עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תש"פ. צילומים: מיכה לובטון, איתן ברנט, ערן כהן (באדיבות yes), אינסטגרם liel_eli, רמי זנגר

עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תש"פ

מי הם השחקנים, כוכבי הרשת, המוזיקאים, הסדרות ואייקוני האופנה שעשו את השנה? לכבוד סיומה של תש"פ, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את נבחרי השנה העברית שלהם • מי הם זוכים הגדולים? הרשימה המלאה!

כמיטב המסורת גם השנה, רגע לפני ראש השנה, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את הכוכבים הנבחרים שלהם, אלו ששנת תש"פ הייתה לגמרי השנה שלהם בקטגוריות השונות בעולם הבידור.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

(צילום פרטי מתוך אינסטגרם @onrefaeli)

הסטייל של און רפאלי בלט לעורכים שלנו השנה ואולי גם בשל העובדה שהתחלנו לראות אותו יותר ויותר. רפאלי הופך לאט לאט לכוכב הכי לוהט של בית משפחת רפאלי ויחד עם הטייטל המתבקש  - גם הסטייל שלו הופך למשהו שאנחנו לא יכולים לפספס. מצד אחד - לא מתאמץ ומדבר את מה שהולך עכשיו, מצד שני - מצליח להתאים את הכל וזה עובר הלאה. און - אתה לגמרי המתלבש שהכי אהבנו השנה!

(צילום פרטי מתוך אינסטגרם @kimorazulay)

כל שנה של קים אור אזולאי היא שנה מלאה בסטייל וגם בשנת תש"פ היא הלכה על זה בכל הכח. אחרי עוד השקה של ליין כובעים, אזולאי המשיכה את קו האופנה שלה גם לתחום הבגדים עם מותג חדש והגיעה לכל השקה ואירוע עם הלוק הכי מושלם שיש. בני נוער וגם אנשי תעשייה רבים רואים בה כמודל לחיקוי בתחום האופנה ואין ספק שהיא רק הולכת ומטפחת את שמה בז'אנר ובצדק. על כן - בפעם השנייה ברציפות בנבחרי העורכים, התואר מוענק לקים!

(צילום: שחף בגר)

הבחירה בהרכב השנה היא תמיד קשה, בעיקר מהסיבה שיש לא מעט הרכבים איכותיים וטובים במגוון ז'אנרים במוזיקה. אך גם השנה דעת הרוב קבעה כי האחיות המוזיקליות הן ההרכב המוזיקלי של השנה וזאת בשל עשייתן המיוחדת, המוזיקה המעולה ומלאת הגירל פאוור שכל כך חסרה בהרכבים בארץ (מסר שהן מתחזקות גם בפינת רשת קבועה משלהן לצד כוכבות נוספות). לירון וטלי תמיד מצליחות להביא את הדבר הנכון, זוכות לחיבוק מהקהל וגם בפלייליסטים בתחנות הרדיו. עם להיטים כמו "פרפרים", "איפה הרומנטיקה", "הלכת לשתות" ועוד רבים וטובים - אין ספק שהן הרוויחו את התואר הזה ביושר גם השנה.

(צילום: נעם פינבליט)

מאז שעדן חסון נכנס אל חיינו, קצת קשה שלא לתת לו פרסים על ההישגים שלו. הוא כבר מזמן שם את עצמו בלב ליבה של תעשיית המוזיקה הישראלית וגם השנה האחרונה שלו הייתה עמוסה במוזיקה מעולה הכוללת (בין היתר) להיטי ענק כמו: "אל תשברי לי את הלב", "סיבובים", "מה עבר עליי" ועוד. לצד הופעות סולד אאוט המוניות, כניסה כמעט אוטומטית לפלייליסטים השונים וכמובן עוד ועוד קהל שלא מפסיק להרעיף עליו אהבה. זאת הפעם השנייה שחסון זוכה אצלנו בתואר ב"נבחרי העורכים", זאת לאחר שבסוף 2019 זכה גם בהצבעת גולשי פרוגי בתואר "זמר השנה" בטקס החגיגי.

(צילום: מיכה לובטון)

אתם מופתעים? כי אנחנו הכי לא. קירל עשתה השנה דרך מדהימה ונדמה שכל שנה שחולפת היא רק עולה ועולה, שוברת הישגים ואת הרף של עצמה ומכתירה לבד את תואר מלכת הפופ של ישראל, תואר שלגמרי מגיע לה - יחד עם זמרת השנה. נועה הפכה לכוכבת המוזיקלית החמה והמבוקשת ביותר והיא כבר מזמן לא משוייכת רק אל עולם הנוער. פעם אחר פעם היא מביאה את הלהיט שכולם ידברו עליו, את הסגנון שכולם ירצו לעשות, שיתופי פעולה נכונים ואת הבחירות הכי מדוייקות שיש לקריירה שלה. כל זה לצד חתימת חוזה בינלאומי ענק מעבר לים, בדרך לקריירה חוצה יבשות. בקיצור, זה רק עניין של זמן עד שהיא טורפת את העולם!

מ(צילום: ערן לוי)

איך אני נראית? מיליון דולר! תודו שאי אפשר לענות על השאלה הזאת אחרי הלהיט של קירל ושחר סאול (יחד עם ג'ורדי, איתי שמעוני ורון ביטון). בפעם השנייה ברציפות, קירל קוטפת שני תארים מוזיקליים כזמרת ושיר השנה עם להיט מדבק שלא מפסיק לצאת לנו מהראש, חודשים אחרי יציאתו. הוויב של השיר, הלוקים, הייחודיות, קטע הראפ והצבעוניות שהביאו איתם קירל וסאול עשו רק טוב והובילו את השיר למעמד ולתואר המתבקש הזה.

 

(צילום: תום סיימון)

מי פריצת השנה? זוט עני! אלה לי הרוויחה את התואר הזה ביושר ובעבודה קשה. בשנה האחרונה היא פרצה אל חיינו ב"הכוכב הבא", הביאה איתה את הצבעוניות, הקופצניות ואת ה-KPOP בגרסה ישראלית ונדמה שהיא מצאה את המשבצת שלה בעולם המוזיקה. היא לגמרי הסתמנה ככוכבת מהרגע הראשון ושיר הבכורה שלה רק חיזק את זה יותר. היא מביאה איתה משב מרענן לעולם הפופ ומה שבטוח - היא כאן כדי להישאר.

כך הגיבה אלה לי לזכייה שלה בצילומי א' עד ת' (העונה החדשה תעלה אחרי החגים בפרוגי וב-KIDZ)

צילום: ניצן דרור
 
 
(צילום: באדיבות כאן 11)

אי אפשר היה לפספס את התפקיד הבלתי נשכח של ניב סולטן בדרמה המפתיעה של השנה - "טהרן" (כאן 11). סולטן הוכיחה שוב שהיא לא עילוי רק בעולם הנוער אלא מזמן כוכבת מוכשרת עבור כולם. היא נכנסה לדמות המרגלת בצורה מעולה ובתצוגת משחק מפליאה ומדוייקת. כל סצינה איתה רק שאבה אותנו אל המסך. תוסיפו לזה שהיא הייתה צריכה ללמוד ולדבר פרסית - ותבינו כמה השקעה הייתה בתפקיד הזה. סולטן גרמה להכל להראות קל והיא לא מפסיקה להפתיע אותנו. התואר הזה לגמרי מגיע לה השנה! 

(צילום: איתן ברנט, באדיבות yes)

עוד כוכב שחזר השנה אל המסך ובגדול הוא דניאל ליטמן. השחקן האהוב והמוכשר קיבל את התפקיד הגברי הראשי כעומרי חכים בעונה השנייה של "תאג"ד" (yes) והביא איתו את הקסם שלו, את המבט המיוחד ומעל הכל - את הכשרון. ליטמן כבש אותנו בכל רגע על המסך והזכיר לנו למה התאהבנו בו כבר לפני שנים בעולם הנוער ואיזה כיף שעכשיו כולם רואים את זה. 

(צילום: ערן כהן, באדיבות yes)

אנו מודים, בכל פעם שמלהקים דוגמניות פופולריות לתפקידי משחק - אנו באים עם חשש קל ועם מעט מאוד ציפיות, אבל כשצפינו בעונה הראשונה של "פלמח" נוכחנו לגלות שהחששות היו מיותרות ויעל שלביה היא לגמרי תגלית בעולם המשחק. יעל גילמה את רות התל אביבית מימי טרום קום המדינה והיא הצליחה להפתיע אותנו בענק. שלביה השיקה את קריירת המשחק שלה בצורה מופלאה, מרשימה וכזאת שגורמת לנו להגיד - פשוט שאפו! הכוכבת האהובה מצאה לעצמה עוד עיסוק מעניין בקריירה וניכר שהיא השקיעה בו לא פחות מתחום הדוגמנות. אנו כבר מחכים לתפקיד הבאה בשקיקה ובסקרנות רבה!

(צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)

השנה היו לא מעט דרמות על המסך (מלבד הדרמות המציאותיות היומיומיות שלנו), אבל משהו בקסם ובאותנטיות של תאג"ד (yes) כבש אותנו. ההומור הישראלי, הגיוון של החברה הישראלית, הסיטואציות הרגישות בהן התעסקו לא מעט בעונה הזאת - גרמו לה לבלוט בין שלל התכנים והסדרות ולהיות כה אהובה, ותכל'ס? לפעמים לא צריך יותר מזה. אומנם חלפו ארבע שנים מאז העונה הראשונה, אבל העונה הזאת הוכיחה שהזמן עצר מלכת והאהבה שלנו לסדרה לא פגה. בגל השני של תאג"ד קיבלנו כמה תוספות מוכשרות שעשו רק טוב כמו דנה לב המדהימה, דניאל ליטמן (שחקן השנה שלנו) השובה, עדן סבן המוכשרת ונוספים.
(צילום: אוהד קב, יחסי ציבור רשת 13)

הפעם עדי ביטי לא עשתה להן עין! תותית ומילעל (גיתית פישר ואושרית סרוסי) עשו סדרת קאלט קורעת במיטבה. ההומור המיוחד והלפעמים מוזר, הציטוטים שישארו איתנו שנים וימשיכו להפוך לסאונדים מושלמים לטיקטוק, צילומי המסך שיהפכו לממים מדוייקים על סיטואציות מהחיים וכמובן הסצינות שאנחנו לא יכולים שלא לצחוק מהן - לחלוטין מדובר ב"אחד העם" החדשה שעשויה מעולה, מתוחכם, שנון, טיפשי - ובקיצור, כל מה שאנחנו אוהבים. יאללה תרימו את הכפפה לעונה נוספת. "בהן צדקית!"

(צילום: גיא כושי ויריב פיין, באדיבות yes)

מי היה מאמין שבשנת 2020  נאהב בכלל סדרה שהעלילה שלה מתרחשת ב-1946, ועוד בעולם הנוער?! השנה ללא ספק חווינו פריצת דרך בסדרות הנוער עם "פלמח" (Teennick ב-yes) בכיכובם של עומר חזן, אברהם ארנסון, נאיה בינשטוק, יעל שלביה ונוספים. פלמח הייתה ייחודית בנוף הסדרות בז'אנר והביאה לנו היסטוריה בצורה היסטרית למדי. משהו בתמימות של העבר, באומץ של בני הנוער של אז ובהבנה שבתוך תוכם הם לא לגמרי שונים מהנוער של היום - הפכו אותה לכה נפלאה. אווירת הנוסטלגיה, עצם העובדה שמדובר על תקופה אמיתית שהתרחשה ממש כאן, מביאה את הסיפור ואת עולם הפלמ"ח שלנוער קשה לצרוך היום בשיעורי היסטוריה - ומתסיסה אותו באקשן, מתח ועיבוד מעולה. כל אלו רק גורמים לצופים הצעירים להתחבר יותר וגם לרצות לדעת יותר על התקופה ואף לרוץ לחפש מושגים בכל פעם בגוגל וללמוד. החל מהצילום, האלמנטים, התלבושות ועד הקאסט ה'פרשי' שעשה עבודה מדהימה - "פלמח" היא ה-סדרה שנרצה לזכור משנת תש"פ.
(צילום: מתוך "לא נפסיק לשיר 2020, קשת 12) 

מעולם לא תיארנו לעצמנו שנצטרך לתת פרס כזה, אבל כל שנה "בברכותיה ובקללותיה". הקורונה הייתה ועודנה חלק בלתי נפרד מהמציאות ועולם הבידור נאלץ להתאים את עצמו למצב החדש. בגל הראשון של הקורונה החליטו ב"קשת 12" וב"טדי הפקות" להשיב מן השאול את הפורמט המוזיקלי הכייפי - "לא נפסיק לשיר", הפעם מתוחזק בצמד המנחים הכי מצחיקים, מושלמים והאהובים על המסך - אסי עזר ורותם סלע, אשר הובילו את הפורמט (שנשאר די אותו הדבר) בקסם הייחודי שלהם, העבירו לנו את הזמן בסגר בצורה מהנה ביותר, כייפית ומלאה בחיוך. כל זאת לצד אורחים מפורסמים שהתחרו זה מול זה ויצרו לנו שלל רגעים מעולים, משעשעים ושמחים. "לא נפסיק לשיר" צבעה את הקורונה בוורוד והייתה האסקפיזם המושלם. החיבור בין המנחים, העקיצות בין כולם והמשחק שכולו הוקדש למוזיקה הישראלית, התגלו כדבר שהכי רצינו. על כן החלטנו להעניק את הפרס לתוכנית ולאנשיה, וזאת גם הזדמנות מצויינת להגיד להם תודה על כך! כולנו בתקווה שלא נצטרך לחלק את הפרס הזה בשנה הבאה, אבל הלוואי שכן נראה שוב את הפורמט על המסך עם אסי ורותם.
(צילום: רמי זנגר)

קווין רובין הוא אחד מהכוכבים שלא עוצרים לרגע, ומסתבר שזה משתלם. קווין לגמרי הרוויח את תואר "כוכב הרשת של השנה" בשתי ידיים ובעבודה קשה. הוולוגים שלו, הבנדנה, הכרישה, ההישגים שלו - כל אלו גרמו לו להיות אחד מהכוכבים החזקים ברשת בישראל ולהפוך למבוקש במיוחד בתחום. מעמדו התחזק בעולם הבידור ובכל זאת - הוא לא מוותר לרגע על היוטיוב, הסטוריז הרבים ועל כל הרעש הייחודי שהוא מביא איתו. קווין - שתמשיך להיות לראש ולא לכרישה. אמן!
(צילום מתוך אינסטגרם liel_eli)
כך הגיבה ליאל לזכייה שלה בצילומי א' עד ת' (העונה החדשה תעלה אחרי החגים בפרוגי וב-KIDZ)
משנה לשנה הבחירה בכוכבת הרשת נעשת קשה, הבנות מוכיחות בכל פעם מחדש שכל אחת ראויה לתואר הזה. השנה חברי המערכת החליטו להעניק את התואר לליאל אלי! יוצרת התוכן והאינסטגרמית מצליחה להצחיק אותנו בכל רגע מחדש, להביא הומור שנון, מילים שאנו לא מפסיקים לצטט, ה'שייד' שהיא מפזרת, ביקורות סטורי שאנחנו רק מחכים להם ולא מעט תובנות על החיים - בצורה כמו שרק ליאל אלי עושה. הסגנון שלה, המבטים שאומרים הכל ומצליחים להצחיק הכתירו אותה השנה לכוכבת האהובה עלינו ברשת וזה ליטרלי הדבר הכי בייסקלי שיכולנו לעשות בשביל לסכם לה את השנה.
מתוך העונה החדשה של א עד ת . צילום: חגי דקל
 


(צילום: תום סיימון)

עידן תלם הצליח לבסס את מעמדו כגיימר האולטימטיבי של ישראל. הוא לא הגיימר הקלאסי והוא מצליח לשלב בהנאה בידור, פאן ויכולות הנחיה כייפיות לצפייה ביוטיוב בסרטוני הגיימינג שלו. תלם, או יותר נכון - אינדה גיים, הפך את הגיימינג למשהו מגניב אף יותר והכי היינו רוצים לשבת איתו למשחק אחד על אחד (למרות שקל שנפסיד, אבל לא אכפת לנו!) 
(צילום: סטודיו מאיסה, באדיבות SPOT)

השנה מעל הכל - הטיקטוק וכוכבי האפליקציה הפכו לחלק בלתי נפרד מעולם הבידור. חממת כוכבי הנוער החדשים לגמרי הגיעה משם ובהתאמה - החלטנו לחנוך את פרס "טיקטוקר/ית השנה" שלנו עם נועה בוג - אחת מהכוכבת הבולטות בישראל בטיקטוק. עם למעלה מ-410K עוקבים, בוג מנהלת חשבון טיקטוק כייפי, קופצני, עתיר בריקודים וכזה שלא מבייש גם את הכוכבים הבינלאומיים שצמחו באפליקציה. השם "נועה בוג" נהיה מותג וגם מילה נרדפת לטיקטוק.  
(צילום מתוך אינסטגרם @adirmiz)

"תראו איזה פרס יש לו ותקנאו בו!", הכוכב והחלוק הכחול - אדיר מזרחי, עשה השנה פריצה מטורפת אל חיינו בכל הנוגע לרשת, אם זה בטיקטוק ("אני עכשיו טיקטוק לא הבנתי" - עוד אחד מהסלוגנים המוצלחים שלו שתפסו) או בסטוריז הקורעים באינסטגרם - אדיר שם בכל מקום ובכל הזדמנות כדי להצחיק אותנו. התקפי הרעב שלו - הם התקפי הרעב של כולנו, הסבל שלו - הוא לחלוטין ההנאה שלנו, כי זה מה שמוציא ממנו עוד סרטונים גדושים בצרחות ובמסקנות קריטיים לחיים. מזרחי הביא אל הרשת את עצמו ויצר גדודי מעריצים ומעריצות נאמנים שרק הולכים וגדלים. הסטורי שלו נהיה חלק מהשגרה שלנו ואנחנו לא הולכים לישון בלי הסטוריז שלו לפני השינה. מזרחי הוא בפה מלא הפריצה של השנה וזו רק ההתחלה שלו. תתכוננו לשמוע עליו עוד הרבה - וטוב שכך. אנחנו בטוחים שאדיר היה רוצה שנסכם את הקטע עליו ב-"סליחה, הפרס מגיע בשבילי", אז הנה!
(צילום: רונן פדידה, באדיבות HOT בידור)

כי גם על אוכל מגיע פרס. אושיות אוכל הפכו לעניין של ממש ומילאו את הימים שלנו בריר בעקבות שלל תמונות פוטוגניות במיוחד של אוכל, מתכונים וחשק עז לעשות הכל כדי לטעום. השנה, ליאור קוקה הכי בלטה לנו בתחום. הקינוחים שלה, הדוכנים הפופולרים שלה ואפילו סדרת הדוקו בהובלתה, הפכו אותה לאושיית האוכל המובילה, הבולטת שלא נחה לרגע ומביאה איתה המון רעש (כייפי) ואוכל שאתם פשוט הולכים שבי אחריו (ובצדק). קוקה היא גם האישיות עצמה ולא רק האוכל וזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים בז'אנר. סיבה מספיק טובה לחגוג את הזכייה בקינוח, לא?
(צילום: אור דנון, באדיבות רשת 13)

להיות מפורסם - זה לגמרי לא מספיק היום. אם אתם מצליחים להביא איתכם איזה מסר, לנתב את הכוח שלכם לטובה ולהוות מודל לחיקוי בעבור בני נוער רבים (ובכלל) - זה כבר מעמד שכיף לחגוג. על כן החלטנו להוסיף השנה את פרס הכוכב/ת המעורר/ת של השנה. הראשונה לחגוג ולציין את התואר הזה היא כמובן ירדן ג'רבי. במשך שנים הספורטאית לשעבר והמדליסטית האולימפית היא השראה וסמל, אבל השנה היא עשתה זאת בלב ליבה של הטלוויזיה הישראלית בעונה הקשוחה במיוחד של "הישרדות VIP"- ירדן הביאה לשם את רוח הספורט, את הענווה, את האנושיות ואת כל מה שטוב ושאנו שואפים להיות כמוהו. תאמינו לנו שקשה לתאר במילים את השמחה בלראות דמות שכזאת על המסך, שמעבר למודל לחיקוי שהיא, היא מביאה איתה את הגירל פאוור שהיינו צריכים בשנה הזאת. הלוואי ולכולנו יהיה קצת מירדן! 

ומתי הבחירות שלכם? בחודשים הקרובים נכריז על מועמדי נבחרי השנה לשנת 2020 והכוח יעבור גם לידיים שלכם. כאשר התוצאות ייחשפו, כמדי שנה, בטקס חגיגי בסוף השנה האזרחית!

 

תגובות