א' עד ת' עם אלה לי: "אני עוד ילדה ומנסה דברים". ניצן דרור

א' עד ת' עם אלה לי: "אני עוד ילדה ומנסה דברים"

אלה לי להב מגיעה לתוכנית ופותחת את הלב: על החרם שעברה והילדים ששינו את היחס לאחר שהתפרסמה, הטיפולים שעברה, את הדברים שלמדה לא לשתף ישר עם הקהל ועל השמועות לפיהן היא לא רצתה לזכות ב"כוכב הבא" • צפו!

אלה לי הפכה בשנה אחת לאחת ההבטחות הגדולות ביותר בז'אנר הפופ המקומי, מאז פריצתה ב"כוכב הבא". אומנם הכוכבת לא זכתה בפורמט, אך המקום השני הזניק לה את הקריירה עם שיר בכורה שאי אפשר להפסיק לזמזם, סינגל שני שצפוי לצאת בעוד כשבועיים ואת תואר "פריצת השנה במוזיקה" בכל מקום אפשרי (כן, גם אצלנו). הפעם הגיעה תור של הכוכבת האנרגטית לסובב את גלגל האותיות שלנו בתוכנית א' עד ת' (המשודרת גם בערוץ KIDZ) ולענות על השאלות שכולכם רציתם לדעת עליה!

עוד פרקי א' עד ת':

 

אלה לי, במקור רק אלה, סיפרה על השדרוג של שמה רגע לפני שהחלה את מסלולה בעולם הבידור. "הוספתי את השם לי כדי להתחיל התחלה חדשה. היה לי עבר פחות טוב, וכשהגעתי לכוכב ופרצתי והבנתי מה אני רוצה לעשות. החלטתי לבוא נקייה ועם משהו חדש. הלכתי לנומורולוגית והיא אמרה ש-'לי' יוסיף את הבטחון ואת מה שהיה חסר. ההורים מאוד זרמו איתי עם ההחלטה אני מרגישה שהשינוי באמת עזר". 

בסינגל הבכורה שלך הגדרת את עצמך פסיכית. איך זה מתבטא?

"אני לא נורמלית. אני לא אשב איתך רגיל, אני כנראה אתחיל לצעוק ולעשות בלאגן, מאוד אנרגטית והיפר-אקטיבית. אני לא ילדה שקטה ורגועה, אני 'פסיכית פיצוצים'. אני לא תמיד חושבת לפני, זה פשוט אני. אם אתה לא תשב איתי ותהיה איתי עם חברים - אתה לא תכיר אותי כמו שאני באמת". 

 

העבר של אלה לי כולל כמה רגעים לא פשוטים, כולל חרם ותחושת דחייה בקרב בני השכבה שלה לפני מספר שנים. בין היתר ספגה גם הצקות וקללות בעקבות הקול הגבוה שלה.

"ירדו עליי בצורה לא נורמלית כשדיברתי, זה קרה גם לפני שהתפרסמתי ועוד מגיל קטן. הקול שלי נורא גבוה ואנשים קוראים לי 'צפצפה', אומרים לי 'כואב לי באוזן', 'תפסיקי לדבר'. נכון, זה קול מעצבן וכשאני מתעצבנת זה בכלל הופך לגבוה. אבל אני אוהבת אותו, אוהבת את הייחוד הזה, מתה על זה שאני מדברת ככה".

על החרמות סיפרה כי: "זה היה חרם לא מוסבר ולא מאורגן או רשמי, זה לא היה 'היא בחרם'. גם מי שדיבר איתי לא באמת רצה לדבר איתי, הרגשה של 'היא מוזרה', 'עושה דברים הזויים'. כן היו לי כמה חברים שעד היום הם איתי, אך היה לי מאוד קשה למצוא אותם בשכבה. בהתחלה, כשניסיתי להתחבר לאנשים, קיבלתי הרבה דחיות. הייתי מנסה לשבת עם בנות ולא באמת התייחסו אליי - הן היו מתחבקות ואחת בתוך השנייה ואני יושבת בצד ולא ידעתי איך לדבר ולגשת. הן היו הולכות ופשוט לא היו קוראות לי או מדברות איתי, הייתי משתרכת אחרי אנשים". 

אלה לי מספרת על מקרה שהקצין ובו עמדה במסדרון בבית הספר ופשוט צרחה מייאוש וכאב בעקבות היחס של אותן התלמידות.

"זה היה רגע שעד היום לא אשכח. הייתה חבורה של בנות שהתגרו בי, היה קטע לא נעים, יצאתי מהכיתה ופשוט שמעתי אותן מתלחששות. הייתי בלובי, פשוט חטפתי עצבים וצעקתי עליהן שיעזבו אותי כבר ודי! כולם הסתכלו ובסוף יצא שבאו אליי בתלונות בנות אחרות ואמרו לי שהבנות שהתגרו בי 'עכשיו בוכות בגללך ' ושזה לא בסדר ולמה צעקתי עליהן. זה תמיד מתהפך עליי בסוף. הצרחה הזאת ביטאה את הכאב שלי, לא פתחתי את הפה כמעט אף פעם בחטיבה-תיכון, לא היה לי אומץ, זה קרה רק אחרי 'הכוכב'".

עבר חברתי קשה, יצא לך ללכת לטיפול ולדבר על זה?

"אני עדיין בטיפול, אני מתה על זה ומאוד גאה בזה, אני חושבת שכל בן אדם צריך טיפול, כל בן אדם צריך לשתף עוד בן אדם לפחות אחד ולהסביר לו מה באמת הוא מרגיש, מישהו שיש לו כלים שיכול לתת לך ולעזור לך להתקדם עם החיים שלך, זה מאוד חשוב".

היחס כלפיך השתנה מאז הפרסום?

"כן. גם מכיוונם של אותם הילדים שהציקו. קודם כל אתה רואה את המבטים, בין אם זה מבטים של 'טוב...' ובין אם 'יו את זוכרת אותי? למדנו ביחד!', אז כן, אני זוכרת וזוכרת הכל. הייתי מאוד רוצה לשכוח את זה. הם באים אליי כאילו שכחתי אותם! אני לא אומרת להם משהו על זה, מתנהגת רגיל. אגב, עליי אישית הפרסום לא השפיע, אני אותו הבן אדם - פשוט עם קצת יותר בטחון, תשאל את החברים הקרובים שלי. אני אותו בן אדם פגום ומטומטם, לצד עוד הרבה דברים טובים - אני מאוד אוהבת את עצמי עם כל הפלוסים וכל המינוסים".

אלה לי חוזרת במהלך הראיון פעם אחר פעם לנקודת התפנית בחייה - "הכוכב הבא", אך מתברר כי היא הגיעה לשם די בטעות. "התחלתי כדוגמנית, עשיתי בוקים אצל צלמים ודרכם הגעתי לסוכן דוגמנות שהייתי אמורה לחתום אצלו. אמרתי לסוכן שאני רוצה לשיר ולשחק ולא רק לדגמן, אז הוא אמר שהוא ידבר עם מלהק מ'הכוכב הבא' - זה היה מלהיב ברמות והוא באמת קישר אותי למלהק, הלכתי לשם. אני זוכרת את האודישן הראשון, מה שעושים הרבה לפני שמגיעים לבמה, ישבתי שם עם אמא שלי ואני רואה את כולם עושים חימומי קול ואני רק שרה במקלחת. אבל אם לא אמא שלי הייתי חוזרת הביתה, היא עודדה אותי להישאר". 

והבנת בכלל את המעמד אחרי שידור הפרק שלך?

"זה לא נתפש לי באותו רגע, זה כל כך הרבה דברים שלא באמת הפנמת כשקרו, רק כשזה הלך ונהיה אינטיסיבי אתה מבין שהחיים שלך קיבלו בוסט של אנרגיה, אתה מבין איפה אתה נמצא. עד היום אני לא מצליחה לעכל עד הסוף את איפה שאני נמצאת. אני מסוגלת להגיד המון שטיויות כי אני לא מבינה את המעמד כי זה מאוד מוזר לי.

ובאמת באודישן המצולם של אלה לי, זו סיפרה פרט על המשפחה שבדיעבד התחרטה עליו ולא הסכימה לחשוף בשנית. בנוסף, לפני כחודש אלה לי אף הכריזה בפומבי על נטיותיה המיניות לאחר חרושת שמועות בנושא וטיקטוק שהפך לויראלי (במקביל הדגישה כי היא מעולם לא הייתה בארון - והיא תמיד התאהבה בנפשות ולא במגדר), רגע לפני אותו הראיון המדובר, הכוכבת סיפרה כי בעקבות הפרסום למדה מה לשמור לעצמה ובמה לשתף החוצה.

"יש הפרדה מאוד ברורה בין חיים אישיים לבין מקצוע. יש את החיים שלי - שיש שם דברים שאני רוצה לשתף כדי שילמדו וידעו, ויש דברים שאני מעדיפה להשאיר לעצמי כי בכל זאת, צריך לזכור שאני עוד ילדה ושזה החיים שלי, שאני עוד לומדת את עצמי, מנסה ועושה דברים. יש דברים שאני מעדיפה לשמור לעצמי ובלהט הרגע אני לא שמה לב ומספרת. באודישן זאת הייתה הפעם הראשונה שלי מול מצלמה, הרגע הכי מלחיץ שהיה לי, רעדתי מאוד ולאט לאט אתה לומד מה להגיד ומה לא, מה עדיף לשמור לעצמך ומה כן לשתף. זה תהליך".

© צילום מאינסטגרם @miss_ellalee

רצית לזכות בתוכנית? השמועה טענה שלא.

"זה סיפור מצחיק. אני תומכת הכי גדולה של עדן אלנה, מעבר לזה שהיא חברה מאוד טובה שלי, הערצתי אותה עוד מ'אקס פקטור'. מה שקרה זה שבקבוצת ווטסאפ של הכיתה, כולם עודדו אותי לקראת הגמר וזה הלחיץ אותי ואמרתי: 'שנייה רגע', כתבתי להם בצחוק: 'תצביעו לעדן אלנה' ואחרי זה גם כתבתי שזה סתם בצחוק, אבל כבר פרסמו את השיחה ללא החלק הזה וזה עשה בלאגן. באמת רציתי לזכות, אם לא הייתי רוצה לא הייתי נשארת בתוכנית. עם השלבים ב'כוכב' אתה מפנים שאתה עשוי לייצג את ישראל ואני כזה: 'אוקיי תתעוררי, אני רוצה את זה!', אבל גם הייתי בגישה שגם אם לא אקבל את הזכייה - עדיין זכיתי". 

אלה לי מספרת שהחשיפה בכוכב הובילה אותה להגשמת חלום נוסף ובימים אלו היא עומלת גם על אפשרות של קריירת משחק. "אני עדיין משתפשפת בזה ומאוד רוצה להגיע לתחום. זה אחד הדברים שאני הכי רוצה לעשות".

הגשה: משה אבוטבול | עורכת האתר: אורטל לוי | עורכת: רז רפאל | הפקה: אורן טוב | סושיאל: רון הלימי | במאי וניתוב: אלי סגל | סאונד: ניסו עזרן | צילום: ניצן דרור | איפור: נוי תנעמי  | ארט אולפן: MINISO | הלבשת מגיש: American Eagle Outfitters | מנכ"ל פרוגי: אלכס נסטר | צילומי תמונות סטילס וולים: מתוך האינסטגרם של אלה לי, קשת 12 | כתוביות: קבוצת יפעת | מוזיקת פתיחה: Boost by Joakim Karud | צולם באולפני ynet | ייצוג אלה לי: טדי הפקות - יחסי ציבור: עופר מנחם |

א' עד ת' משודרת בימי חמישי בשעה 14:10 בפרוגי ובערוץ KIDZ (ב-HOT וב-yes וגם ב-VOD).

תגובות