אפקט מיילי סיירוס: "זה הזמן לעצור את זה". gettyimges.IL\: Simone Joyner

אפקט מיילי סיירוס: "זה הזמן לעצור את זה"

"מאוד קל להסתכל על הכוכבות האלה ולקנא בהן, שהן יכולות לעשות מה שבא להן ושלא אכפת להן מה יגידו. אבל זה לא באמת נכון. ה-'לעשות מה שבא להן' לגמרי מוכתב על ידי הציפיות של החברה מסביב, ואם לא היה אכפת להן ממה יגידו - סביר להניח שהן לא היו מנסות למשוך תשומת לב עם כל כך הרבה פרובוקציות" • טור אישי

רק השבוע חגגה מיילי סיירוס את יום הולדתה בגדול. סיירוס כבר מככבת שנים בכותרות ככוכבת בולטת, בכל זאת, אם תשאלו מסביב עליה רוב הדיבור יהיה סביב המהפך שעברה מילדה לנערה, על התספורת הקצרה והמחומצנת, הקליפים המיניים והפרובוקציותשהיא מייצרת ללא הפסקה. המהפך החל בגיל 18 כשהיא רצתה להראות לעולם שהיא עכשיו אישה, בוגרת! הדרך לעשות זאת, על פיה, מסתבר, היא על ידי החצנה, פרובוקטיביות, מיניות מוגזמת ושבירת הכלים והכללים המקובלים. אבל מה בדיוק בהתנהגות הזו מסמל שהיא הפכה לאישה? שהיא נשית ובוגרת ובשלה? התשובה היא שום דבר. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מיילי היא לא כוכבת הנוער הראשונה וגם לא האחרונה שהחליטה בגיל ההתבגרות שהרגישה שהיא צריכה להוכיח לעולם, ואולי בעיקר לעצמה שהיא אישה. כל אחת מאותן כוכבות הנוער בחרה פחות או יותר באותה הדרך. איך הגענו למצב שבשביל להוכיח שאת אישה בשלה ובוגרת שיודעת מה היא רוצה בחיים - את צריכה להופיע על במה חצי ערומה ולשיר שירים מלאים במילים גסות וקונוטציות מיניות? איך להופיע בכל הצהובונים בתמונות לא מחמיאות שלך בערום, או עושה פעולות שעוברות על החוק? האם זה מסמל שהתבגרת? זה מוכיח בדיוק להיפך!

© Gettyimages.IL/ Amy Sussman

ההצלחות של מיילי הן רבות ומרשימות. הכוכבת שהתחילה את דרכה כ'האנה מונטנה' המתוקה והתמימה בדיסני, שיחקה בסדרות מצליחות, בסרטים, דובבה, הופיעה כבר פעמיים ברשימת "מאה האמנים המשפיעים ביותר" של מגזין 'טיים', ברשימת האמנים הטובים ביותר בכל הזמנים של הבילבורד האמריקאי, זכתה בפרס האמנית הטובה ביותר של MTV אירופה, וגם הייתה מועמדת לגלובוס הזהב ופרסי הגראמי. נכון לתחילת השנה הזו מיילי מכרה יותר מ-22 מיליון אלבומים ויותר מ-55 מיליון סינגלים!  מדובר פה בהישגים מטורפים, מדהימים, הישגים שמגיע לה להתגאות בעולם ושכל אחד מהם בעצמו מראה לכולם כמה היא מוכשרת וטובה במה שהיא עושה.  ובכל זאת, כל ההצלחה הזו לא הספיקה לה ובגיל 18 מיילי החליטה שהגיעה הזמן שהעולם ייפרד מדמות הדיסני המתוקה שנוצרה לה ויכיר את מיילי האישה, רק שהיא הלכה על זה בצורה קיצונית.

כילדת דיסני
כילדת דיסני © gettyimages

מתי זה קרה ש 'להיות אישה' מלווה בכל הדברים האלה, ואיך קרה שכמעט כל כוכבת נוער נופלת בשלב הזה ואף אחת לא אומרת - זה לא מראה שאני אישה? ואף אחד מההורים או אנשי המקצוע מסביבה לא אומר לה - זה רק מראה ההיפך, שאת עוד ילדה קטנה ולא בוגרת שחושבת שפרובוקציות הן מה שצריך בכדי להצליח, במקום להאמין בעצמך ובכישרון שלך? לא ברור איך - אבל זה קרה וזה הזמן לעצור את זה.

לא צריך מיניות מוחצנת בשביל להודיע לעולם שהתבגרת!

בלהתבגר ולהפוך מנערה לאישה בוגרת בשלה ובטוחה בעצמה יש הרבה יותר מהתפתחות פיזית ומיניות. נכון, יש יותר עצמאות ויותר אפשרות בחירה אבל זה גם אומר שיש יותר אחריות על הבחירות והמעשים. 

מיניות, כשהיא בריאה ונכונה - היא טובה ומתאימה. זה בדיוק הגיל לנסות ולהתנסות, לחקור ולגלות. כל עוד זה נעשה בגבולות המתאימים ובהסכמה הדדית אין פה רע - להיפך, יש פה רק טוב. אבל כל הגילויים החדשים האלה, ההתבגרות הפיסית, הריגושים המיניים, הזוגיות והאינטימיו- הם לא צריכים להיות מלווים בהחצנה ופרובוקציות. הם לא צריכים להיות מלווים בשתייה מופרזת של אלכוהול. 

מאוד קל להסתכל על הכוכבות האלה ולקנא בהן, שהן יכולות לעשות מה שבא להן ושלא אכפת להן מה יגידו. אבל זה לא באמת נכון. ה-"לעשות מה שבא להן" לגמרי מוכתב על ידי הציפיות של החברה מסביב, ואם לא היה אכפת להן ממה יגידו - סביר להניח שהן לא היו מנסות למשוך תשומת לב עם כל כך הרבה פרובוקציות ולא משתמשות במין בכדי להשיג צפיות. 

 

התבגרות נכונה ובריאה נעשית דרך התפתחות אישית, התנסות, צבירות הצלחות וכישלונות ולמידה מהם. חיזוק האני ולא הרס האני עצמי. בפעם הבאה שאתם צופים בקליפ של מיילי סיירוס או כל כוכבת נוער אחרת שבחרה בדרך הזו, תשאלו את עצמכם אם זה באמת היה הכרחי בכדי להודיע לעולם: "התבגרתי". 

כותבת המאמר היא מור קדר - המומחית בטיפול, אימון וייעוץ אישי זוגי ומשפחתי, כותבת הספר "על הפעם הראשונה" המדריך לזוגיות ומיניות בריאה מהפעם הראשונה. 

תגובות