עלמה קבלירו: "כל אחת יכולה לעשות מה שהיא רוצה". מתוך אינסטגרם @alma_cavallero

עלמה קבלירו: "כל אחת יכולה לעשות מה שהיא רוצה"

תשננו את השם: עלמה קבלירו חונכת את התפקיד הראשון שלה בסדרת הנוער "הבאר" (כאן חינוכית) וכובשת את המסך. תפסנו אותה לראיון בכורה מיוחד בו עשתה לנו הכרות ראשונה ומעניינת

בימים אלו משודרת בחינוכית סדרת הנוער "הבאר" (כאן חינוכית) אשר עוסקת בחבורת נערים המנסה לפענח תעלומה מסתורית בנוגע לישות על-טבעית שמופיעה ביישוב שלהם. אחת הדמויות הראשיות בסדרה היא דני, אותה מגלמת השחקנית הצעירה והמוכשרת עלמה קבלירו, שעושה טבילה ראשונה על המסך בתפקיד ראשי ומתייצבת אצלנו לראיון בכורה מיוחד.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"אנחנו מקבלים הרבה תגובות ממש כיפיות", מספרת לנו עלמה על החוויה הראשונית מאז הסדרה עלתה לאוויר. "באינסטגרם יש המון אנשים שכותבים דברים ממש יפים וגם כמה אנשים באו לאיפה שאני עובדת ואמרו לי שלום והחמיאו לי. זה היה נורא נורא נחמד. בלי קשר, יש הרבה תגובות מחברים וממשפחה וממש כיף לראות את זה קורה".

ביקורת
הבאר: "דומה אך שונה מ'דברים מוזרים'"
שיראל נר
סדרות הנוער החדשה של "כאן חינוכית" הגיעה אל המסך ותנסה להביא לישראל את ז'אנר הפנטזיה עם עלילה קסומה במיוחד. האם זה עבד? • ביקורת פתיחת עונה

זהו תפקיד משחק מרכזי ראשון שלך, ועוד בתפקיד ראשי, זה מלחיץ.

"ברור שזה הלחיץ אותי, אבל משהו גם הרגיע אותי תוך כדי. ידעתי שהתפקיד הזה יושב עלי במקום טוב, שאני יודעת איך לעשות אותו. מהיום הראשון שלי בצילומים לא הרגשתי שיש איזו בעיה איתו, כאילו נתנו לי הרגשה טובה על כך שזו הייתה פשוט חוויה נהדרת וראשונה הכי טובה שיכולתי לבקש".

© באדיבות כאן חינוכית

כאן חינוכית לא עשו עד כה סדרות נוער בסגנון הזה, ו"הבאר" למעשה חונכת את המהלך החדש, מה דעתך על השינוי?

"אני ממש שמחה. אני חושבת שזה רעיון טוב וזה דבר חדש. זה משהו שהנוער והילדים של היום עוד לא ראו, וזה נותן הזדמנות באמת לערוץ להתעסק בעוד רעיונות, עם עוד יוצרים ולחשוף עוד שחקנים. אני תמיד בעד".

 

הדמות שלך, דני, היא הרפתקנית וסקרנית במיוחד. כמה את כזו במציאות?

"את האמת שאני ודני (הדמות - ש.נ) כן מאוד דומות בעיניי. לשתינו יש דימיון, הרפתקנות וסקרנות. אני חושבת שפעם הייתי יותר כזאת והיום אני רוצה להיות כזאת. עקרונית דני היא מישהי שהייתי רוצה להמשיך להיות, אני מאוד אוהבת אותה".

בהגדרת התפקיד נכתב שהיא קצת 'טומבוי', כמה זו הגדרה שאפשר גם לשייך אלייך?

"לחלוטין הייתי 'טומבוי' כשאני הייתי בגיל של דני. הייתי מתלבשת רק מהמחלקה של הבנים והייתי מסתובבת רק עם הבנים. לדני יש את הגר, לי אפילו לא היתה חברה שהיא בת! כשקראתי את התפקיד בפעם ראשונה והקראתי לאמא שלי היא ממש צחקה ואמרה שזה מושלם ושזו התאמה מושלמת. כיום זה כבר שונה, התבגרתי ויש לי חברים מכל הסוגים ואני מתלבשת גם מהמחלקה של הבנות!".

את חושבת שכיום זה רלוונטי להגדיר בנות כ'טומבוי' בכלל?

"לא. אני חושבת שכל אחת יכולה לעשות מה שהיא רוצה ולהתנהג איך שהיא רוצה. ברוב הסטייל של הבנות של היום אפשר לראות הכל, כי לא כל בת שמגדירה את עצמה כ'טומבוי' או כנשית היא בהכרח רק זה. לדוגמא: כיום יותר סוגים של לבוש והתנהגויות מסוימות, ואני חושבת שכל אחד יכול להתנהג איך שהוא רוצה. ההגדרה המסוימת של דני כ'טומבוי' היא רק כדי למקד במקום מסוים את הדמות כדי שאנשים יבינו על מה מדובר, כל אחד שיגדיר את עצמו איך שהוא רוצה. אני זוכרת שכשאני הייתי ביסודי, הייתה מישהי ששאלה אותי אם זה בסדר בכלל לקרוא לי ככה, ואמרתי לה שכן בסדר למה לא? אני חושבת שזה גרם לי להבין שזו סתם מילה, שאם מישהי רוצה לתאר את עצמה בעזרתה, אז הכל טוב".

עד לא מזמן היית תלמידה, איך עבר עלייך התיכון?

"החוויה שלי בתיכון הייתה באמת מעולה. למדתי בבית ספר דמוקרטי עם רומי אבירם שמגלמת את הגר בסדרה. היינו בכיתות נפרדות, אז רק בהפסקות היינו רואות אחת את השנייה. זו באמת הייתה חוויה נהדרת, הייתי שם מכיתה ז' עד הסיום והיה נהדר. היה לי חבל שהקורונה לקחה את השנה האחרונה שלי וסיימנו אותה בחודש מרץ".

כך דמיינת את חגיגות הנשף והסיום?

"האמת שחגיגות הסיום היו הדבר הכי טוב שיכולתי לבקש לעצמי. בגלל שאני קטנה יותר, ורק בסוף דצמבר חגגתי 18, אני מתגייסת עוד הרבה זמן. סיימתי תיכון מוקדם בגלל הקורונה וזה השאיר לי חלון זמן גדול של אי וודאות, לא ידעתי מה אני הולכת לעשות. מיד עם סיום בית הספר נכנסתי למסגרת חדשה של חזרות, טקסטים וצילומים ל'באר' וזה היה ממש מדהים, הדבר הכי טוב שיכולתי לבקש".

"הבאר" חוגגת עם ז'אנר העל טבעי - את בעצמך מאמינה שיש יישיות על טבעיות שחיות לצידנו?

"אני חושבת שאי אפשר לדעת. אני אישית לא חוויתי את החוויה שהחבורה של 'הבאר' חוותה. לא היה לי ספק מסוים שאולי קיימות מפלצות ויצורים, אבל אולי יש חבורה אחרת איפשהו באיזו עיירה נוספת שכן עוברת את החוויה הזו ובשבילם - אני אגיד שאולי..."

© באדיבות כאן חינוכית

מאמינה באמונות טפלות?

"לא ממש, אבל אני מכבדת אנשים אחרים שכן. אם למשל אהיה עם חברה ואנחנו עוברות מתחת עמוד, סולם או איך שהאמונה הטפלה הזאת עובדת, אז אני אתן לה לעשות את מה שהיא צריכה".

מהי הסיטואציה הכי על טבעית שקרתה לך במציאות?

"אני חושבת שלהתקבל לסדרה הזאת, זה היה הלם לגמרי. הרגיש לי תלוש לגמרי וגם זה אודישן ראשון שעשיתי! התהליך הזה קרה מאוד מהר".

© מתוך הבאר, כאן חינוכית

כמעט בכל סדרות הנוער הדמויות הצעירות הן אלו שפותרות את המצב. במציאות, את חושבת שבני נוער מסוגלים לדבר כזה או שצריך לתת להם להיות ילדים?

"לא בטח שהם יכולים. בני הנוער יכולים הכל לא פחות מהמבוגרים, אבל לפעמים יש מקרים בהם צריך לבקש עזרה. אני מאוד בעד לבקש עזרה ולדבר עם אנשים, אני חושבת שהכי טוב זה לעשות דברים ביחד".

© באדיבות כאן חינוכית

2021 רק החלה, אבל יש כבר פרויקטים חדשים בהשתתפותך על הפרק?

"יש אודישנים פה ושם, צילמתי פיילוט עם השחקנית נטע רוט לאיזה סרט ומחכים לראות מה יהיה".

ומה לגבי השירות הצבאי?

"אני מתגייסת באפריל ועוד לא שיבצתי לתפקיד מסויים. כרגע אני עוד מנסה להשיג אמן פעיל כדי שאוכל להמשיך לשחק ולעבוד במקצוע גם במהלך השירות הצבאי שלי, מקווה שאצליח".

תגובות