מצטרפים לטור: מה חשבנו על הדוקו של שון מנדס?. צילום: Josiah Van Dien/Netflix

מצטרפים לטור: מה חשבנו על הדוקו של שון מנדס?

מה יותר טוב מאלבום מתקרב של שון מנדס? אלבום מתקרב וסרט דוקומנטרי על סיבוב ההופעת של הזמר. איך זה להיות כוכב פופ בן 22? אולי הסרט הזה עשוי לספק כמה תשובות. זה מה שחשבנו על הסרט "שון מנדס: פלאות"!

סרט הדוקו החדש הוא שילוב של שניים מהדברים הכי חמים בעולם כרגע - הזמר שון מנדס ורשת הסטרימינג 'נטפליקס'. העלילה עוקבת (פשוטו כמשמעו) אחרי הזמר בסיבוב ההופעת שלו, שכלל באזור ה-100 הופעות. אבל האם באמת סיפקו לנו הצצה ייחודית ובלתי נשכחת או שגיל 22 הוא מוקדם מדי לסרט דוקו?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בתחילת הסרט אנחנו מקבלים מעין קפיצת זמן לאחת ההופעות האחרונות בסיבוב ונחשפים לקושי מרכזי שעובר הזמר במהלך סיבוב הופעות, המאמץ שכזה טור דורש מהקול שלו. אחר כך אנו הולכים צעד צעד אחריו דרך המצלמה ונחשפים לדברים רבים אחרים בחייו של מנדס - מילדותו, למערכת היחסים עם קמילה וקצת מהעבודה על האלבום הקרוב. 

 

אם אי פעם רציתם לצאת עם שון מנדס לסיבוב הופעות, זה הסרט בשבילכם. גם לפחות בנתיים, זה הדבר הכי קרוב שיש להופעה שלו בישראל (או כרגע, להופעה באופן כללי). למרות שהזמר רק בן 22, אי אפשר להתווכח עם ההצלחה המטורפת שזוכה לה כרגע, והסרט מתעד חלק קטן ממנה ברגעי השיא. אנחנו צופים במנדס מדבר על החלום שהיה לו להיות מוזיקאי וכותב שירים, במקביל לזה שאנחנו רואים את ההצלחה שלו עכשיו - דבר שבהחלט יכול לתת בוסט של תקווה לכל מי שרוצה להגשים את החלום שלו, גם אם הוא נראה קצת הזוי כרגע.

מבחינת התוכן, הסרט נוגע בחלקים רבים בחייו של מנדס, גם על הזוגיות עם הזמרת קמילה קביו ואיך הכל התחיל ביניהם (אבל נשאיר לכם לצפות בזה). יש בו מבט מרגש על הקשיים שחווה מנדס ועל איך שהוא מתמודד איתם. אפשר לראות כמה הוא מסור למעריצים שלו, ולמי שפקפק, גם כמה הוא מעריך את כל האהבה. "פלאות" יכול בהחלט לעניין את מעריציו של מנדס, אבל אולי לא את כל השאר. מה שכן, הוא בהחלט גורם לנו לרצות ללכת להופעה של הזמר.

© צילום: באדיבות Netflix

הדוקו כולל צילומי ילדות של הכוכב, גם של חלק מההופעות הראשונות. אנו זוכים לראות את האבולוציה שעבר, מנער שמצלם סרטוני "Vine" בחדר שלו לכוכב עם שם עולמי. כן לוקח קצת זמן להיכנס לסרט, כי הרבה מהתכנים המעניינים מגיעים בשלב מאוחר יותר, אבל מעריצים של הזמר בהחלט ירצו לדבוק בו ולהמשיך לצפות. הסרט מספק לנו מבט מעניין, אינטימי ועמוק אל תוך חייו והשגרה של הזמר, יש סיכוי שלא תפלו מהכיסא, אבל בהחלט מקבלים הצצה מיוחדת במינה.

זכינו לראות כמעט את כל הצדדים בחייו של מנדס, אבל עדיין בקטעים מסויימים בסרט אפשר להשתעמם מעט מחוסר של תוכן. חשוב לזכור שהוא נוצר כשמנדס עוד בשיא הקריירה שלו והכל עוד מונח לפניו, לכן לא מדובר בסיפור חייו השלם (מה שיכול להקשות על המשימה למלא 83 דקות של סרט). הוא בהחלט יכול להיות מאוד מגניב ומעניין לצפייה למי שרוצה טעימה מחיי הזוהר של הזמר, וגם מהחלק הקצת פחות זוהר שלהם. בחלק מהקטעים בסרט, קל לשכוח שאנחנו בעצם צופים מהבית ולא באמת שם, וזו מעלה מצויינת בסרט דוקומנטרי כמו זה.

© צילום: באדיבות Netflix

בסוף הסרט אנו לחלוטין מוכנים ורעבים לאלבום החדש שנקרא גם הוא "Wonder", במיוחד לאחר שזכינו לראות את המסע הזה בחייו של מנדס וגם חלק מהשראה שלו ליצירת האלבום הזה.

אם אתם מעריצים (מושבעים וגם פחות) ורוצים להכיר יותר טוב את שון מנדס, להיכנס לקטע מחייו ולקבל הצצה למה שעובר לו בראש, ממש כדאי לכם ללחוץ על פליי ב'נטפליקס' ולצפות בסרט התיעודי הזה. 

© צילום: באדיבות Netflix
תגובות