו ומצד שני לא יסבלו מעודף פרסומיות בבת אחת מכל הסלבס. רחמים! 

אפשר לקחת דוגמא מ: ירדן הראל שמשלבת את הפרסומות בצורה מדהימה
אל תקחו דוגמא מ: דר זוזובסקי שצריכה קצת לעבוד על העניין.

משתלב בנוף
משתלב בנוף © אינסטגרם
אותה פרסומת, רק יחצני מידי
אותה פרסומת, רק יחצני מידי © אינסטגרם

 

 

תגובות