בעקבות הפרישה של טיילור: האם הכוכבים צריכים לעזוב את הלימודים?. צילומי מסך מאינסטגרם

בעקבות הפרישה של טיילור: האם הכוכבים צריכים לעזוב את הלימודים?

בעקבות פרישתה של טיילור מלכוב ממסגרת חינוכית, שוחחנו עם אנשי בידור על קריירה בגיל צעיר לצד לימודים, כולם טענו פה אחד: "אין לוותר על לימודים לטובת קריירה"

בשבוע שעבר פורסם כי טיילור מלכוב (17) פרשה מלימודיה בבית הספר. לפי הפרסומים השונים ולפי התגובה שהיא מסרה לתקשורת לטיילור נשארה עוד שנת לימודים אחת ומכיוון שהמסגרת הלימודית הגבילה אותה ואת העבודה שלה, החליטה הכוכבת, יחד עם הוריה, להתמקד כרגע בקריירת המשחק והדוגמנות שלה. עוד ציינו כי היא לומדת לבגרויות באופן עצמאי עם מורים פרטיים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מלכוב היא לא הכוכבת היחידה שמתמודדת עם קריירה עמוסה ולימודים בגיל צעיר. בשנים האחרונות, אנחנו רואים יותר ויותר כוכבים צעירים שעושים מהלכים שכאלו. בעבר בני נוער פרצו לחיי התהילה והזוהר באמצעות תפקידי משחק, בעיקר בסדרות נוער. כיום, בעידן הרשת, היוטיוב, האינסטגרם והטיק טוק, יש כוכבי רשת צעירים רבים הממנפים את התהילה שלהם לקריירות מצליחות בתחום האופנה, המשחק, הרשת והמוזיקה. 

מלכוב - לא בבית ספרנו
מלכוב - לא בבית ספרנו © צילום מסך מאינסטגרם

נשאלת השאלה האם בני נוער שעובדים בתעשיית הבידור אמורים לוותר על שגרת החיים הרגילה, כמו של כל בן נוער אחר, לטובת הקריירה שאולי לא תעמוד במבחן הזמן או שמא להמשיך בלימודים כרגיל או אולי בתנאים אחרים שמותאמים ללוח הזמנים העמוס והצפוף של אותם כוכבים צעירים?

שוחחנו עם אמה של קים אור אזולאי שעברה לבית ספר אקסטרני, שקד דויד - כוכבת הרשת שלומדת בבית ספר רגיל, ועם רוברטו בן שושן - סוכן שאחראי על צמיחתן של לא מעט כוכבות גדולות בגיל ההתבגרות.

כוכבת הרשת והשחקנית, שקד דויד, היא אחת מהכוכבים שצריכים לשלב לימודים וקריירה בגיל צעיר. דויד, תלמידת כיתה י"ב, סיפרה לנו על הקושי לשלב בין שני הדברים: "ברור שאני מרגישה את הקושי, אני צריכה להתאמץ כפול משאר התלמידים בבית הספר אם לא יותר. לא מתחשבים בי מבחינת החיסורים וזה גורר הורדות בציון. לכן במבחנים אני צריכה להוציא ציונים גבוהים כדי לכפר על זה. בנוסף, יש לי פחות זמן למידה בבית משאר התלמידים, אז פחות ישנים בלילה או לומדים ברכבת או על סט כשאני מצטלמת".

שקד דויד
שקד דויד © צילום מסך מאינסטגרם

מי שעוד מרגישה את עומס הלימודים והעבודה היא קים אור אזולאי - שחקנית, אושיית רשת ופאשניסטה שעובדת מגיל צעיר ללא הפסקה. כיום אזולאי היא תלמידת כיתה י"א בבית ספר אקסטרני ולא פעם היא סיפרה על הלימודים שלה. בפעם האחרונה שהנושא עלה לכותרות בהקשר שלה, זה היה כשמעיין אדם השתמשה בשמה של אזולאי בתכנית הבוקר של ניב רסקין כדוגמא למפורסמת צעירה שטוענת, לכאורה, כי הלימודים מיותרים כשהקריירה מצליחה.

אזולאי, שהופתעה מהאמירה הזאת שכן היא לא וויתרה אף פעם על לימודיה, הגיבה לנאמר בפוסט נוקב וכתבה: "אני לומדת במסגרת פרטית כי הלימודים חשובים לי. כל הבגרויות שלי הן ב-5 יחידות... אני גם שחקנית וגם תלמידה וגם רק בת 17 שעושה הכול יחד... מעולם לא יצא מפי משפט המעודד נשירה מהלימודים. להפך, אפשר לרדת באינסטגרם שלי ולראות את הפוסט שכתבתי בסוף שנה שעברה, על כמה אני חושבת שלימודים זה חלק בלתי נפרד ואסור לוותר עליו". 

רויטל אזולאי, אמה של קים, סיפרה על הפריצה המוקדמת של בתה במקביל ללימודיה בבית הספר.

"בתחילת התיכון, יחד עם העומס של הקריירה שהגיע, אין ספק שהיה קושי לשלב בין השניים, אך עדיין קים תמיד ידעה לשים במקום הראשון את הלימודים ואפילו בימי צילום של סדרות הייתה לוקחת איתה ספרי לימוד ולומדת ועושה שיעורים בין סצינה לסצינה. כאמא, בשביל לנסות להקל עליה כמובן, תמיד היו לי איתה המון שיחות, כמובן גם תגבור של מורים פרטיים שהייתי לוקחת אותה כל פעם בסיום הלימודים, והכי חשוב להרגיע אותה".

מתי בעצם הבנת, או יותר נכון, קים הבינה ביחד אתכם, שהקריירה שלה ממש בתנופה ובתקופה עמוסה וכדי לשמור על לימודים היא צריכה לעבור לבית ספר אקסטרני?

"במהלך כיתה י', קיבלה קים את התפקיד הראשון הראשי שלה בסדרה 'אילת', לשם כך היא נאלצה להפסיד המון ימי לימודים. לאחר שהעלינו את כל הבעיות הנילוות לכך בפני הנהלת בית הספר, הגענו ביחד להחלטה כי קים תצא לצילומים ובזמן הזה היא תלמד בכל זמן שיתאפשר לה. יחד עם זאת, סוכם שהיא תשלים את כל המטלות ושיעורי הבית. קים כמובן הבטיחה לשמור על ממוצע ציונים גבוה וזה מה שקרה. אבל, בסוף השנה, נחרדנו לגלות שהורידו לה ציונים בתעודה בעקבות אי הגעה ללימודים, זאת לאחר שהובטח לנו שלא ייגעו בציונים שלה כל עוד קים תקיים את הבטחתה. שם הבנתי שאני לא מעוניינת יותר להשאיר את הבת שלי בבית הספר הזה ובשביל השקט הנפשי והרגשי של קים, שהיה מאוד ירוד בעקבות מה שקרה, החלטנו ביחד להעביר אותה לבית ספר אקסטרני, 'רועי קריב', שפשוט הציל אותנו".

רויטל וקים
רויטל וקים © צילום מאינסטגרם

לעומת אזולאי הצעירה שנאלצה לעבור לבית ספר אקסטרני, דויד נשארה במסגרת הלימודית הרגילה מבחירה: "כשחברה שלי מאי צרפתי, שהיא גם יוטיוברית ולמדה איתי עד כיתה י', החליטה לעבור לאקסטרני - ראיתי שמתפנה לה זמן, חשבתי גם לעבור בעצמי. ראיתי את כל כוכבי הרשת שמצליחים באמת לתת את כל הזמן שלהם לקריירה ורציתי גם. בסוף החלטתי שלא לעבור כי אני נורא אוהבת את התחושה שאני 'רגילה'. בית הספר מחזיר אותי לקרקע ומזכיר לי שאני בת 17. יום אחד אני על סט צילומים, יום אחרי אני במבחן בתנ"ך, זה מכניס אותי לפרופורציות".

אם הייתה הזדמנות לוותר על הלימודים, היית מסכימה?

"לא חושבת, אני לא מצליחה לדמיין את עצמי בלי בית הספר. אני אוהבת את ההווי, את החברים, את העובדה שאני חווה כל דבר שנער או נערה אנונימיים חווים - מסיבות, התאהבויות, דרמות, ריבים. אני חושבת שהשכלה זה חשוב. אם יום אחד, כשאני אהיה בת 30, זה כבר לא יעבוד ואני לא אצליח כמו היום, אני אצטרך להתפרנס ממשהו לא? יש מלא תחומים שמעניינים אותי ובשביל ללמוד את כל אלו אני חייבת בגרות. בתקופה הזאת של חיי אני לא צריכה לימודים, אני עובדת ומרוויחה כסף. אבל לחשוב לטווח הקרוב זה לא חכם, אני בעד לתכנן את העתיד, אני חושבת שכדאי שתהיה לי תוכנית ב' - ובשביל זה כאמור, אני צריכה תעודת בגרות".

מתוך כתבה שתעלה בקרוב
 

את חושבת שהלימודים מזיקים לקריירה שלך?

"אני חושבת שאם לא הייתי בלימודים הקריירה שלי הייתה מצליחה יותר, מהסיבה שהיה לי יותר זמן להשקיע בה. אני לא חמדנית, אני במקום מדהים בחיים שלי ואני מגשימה את עצמי, מבחינתי פשוט קריירה מצליחה יותר זה לפרוץ בעוד תחומים ואני עושה את זה לאט לאט. ממש בשלושה חודשים האחרונים כשאני לקראת סיום תיכון, אני עובדת קשה יותר, קיבלתי תפקיד משחק הספקתי לצלם סדרה ולדגמן לפיקס. אני מכוונת גבוה אבל אני לא אוותר על בגרות, הקריירה תחכה".

גם רויטל מסכימה שוויתור על לימודים באופן נחרץ - לא בא בחשבון בעבור קים: "בשום פנים ואופן לא היינו נותנים לזה לקרות. גם כי במשפחת אזולאי הלימודים הם במקום הראשון וגם כי קים אוהבת ללמוד בצורה קיצונית ואני ממש לא צוחקת, אז היא בחיים לא הייתה אפילו שואלת או מבקשת דבר כזה".

 

מה לדעתך האחריות של ההורים של הכוכבים הצעירים בנושא הזה?

"לדעתי האחריות של ההורים בנושא הזה היא מאוד ברורה! אין לוותר על הלימודים. זה נכון שזה מלהיב וכיף להיות מפורסם אבל אין לדעת עד מתי זה נמשך. השכלה היא דבר מאוד חשוב ולסיים 12 שנות לימודים עם בגרות מלאה. לכן הורים יקרים, אל תוותרו לילדים שלכם וכן תיהיו שם עבורם ולצידם אבל לימודים מקום ראשון! תתעקשו ב-100% על סיום הלימודים ולעשות בגרות מלאה ויש המון דרכים לכך".

שקד טוענת שהקשר והסנכרון בין הורה וילד הוא חשוב מאוד בנושא ומדגישה: "אם הורים סומכים על הילד שלהם שהוא יודע לעשות את הבחירות הנכונות מי אני שאבוא ואשפוט? אם הייתי אומרת להורים שלי שאני רוצה לעבור לבית ספר אקסטרני, קשה לי להאמין שהייתה איזשהיא בעיה מבחינתם... לכל הורה יש השקפת עולם שונה ואני לא יכולה להחליט איפה צריך להתעקש ואיפה לא. מה שכן, חשוב במקרים כאלה זה סנכרון בין ההורים לילדים.. אם אין תמיכה - זה מאוד קשה".

סוכן הטאלנטים, רוברטו בן שושן, מייצג בין היתר לא מעט בני נוער בתחום במגוון שכבות הגיל המוקדמות, כמו נועה קירל, להקת פורמולה, סופי מצ'טנר ונוספים שהחלו בגיל צעיר. בן שושן מביא מניסיון רב השנים בנושא את הצד של סוכנויות בעניין וטוען שמעבר להורים, גם למייצגים יש אחריות בנושא: "לכל אחד יש את גיל הבשלות שלו לפרסום, זה יכול להיות בגיל 14 או בגיל 24, יש כאלו שאם לא היו מתחילים בגיל מוקדם אז לא היו לעולם מצליחים. אך גם למי שמתפרסם בגיל צעיר חשוב להדגיש שלימודים זה מאוד חשוב, מי שלא יודע לשלב - שלא יכנס לתחום, כי אפשר לשלב לימודים וקריירה. רוב בתי הספר ממש מתחשבים ובאים לקראת הכוכבים וזה ממש עוזר".

אתה חושב שגם לסוכן יש אחריות בנושא?
"לסוכן יש אחריות גדולה ולכן צריך לדעת איך להתנסח".

רוברטו והמיוצגות
רוברטו והמיוצגות © צילום אור גפן

 

תגובות